Így érj el több embert a közösségi médiában!
Ne pánikolj, használd okosan a közösségi médiát! #MaradjOtthon tippek vállalkozásodnak
Az évek során sok szakértő elemezte már, hogy milyen posztok, fotók, időzítések működnek igazán jól a Facebookon. Mielőtt részleteiben belemennék, fontos azt leszögezni, hogy a Facebook nem az a platform, ahol mindenkinek egyformán működik egy adott tipp. Ezek lehetőségek arra, hogy kísérletezz, és megtaláltad azokat a bejegyzéseket, amelyek leginkább tükrözik a cégedet, és leghatékonyabbak a célközönségedre nézve. Ennek ellenére most szeretnék megosztani veled 7 tippet, melyeket érdemes kipróbálnod, hogy a mostani helyzetben még inkább növeld céged jelenlétét az online térben.
1. Kérdezz!
Jó taktika, ha követőidet bevonod egy kis játékba, erre pedig külön fel is hívhatod a figyelmüket a poszt elején egy hashtaggel. Ha válaszlehetőségeket is megadsz, azzal növeled annak az esélyét, hogy minél többen játszanak. Emellett segíted a válaszadást, és felhasználóidnak elég csak egy betűjelet, számot, vagy egy emoji-t írniuk a poszt alá.
2. Csak röviden
Egyre több oldalt követünk, ezáltal a Facebook hírfolyamában csak úgy özönlenek ránk az újabbnál újabb információk. A legtöbben hajlamosak vagyunk gyorsan átugrani a posztokat, pláne, ha azt látjuk, hogy nagyon hosszú. A Facebook nem a terjedelmes posztok színhelye: legyen rövid, tömör, lényegre törő, és ami elsődleges: figyelemfelkeltő! Ezért célszerű 80-160 karakter közé szűkíteni 1-1 bejegyzést.
3. Ösztönözz!
Adj tippeket, ötleteket, iránymutatást! Ehhez nagyon jól fel lehet használni azokat az ünnepnapokat, hosszú hétvégéket, különleges alkalmakat, amikor a Te szolgáltatásod, terméked lehet az ajándék.
Ha egyértelmű bejegyzést szeretnél, ne feledd a honlapra mutató linket sem, amelyen keresztül rögtön megtalálják azt az információt, amiről a posztodban írtál.
4. Ne ossz meg minden információt egy posztban!
A Facebook bejegyzések gyakori célja, hogy a követőket a cég weboldalára vonzza. Ehhez viszont nagyon lényeges, hogy ne egy Facebook posztban akarj minden lényeges információt leírni egy-egy termékedről, vagy szolgáltatásodról.
A bejegyzésed emelkedjen ki a többi poszt közül a hírfolyamban, és rendelkezzen olyan tartalommal, ami arra ösztönzi a követőidet, hogy a megadott linkre kattintsanak!
5. Ne felejtsd el a linket!
Ha azt szeretnéd, hogy követőid megnézzenek egy adott terméket, vagy szolgáltatást, feltétlenül add meg a hozzá tartozó linket!
Alább láthatsz erre egy nagyszerű példát, ahol egy játékos kérdést teszünk fel, amire a megoldást megkereshetik a felhasználók a posztban megadott linken. Ez egy kiváló példa arra, hogy cselekvésre ösztönzzük követőinket és egyértelmű iránymutatást adjunk számunkra.
6. Légy pozitív!
Általánosságban megfigyelhető, hogy a felhasználók sokkal jobban szeretik a pozitív tartalmú posztokat, hajlamosak rá nem csak reagálni, de meg is osztani.
Azok a bejegyzések a legsikeresebbek a Facebookon, amelyek inspiráló és/vagy vicces témájúak. Lehet, hogy követőid teljes mértékben egyetértenek a negatív érzelmeidet tartalmazó posztokkal, de koránt sem úgy reagálnak rá, mint egy pozitívra: visszatartják a kedveléseket, a megjegyzéseket és a megosztásokat, hiszen az emberek általában nem szeretnek a negativitásokban részt venni. Viszont egy-egy érdekes poszttal nagyon jól lehet őket motiválni, ahogy az alábbi példa is mutatja.
7. Használj fotókat!
Tudtad, hogy a Facebook algoritmusában a fotókon van a legnagyobb hangsúly?
Ha a hírfolyamodban pásztázol, Neked is egy fotón akad meg a szemed először, nem a poszt szövegén. Éppen ezért érdemes posztjaid 80-90%-ánál legalább egy, de még jobb több fotót használnod. Ráadásul ezeket a bejegyzéseket sokkal nagyobb arányban is osztják meg.
Például Te megnéznéd nagyban ezeket a fotókat? Ugye, mennyire vonzza a tekintetet?
Te melyik tippet veted be már holnaptól?