Hogyan növeljük Facebook posztjaink sikerességét?
Közösségi média tippek (nem csak) kezdőknek - 13. rész
A legtöbb cég esetében a Facebookon lévő közzétételnek általában két célja van: elkötelezettség vagy konverzió. Mikor is lehet konverzió? Alapvetően minden alkalommal, amikor azt akarjuk, hogy a követőnk konkrét intézkedést hozzon, miután meglátta a Facebook posztunkat. Talán azt szeretnéd, ha a felhasználók feliratkoznának a hírleveledre vagy csatlakoznának egy tagsági klubhoz? Vagy talán az a cél, hogy látogassák meg a weboldaladat, és/vagy vásároljanak egy adott terméket? Ha azt szeretnéd, hogy a hozzászólásoknak magas konverziós aránya legyen, akkor a magas elkötelezettségi szint eléréséhez felhasználttól eltérő stratégiát kell alkalmazni.
Nézzünk öt kulcsfontosságú módszert, melyekkel növelhetjük Facebook bejegyzéseink konverzióját!
1. Kiemelkedő látványelemek
Nincs könnyű dolgunk a Facebookon, hiszen bejegyzéseink versenyeznek minden egyéb Facebook poszttal, amelyek megjelennek felhasználóink hírcsatornáiban. Ráadásul - ha ez önmagában nem lenne elég – a felhasználók mindössze 2,6 másodperc alatt döntik el, mi legyen a folyamatosan eléjük özönlő Facebook posztok sorsa. Ezért nagyon fontos, hogy posztunk elsődlegesen látványra legyen vonzó és figyelemfelkeltő!
Függetlenül attól, hogy képeket, GIF-fájlokat vagy videókat használunk, néhány szempontot érdemes szem előtt tartani:
- Figyeljünk a megfelelő minőségre! Az alacsony felbontású képek rossz fényt vetnek a vállalkozásra, és senki sem szeret rájuk kattintani.
- A Facebook csökkenti a 20%-nál több szöveget tartalmazó képek elérést, és esztétikailag sem túl szép látvány, így a szöveg nagy részét a posztban fogalmazd meg, ne a képre tedd rá!
- Ha megengedheted magadnak, bízz meg egy fotóst! A stock fotókon általában könnyen átgörgetnek, és túl általánosak lehetnek vállalkozásod számára.
- Gondolj a mobil megjelenésre is! A Facebook felhasználók 88%-a mobil eszközről használja a platformot. Emiatt jó, ha a képeket egy mobil eszközön is teszteled, mielőtt kiposztolod, hogy megbizonyosodj róla, hogy a szöveg jól olvasható-e és a fotó is teljesen látható.
2. Személyes mondanivaló
Írj egyszerűen, érthetően és pontosan! A Facebookon kerüld az üzleti zsargont és a promóciós nyelvet! Amellett, hogy elriasztja az olvasókat, a Facebook algoritmust is kedvezőtlenül befolyásolja. Mindenképp törekedj arra, hogy személyes legyen a mondanivalód és segítse a kapcsolatba lépést az olvasóval! Végső soron persze minden a célközönségedtől függ. Elemezd a legjobban teljesítő hozzászólásokat, ellenőrizd, van-e összefüggés a szöveg hossza és a teljesítmény között. Kísérletezz, és nézd meg, mi működik a legjobban az oldaladon!
3. Vedd alapul saját magad!
Kérdezd meg magadtól, Te mit tennél, ha szembe jönne veled a hírcsatornában a posztod! Felfigyelnél rá? Rákattintanál? Vásárolnál? Függetlenül attól, hogy webhelyforgalmat, vagy értékesítést tűztél ki célodul, érdemes a már szokásos, jól bevett dolgok alkalmazása mellett mást is kipróbálni! Ilyen például, ha egy kis sürgetést is belecsempészel posztjaidba: “Már csak néhány hely maradt. Ne maradj le!”.
4. Ellenállhatatlan ösztönzés
A jó marketingszakembereknek kapcsolatba kell lépniük azzal, amit a célközönség és az ügyfelek akarnak. A megválasztott ösztönzésnek a lehető legnagyobb mértékben kell utalnia ezekre az igényekre és kívánságokra. Ha nem vagy benne biztos, hogy hol kezdd, nézd meg a múltban legjobban teljesítő bejegyzéseket! Olvasd el a hozzászólásokat és ismerd meg a felhasználók érdekeit!
Maga az ösztönzés többféle lehet. Magában foglalhatja egy tagság előnyeit egy jutalmazási programban. Lehetőség lehet arra, hogy több információt tudjanak meg egy új termék remek funkcióiról. Egy utazási társaság esetén érdemes kiemelni a legnépszerűbb úti célok látnivalóit. Egy kis nap és homok megjelenése a téli időszakban szintén nagy pozitivitást érhet el! Természetesen vannak aktívabb ösztönzők is, mint például a promóciós kódok.
5. Elemezd az adatokat!
A Facebook a hirdetési célzási képességeiről ismert, de mielőtt hirdetnénk, érdemes organikus módon is megcélozni a közönségünket. Először is tisztában kell lenni a Facebook felhasználóink demográfiai adataival. Ne vedd nyilvánvalónak, hogy a Facebook-on lévő követőid megegyeznek az Instagram, LinkedIn, Twitter, a Snapchat vagy más közösségi média platformokon lévő követőiddel!
Érdemes tehát elemezni az alábbi adatokat:
- Mennyi a felhasználóid átlag életkora?
- Leginkább férfiak vagy nők követnek?
- Hol él a felhasználók nagy része?
Ezen adatok alapján pedig bátran testre szabhatod a bejegyzéseidet.
Egy másik fontos tényező az időzítés. Mikor érhető el online a célközönséged? A Hootsuite kutatásai szerint a Facebookon való közzététel legmegfelelőbb ideje a 9:00 és 14:00 közötti időszak és a keddi, szerdai vagy csütörtöki nap.
Te alkalmazod valamelyik tippet ezek közül? Neked mi vált be legjobban a Facebookon?
Forrás: https://blog.hootsuite.com/perfect-facebook-post-key-ingredients/