Dobd fel posztjaidat emotikonokkal!
Közösségi média tippek (nem csak) kezdőknek - 9. rész
Belegondoltál már, hogy milyen hatása van az apró emotikonoknak a közösségi média kommunikációdra? A személyes levelezések esetében a hangulatjelek hatalmas népszerűségnek örvendnek, a kutatások szerint az emberek 92%-a már kipróbálta, vagy rendszeresen használja is őket beszélgetései során. A Facebook posztok 57%-a több kedvelést, 33%-a pedig több megosztást és hozzászólást kap, ha emotikonok is vannak bennük. Az Instagram esetében 48%-kal teljesítenek jobban a bejegyzések, ha tartalmaznak hangulatjelet is. A számok igen beszédesek, így nem csoda, hogy már a vállalkozások nagy része is feldobja posztjait egy-egy emotikonnal.
Ha cégek emotikon-használatáról van szó, akkor a „kevesebb több” szabály nagyon gyakran érvényesül. Hiszen senki sem szeretné, ha oldala bejegyzései komolytalannak tűnnének, igaz? Célközönségtől függ, hogy mennyi emotikon használata javasolt a posztok szövegében. Ha fiatalokat, tanulókat szeretnél megszólítani, használhatod bátrabban is a hangulatjeleket, hiszen ők többnyire az üzenetváltásaikban is gyakran alkalmazzák ezeket. A hozzájuk szóló bejegyzésekben többféle emotikont is használhatsz vegyesen, természetesen addig a pontig, ameddig még nem zavaróak olvasás közben és nem veszik el miattuk a szöveg tartalma. Ha idősebb korosztályt szeretnél elérni, a sok és sokféle hangulatjel nem biztos, hogy a legjobb választás. Azonban még esetükben is szórakoztató lehet egy-egy mosolygos, kacsintós fej, esetleg nyilak és kezjelek használata, ha beleillenek a szövegbe. A vázlatpontokat is lehet színes geometriai formákkal helyettesíteni, ettől is kicsit színesebbek lesznek a bejegyzések. Itt azonban már nem érdemes túl sok különböző hangulatjelet keverni a szövegben, ez főleg csak a fiatalabb korosztály kommunikációjában elterjedt. A lényeg, hogy célközönséged ízléséhez és online nyelvezetéhez igazítsd ezek használatát!
A másik nagyon fontos tényező pedig az, hogy a hangulatjelek vállalkozásod stílusához, üzenetéhez is kapcsolódjanak és összhangban legyenek az adott bejegyzés mondadójával. Fontos észben tartani, hogy nem minden bejegyzés igényli a hangulatjelek használatát! Ha például azt jelentjük be egy bejegyzés keretében, hogy egy kedves kolléga elhagyja a csapatot, a hangulatjelek valószínűleg nem nagyon passzolnának oda. Viszont ha egy új termék piacra dobását osztjuk meg közönségünkkel, ott nyugodtan utalhatunk az ünnepi hangulatra néhány emotikonnal. Ha nem vagyunk biztosak, hogy a megfelelő hangulatjeleket választottuk ki, kérjük ki mások véleményét is! Több szem többet lát!
A cégek a hangulatjeleket elsődlegesen figyelemfelkeltés céljából használják, hogy bejegyzéseikre irányítsák az olvasó tekintetét, arra ösztönözve őt, hogy megálljon a görgetésben és elolvassa a posztot. A közösségi média kampányok esetében éppen ezért terjedt el széles körben az emotikonok használata. Kiválóan lehet őket arra alkalmazni, hogy felerősítsük és kihangsúlyozzuk mondandónkat, kampányunk lényegét. Ne feledjük, hogy a bejegyzésekből csak az első egy-két sor látszik kattintás nélkül, így ezzel kell megfogni az olvasót, a figyelemfelkeltő hangulatjelek helye is ez legyen!
Végül, de nem utolsó sorban pedig fontos, hogy tudásunk is legyen a hangulatjelek terén, hiszen az online nyelvhasználat gyakran sokkal árnyaltabb, mint a szóban beszélt nyelv. Az emotikonoknak sokszor több jelentésük is lehet, ha pedig kellő körültekintés nélkül használjuk őket, könnyen rosszul sülhet el a dolog! A fiatalok szeretnek viccből mögöttes tartalmakat kapcsolni a hangulatjelekhez, ezekkel nem árt tisztában lennünk, mielőtt használni kezdjük őket. Ebben segíthet, ha más oldalak posztjait is figyeljük és tájékozódunk, ők hogyan használják a hangulatjeleket.
Tagadhatatlan, hogy az emotikonokat megfelelően használva javíthatunk közösségi média kommunikációnkon és ezáltal oldalunk elérésén is. Ezért érdemes kipróbálni őket, de szigorúan csak azután, hogy alaposan átgondoltuk, kiket szeretnénk megszólítani, milyen és mennyi hangulatjelet használnánk és milyen rendszerességgel.
Te használsz már hangulatjeleket a bejegyzéseidben?
Forrás: https://www.socialmediatoday.com/news/using-emojis-in-social-media-marketing-infographic/573673/