2020. ápr 12.

Ezeket a hibákat kerüld el a Facebook posztoknál!

írta: K.Klarissza
Ezeket a hibákat kerüld el a Facebook posztoknál!

Közösségi média tippek (nem csak) kezdőknek - 12. rész

cover.jpegA közösségi média olyan, mint a biliárdozás: mindenki azt gondolja, neki ez simán megy. De minél többet játszik, annál jobban felismeri a különbséget a jó és a rossz játékos között. Ebben a bejegyzésben 5 példát mutatunk be, amelyeket jobb, ha elkerülsz a Facebookon.

Egy Facebook bejegyzés számos ok miatt lehet rossz, de a problémák többnyire besorolhatók néhány kategóriába: komplexitás, rossz tartalom és lustaság. Nézzük tehát a leggyakrabban elkövetett hibákat, és azok javítását.

1. Túl sok szöveg

A Facebook posztokat nem bekezdésekként kell kezelnünk. Legyen rövid, tömör, mely könnyen emészthető és szívesen osztják meg a felhasználóid, vagy épp arra ösztönzi őket, hogy kattintsanak a posztban elhelyezett linkre és olvassák el a posztodban lévő információt bővebben. Éppen emiatt jó az a szabály, melyet a Twitter alkalmaz: korlátozás 140 karakterre. A platform minden egyes bejegyzés alkalmával korlátozza a karakterszámot, amivel arra késztet, hogy posztod rövid, könnyen olvasható és érthető legyen.

Nézzük példaként az alábbi bejegyzést, mely rendkívül hosszú, átláthatatlan, nem tagolt, így igencsak megnehezíti az olvasást, már ha valaki egyáltalán kedvet kap a poszt elolvasáshoz.1_2.png

2. Egynél több hivatkozás

Minden egyes Facebook bejegyzésnek tartalmaznia kell egy cselekvésre való ösztönzést egy cél elérése érdekében. Ehhez elengedhetetlen, hogy elrejtsünk a posztunkban egy linket. A több cselekvésre ösztönzés azonban zavarja a felhasználókat, és megnehezíti számukra a bejegyzés megemésztését - ami miatt általában egy linkre sem kattintanak rá. Legyen szó képről, videóról, e-könyvről vagy termékinformációról, minden bejegyzésed csak egy értékes ajánlatot tartalmazzon, amely felkelti követőid érdeklődését és kattintásra, majd vásárlásra ösztönzi őket.

2_2.jpgItt található erre is egy rossz példa. Bár a posztban a cég két terméke szoros összefüggésben áll egymással, hatékonyabb lenne ezt a két terméket külön-külön posztban bemutatni.

3. A termék vagy vállalkozás közvetlen népszerűsítése

A legtöbb terméket vagy eladást közvetlenül reklámozó bejegyzések legtöbbször olyan vállalkozásoktól származnak, amelyek újak a Facebook-on. Megpróbálják az online felületet ugyanúgy használni, mint a hagyományos marketing eszközöket (szórólapok, nyomtatott hirdetések), és kudarcot vallanak, hiszen az online térben nem ez működik. Nyilván minden cég szeretné vásárlásra buzdítani követőit, de nem mindegy, hogy ezt milyen módon teszi. Minél több kreativitást teszünk a posztjainkba, minél inkább értékeket közvetítünk, akár szórakozás, akár értékes információk által, bejegyzéseink annál inkább sikeresek lesznek.

Vess egy pillantást az alábbi két Facebook bejegyzésre, amelyek termékeket reklámoznak: az egyik csak eladni próbál, a másik pedig értékkel szolgál.ke_pernyo_foto_2020-04-02_11_05_42.png

Ne hagyd, hogy a kedvelők száma becsapjon – milliói Sears követő van, és posztjaik rendszeresen több ezer kedvelést kapnak. Szóval ennek a posztnak az elkötelezettségi szintje nagyon alacsony. A másik bejegyzés is egyértelműen a reklámozásra szolgál, ám nosztalgia formájában nyújt szórakoztató, megmosolyogtató tartalmat. Mindenkinek nagyszerű nyári emlékei vannak arról, hogy gyerekekként mennyire szórakoztatta a kerti locsoló. Ez a bejegyzés felidézi az emlékeket, és azzal köti össze a terméket, nem csupán egy tárgyról szól.

4. Nincs reakció a negatív hozzászólásokra

A Facebook-on és úgy általánosságban a közösségi médiában fontos szem előtt tartani azt a tényt, hogy a munka nem ér véget egy bejegyzés elkészítésekor. Figyelni kell a hozzászólásokat, hogy megnézzük, hogyan fogadják bejegyzésünket a felhasználók, segítsük a jövőbeli tevékenységeink optimalizálását, és válaszoljunk az esetlegesen felmerülő megjegyzésekre, kérdésekre. Minden olyan kommentet, amely negatív visszajelzést tartalmaz, meg kell válaszolni. Ha ezeket a kommenteket felügyelet nélkül hagyjuk, akkor követőink észrevétlennek érezhetik magukat, így elriaszthatjuk a jövőbeli kommentárokat is.

Különösen a negatív megjegyzéseket kell megfelelő időben kezelnünk, hogy megakadályozzuk a kommentek elfajulását. Nem várhatunk vele egy hetet, minél előbb kell reagálnunk! Az ilyen típusú válaszokban különösen fontos, hogy személyes hangon beszéljünk. Ne felejtsd el, a válaszodat nem csak a negatív kommentelő látja, hanem a többi követőd is, így abból, ahogy Te reagálsz a kritikára, ők is nagyon sok mindent le tudnak szűrni!

5. Lájkolások és megosztások kérése

Nem éremes megkérni a felhasználókat, hogy kedveljék és osszák meg a Facebook bejegyzéseidet, különösen a Facebook oldaladat. Ez koldulásnak hangzik, és a legtöbb ember figyelmen kívül hagyja. Biztosítani kell valamilyen ösztönzést vagy érdeklődést, hogy megmozdítsd követőidet. A kedvelés és a megosztás lehetnek ezek a mechanizmusok, de mindezt szórakoztató vagy hasznos módon kell végrehajtani!

5_2.jpgItt van példaként két, egymás után készített Facebook poszt a Walmart-tól. A bal oldali bejegyzés arra szólítja fel az embereket, hogy osszák meg a Facebook posztot barátaikkal, mely a Walmartban zajló nyári leárazásról szól. Ez úgy tekinthető, hogy alapvetően arra kérnek, hogy szemeteld velük tele barátaid hírfolyamát, ráadásul semmilyen érdeklődést vagy értéket nem nyújt a megosztó személy számára. A jobb oldalon lévő bejegyzés már egy követendő példa. Ez a poszt játékos formában kér interakciót a felhasználóktól, és egyúttal a véleményüket is kikéri arról, ki milyen formában szereti a steaket.

Érdemes tehát ezeket az apró íratlan szabályokat alkalmazni és folyamatosan tesztelni az oldaladon a különböző Facebook bejegyzéseket, hogy megtudd, melyik tetszik a legjobban követőidnek. Próbáld ki a szöveg, link, képek és videók különböző kombinációit, hogy megtudd, mi az, amelyik több interakciót vált ki és alakítsd e szerint Facebook kommunikációdat!

Te is elkövetted már valamelyik fent említett hibát?

Forrás: https://blog.wishpond.com/post/54522636516/the-5-most-common-facebook-post-mistakes

Szólj hozzá

poszt tipp bejegyzés tippek bejegyzések posztok posztolás