2020. máj 05.

Hogyan lehet hatékony Facebook bejegyzéseket írni?

írta: K.Klarissza
Hogyan lehet hatékony Facebook bejegyzéseket írni?

Közösségi média tippek (nem csak) kezdőknek - 16. rész

social-media-763731_1280.jpgA Facebook mai napig az egyik legerősebb közösségi média platform, amelyet a cégek használhatnak. Könnyen el tudjuk érni rajta keresztül a célközönségünket és egyszerűen, közvetlen módon tudjuk tartani velük a kapcsolatot. Viszont rajtunk kívül még több millió cég jelen van a platformon, így fontos, hogy bejegyzéseinkkel minél jobban kitűnjünk a tömegből. Íme, 5 tipp, mely segít növelni Facebook posztjaid hatékonyságát.

1. Csak semmi unalmas!

Az unalmas nem működik a Facebookon. A felhasználók számára túl könnyű továbblapozni a következő bejegyzéshez. Például, ha ruhatisztító vállalkozásod van és szeretnéd növelni a férfi vásárlóid számát egy jó akcióval, megteheted unalmas formában: "Takaríts meg 25%-ot a hétvégén a férfiingek tisztíttatásával, vasárnap 18:00 óráig garantáltan kész leszünk vele!" Vagy öntheted ugyanezt egy sokkal szórakoztatóbb formába is: "A hétfő jobban indul, ha a gallérod nem gyűrött! Takaríts meg 25%-ot a férfiingek tisztíttatásával, és garantáltan vasárnap már viszont is láthatod a szekrényedben!" Vagy így: "Kezdd a jövőhetet kövér pénztárcával és kevesebb teendővel! ;) Takaríts meg 25%-ot a hétvégén a férfiingek tisztíttatásával, és tedd vissza őket a szekrénybe vasárnap!" Ha nem jut eszedbe semmi frappáns, aznap inkább hagyd ki a posztolást!

2. Törekedj a rövid bejegyzésekre!

A Facebook kutatása azt mutatja, hogy a 100 és 250 karakter közötti bejegyzések 60%-kal több lájkot, hozzászólást és megosztást eredményeznek, mint a több mint 250 karaktert tartalmazó posztok. Talán furcsán hangzik, de a rövidebb posztok gyakran több időt vesznek igénybe. Hiszen próbálunk sok lényeges információt minél tömörebben, de mégis frappánsan megfogalmazni. A befektetett idő viszont meghozza a gyümölcsét, hiszen sokkal nagyobb eredményeket érünk el általa.

3. Használj fotókat!

Tanulmányok szerint a Facebookra feltöltött fotót/fotókat tartalmazó posztok 53%-kal több lájkot, és 104%-kal több hozzászólást generálnak, mint a csak szöveges bejegyzések. Vissza a ruhatisztítóhoz: feltölthetsz egy vörösborfolt előtti és utáni fotót, hogy megmutasd tisztítód képességeit, vagy megoszthatod a boldog ügyfeleid által készített fotókat is.

4. Posztod legyen rendszeres és releváns!

A követőid valószínűleg azért a követőid, mert szeretik a vállalkozásodat és a Facebook oldaladat, tehát értékelnek mindent, amit megosztasz velük, és gyakran szeretnék látni/olvasni bejegyzéseidet. Tehát, ha elkötelezted magad a napi egyszeri posztolás mellett (ami a legtöbb Facebook szakértő szerint az ideális mennyiség), akkor ügyelj arra, hogy ezt a gyakoriságot tartsd is fent! Hozz létre egy tartalom-naptárt, amelyben ütemezheted bejegyzéseidet, akár hetente, kéthetente, vagy egészen egy hónapra előre. És ha napi egy posztot teszel közzé, ne pazarold olyan tartalomra, amely nem segíti elő üzleti céljaid elérését! Ha például egyik este jégkorong meccs lesz, száraz, unalmas posztként közzéteheted ezt: "Ki nézi ma este a jégkorong meccset? Szerinted ki fog nyerni?" Vagy ugyanazt az üzenetet személyre is szabhatod, így sokkal relevánsabb és szórakoztatóbb lesz: "Ki megy ma este a jégkorong meccsre? Kóstold meg az új nachos-t az arénában, és ne aggódj, ha leeszed magad – nincs az a folt, amivel az új CleanMaster 3000 ne tudna elbánni!" Ugye mennyivel hatásosabb?

5. Bővítsd követőid számát!

Sajnos nem minden követőd látja az összes bejegyzésedet, amit közzéteszel a Facebookon. Ez a platform algoritmusának eredménye, amely véletlenszerűen választja ki a felhasználók számára az adott pillanatban megjelenített bejegyzéseket. Ha egy bejegyzésed népszerű, érdemes akár megcélozni vele hirdetésként azokat a felhasználókat, akik még nem követik az oldaladat, de hasonló tulajdonságokkal rendelkeznek, mint a felhasználóid.

Te melyik pontot alkalmazod már most is?

Forrás: https://businesscentre.yp.ca/-/5-tips-for-writing-good-facebook-posts

Szólj hozzá

poszt tartalom tipp bejegyzés tippek bejegyzések posztok posztolás tartalommarketing