A megfelelő poszthosszúság a különböző közösségi média oldalakon
Közösségi média tippek (nem csak) kezdőknek - 10. rész
Általánosságban elmondható, hogy nincs univerzális szabály a tökéletes posztolási időre, szöveghosszra és posztolási gyakoriságra. Ez mind-mind az adott vállalkozástól és célközönségétől függ. Azonban azt meg tudjuk vizsgálni, hogy az egyes platformokon milyen hosszúságú bejegyzések teljesítenek jobban a nagy átlagot tekintve, ez alapján pedig finomítani tudunk stratégiánkon is.
Ami a leginkább számít, az maga a poszt tartalma és üzenete, valamint a stílus, amiben mindezt közöljük. Valamint az sem elhanyagolható, hogy ez hogyan jelenik meg a közönségünk számára, milyen érzelmeket, érzéseket kelt bennük, milyen reakciókat vált ki. Éppen ezért alaposan át kell gondolni, milyen tartalmakat is szeretnénk megosztani, milyen multimédia anyag kíséretében, és persze milyen hosszan kifejtve.
Ha túl rövid a szöveg, könnyen előfordulhat, hogy a közvetíteni kívánt üzenetet nem tudjuk megfelelően átadni, nem jelenítjük meg az összes információt, amit szeretnénk, és így tovább. A túl hosszú bejegyzés sem jó azonban, hiszen a közösségi médiában is csupán néhány másodpercre lehet lekötni az emberek figyelmét. Ha túl terjedelmesnek találják a szöveget, akkor lehet, hogy bele sem kezdenek az olvasásba. Nagyon fontos az egyensúly, az arany középút megtalálása.
A Facebook-on az ideális hosszúságú poszt 40-50 karakter között mozog. Ezek 86%-kal jobb elérést is képesek produkálni, mint a hosszabb bejegyzések. Meglepő, igaz? A Facebook-on általában ennél hosszabb szövegekkel találkozunk, még képleírások esetében is, hiszen a 40-50 karakter lényegében egy rövid kis mondat, néhány szó csupán.
Az Instagram esetében ennél „jóval több” karakter a nyerő, körülbelül 125. Miért is? Ha 125 karakter alatt tartjuk a szöveg hosszúságát, azzal biztosítjuk, hogy a teljes képaláírás megjelenik, azaz nem kell a Tovább gombra koppintani, hogy a teljes terjedelem láthatóvá váljon. Instagram-on jó taktika, ha a hashtag-eket már csak kommentbe írjuk a poszt alá, így nem rontjuk az összképet és a felhasználható karakterszámból sem vesztünk.
A népszerű üzleti felületen körülbelül 140 karaktert felhasználva érhetjük el a legjobb eredményeket. Itt szintén ugyanaz az indok, mint Instagram-on: ennyi leütés után jelenik meg a See more gomb, amely láthatóvá teszi a poszt maradék szövegét is.
YouTube
A YouTube esetében külön kell vizsgálni a videó címét és leírását. Cím esetében a rövid, ütős, lényegre törő szövegek a leghatásosabbak, maximum körülbelül 70 karakter hosszúságban. Így ugyanis a keresési eredmények között is olvasható marad a teljes cím, már a kattintás előtt. A leírást esetében persze már jóval többet írhatunk, ám itt is érdemes 5000 leütés alatt tartani a mondandónkat. Elvégre a látogató videót nézni jött, nem olvasni, igaz? ;)
Bár a Twitter-nek hazánkban nincs akkor kultúrája, mint például az Egyesült Államokban vagy Nyugat-Európában, azért ezt is érdemes megemlíteni. Itt a 71 és 100 karakter közötti terjedelem a javasolt, így ugyanis 17%-kal több esélyünk van a kedvelésekre és a megosztásokra.
Ezek persze csak átlagos adatok és többsége arra épül, hogy az egyes felületeken mennyi szöveget láthatunk továbbkattintás nélkül. Azonban ezeket ismerve már tudjuk, milyen terjedelemben kell megfogalmaznunk a lényeget, a legfontosabb mondandót, amit egyből láthatnak követőink. Persze sosem szabad elfelejtenünk, hogy a saját célközönségünk szokásaira támaszkodjunk!
Számodra mi a bevált szöveghossz?