2020. aug 19.

Ezt tedd, ha értékesítési tölcséred nem működik!

írta: Szaller Nikolett
Ezt tedd, ha értékesítési tölcséred nem működik!

ke_p4_2.pngHa az értékesítési tölcsérek szerteágazó világában újoncként szeretnél elmerülni, az izgalmas kihívások mellett sajnos néhány buktató tényezővel is számolnod kell. Ha a rendszered nem az elvártak szerinti eredményeket hozza, fontos, hogy megkeresd a probléma forrását és mihamarabb orvosold azt. A legnagyobb gyakorisággal felmerülő esetleges kellemetlenségek megoldásához az alábbiakban adok néhány tippet.

  1. Az értékesítési tölcsér segítségével nem generálsz elég forgalmat

A kis forgalom akár a folyamat összes szintjén végig gyűrűző hiányosságokat idézhet elő. A problémát megszüntetheted például a SEO stratégiád optimalizálásával. Vásárlód ,,természetes lelőhelyén” (például Facebook-csoportokban vagy a ,,való világban” zajló eseményeken) történő megfigyelésével is eredményes következtetéseket tudsz levonni. A közös vállalataidban lévő üzlettársaid reklámerejét szintén bevetheted az ügyfélköröd bővítése érdekében.

  1. A célközönséged nem megfelelően határoztad meg

Ebben az esetben a cégedben lévő potenciál általában közel sincs maximálisan kihasználva, az esetleges ügyfeleidnek mindössze töredékét tudod elérni. A célpiac meghatározása után online (e-mailen keresztül) továbbított kérdőív segítségével felmérheted jelenlegi felhasználóid véleményét. Avatar létrehozásával pontosíthatod a ,,megcélzott” vásárlók tulajdonságait.

  1. A feliratkozóid száma kevés

A fentebb feltárt két probléma megszüntetése ellenére előfordulhat, hogy az e-mailen keresztüli értesítéseidre az érdeklődők nem iratkoznak fel. Ez azt jelenti, hogy számukra a csatlakozás által elérhetővé váló lehetőségek nem megfelelőek. Első lépésként a feliratkozói szám növelése érdekében érdemes az előző pontban említett avatarodra és/vagy a kérdőíves kutatásod eredményeire támaszkodnod az ajánlatod optimalizálásánál. A térítésmentesen elérhető terméked/szolgáltatásod újragondolása vagy a landing oldal részleteinek fokozatos megváltoztatása segítségével közelebb juthatsz az olajozottan működő marketingstratégia által kínált lehetőségek széles tárházához.

  1. Nem ,,follow-upolsz”

A nyomon követési lépés kihagyása következtében az értékesítési tölcséred hatékonysága jelentős mértékben csökkenhet. Az ezen módszer felhasználásával kiküldendő ajánlatod létrehozása után dolgozd ki az e-mail follow-up rendszered, mely automatikusan kerül továbbításra az érdeklődőknek feliratkozás esetén. Az újra megjelenésre a Facebookon szintén érdemes hirdetési kampányt felépítened. Ha a felhasználód nem vásárolta meg a kosarában lévő termékeket, érdemes erről automatikus emlékeztető e-mailt küldeni neki (ehhez például a SendOwl-t is használhatod).ke_p5_1.png

  1. Az érdeklődőidre nem fordítasz elég figyelmet

A potenciális vásárlók elhatározását elősegítheted néhány trükk segítségével, hogy a számodra kedvező döntést hozzák meg. Az e-mailes marketing stratégiád kiépítése során fontos, hogy a feliratkozóidat csoportokra bontsd, ezáltal a célzott szövegek nagyobb sikert érhetnek el. A különböző platformokon való aktív jelenlét ugyancsak nélkülözhetetlen az érdeklődők hatékony elérése szempontjából.

  1. Nincs cselekvésre ösztönzés

A bevételszerzést szem előtt tartva ez egy olyan hiányosság, amelyet nem engedhetsz meg magadnak. Fontos, hogy egyértelműen kérd őket a feliratkozásra/követésre, mely által még egy lépéssel közelebb leszel ahhoz, hogy fizető vásárlóiddá váljanak.

  1. Nincs termékkínálatod

Az affiliate marketing segítségével a forgalmadat egy termékkínálattal rendelkező webhelyre tudod terelni, így tudod orvosolni ezt a problémát. Ehhez segítséget nyújthat például a Promote affiliates oldal.

  1. Nem értékesítesz eleget

Értékesítési konverziós arány (átlagosan 1 és 3% között mozog):

(értékesítések darabszáma/kiküldött e-mailek száma) x 100

Ha a fenti képlet alátámasztja, hogy ezen területen marad el az elvártaktól vállalkozásod, az e-maileid tárgyát megváltoztathatod, illetve a fizetési módok számát is bővítheted, így eljuttatva minél több felhasználót az értékesítési tölcsér utolsó fázisába. Végül ellenőrizd a vásárlási folyamatod egészét a technikai hibák elkerülése végett!

Az értékesítési tölcsér alkalmazása során sokrétű problémák merülhetnek fel, melyek nagy része a fent említett tippek segítségével szerencsére megoldható. Azonban, ha segítségre lenne szükséged, a kivitelezést segítő útmutatóhoz ingyen is hozzájuthatsz, ehhez a https://solopreneurdiaries.com/fix-your-sales-funnel/ oldal nagyszerű választás lehet. Tehát ha terveid között szerepel, hogy a marketingtorta ezen szeletébe belekóstolj, vágj bele minél hamarabb!

Források:

https://solopreneurdiaries.com/fix-your-sales-funnel/

https://www.sendowl.com/?r=b273a

https://makingsenseofaffiliatemarketing.com/?affcode=57702_sczdctte

https://www.pexels.com/hu-hu/foto/hajnal-emberek-no-kave-3755755/

https://www.pexels.com/hu-hu/foto/divat-ferfi-sotet-szemek-3779448/

Szólj hozzá

ötletek értékesítés értékesítési tölcsér