2020. aug 20.

Be kellett zárnotok? Ilyenkor se hagyd abba a kommunikációt!

írta: K.Klarissza
Be kellett zárnotok? Ilyenkor se hagyd abba a kommunikációt!

Esettanulmány a Hotel Wellamarin #HOMEHOTEL kampánya alapján

117724013_2726025157674029_6055164479538654342_n.jpgBár a Hotel Wellamarin a Covid-19 vírus okozta kijárási korlátozás alatt egy rövid időre bezárásra kényszerült, ekkor sem hagyta abba a közösségi média kommunikációját, sőt egy újdonsággal rukkolt elő, melynek eredményeként született meg a #HOMEHOTEL projekt.

A kampány alkalmával elsődleges cél volt a követők számára saját otthonukban megteremteni a hotelkörülményeket. A kommunikáció során a legnagyobb hangsúlyt a hotel Facebook felülete kapta, emellett néhány poszt ráerősítő jelleggel a szálloda Instagram oldalára is kikerült.

A különféle ismeretterjesztő videókon túl a szálloda aktuális híreiről való tájékoztatók, különleges hotelkihívások és a húsvéti ünnepekre való készülődéssel foglalkozó bejegyzések lettek közzétéve. A különböző területek bejegyzéseit arányosan eloszlatva alkalmaztuk, ennek köszönhetően változatos kommunikációt tudtunk elérni. Hetente egy alkalommal híradó formájában jelentkeztek be a hotel dolgozói, amelynek során közölték a szállodával kapcsolatos híreket, aktualitásokat, mint a szállodai átalakítások, maszkvarrás a vendégek részére, valamint az újranyitással kapcsolatos hírek.

 

A #HOMEHOTEL videók témái változatosságuknak köszönhetően minél szélesebb közönséget céloztak meg, így bárki könnyen megtalálhatta a számára leginkább megfelelőt. Ennek alapján a videók között helyet kaptak a szállodában megtalálható ételek és italok elkészítései, mindez receptekkel mellékelve, takarítási praktikák, tornavideó, otthoni lábápolás, és a kismamákra, kisgyermekes anyukákra is gondolva egy közérzetjavító babamasszázs bemutatása.

 

Mivel a kijárási korlátozás idejére esett a húsvét, így nagy hangsúly került a húsvéti készülődéssel kapcsolatos tartalmakra. A videókban az ünnepre való ráhangolódás, húsvéti dekorációk, ételek elkészítése került a középpontba, ahol egytől-egyig a hotel dolgozói működtek közre.

 

A kampány során cél volt az oldal követőinek aktivizálása is, melynek során nyereményjátékok is meghirdetésre kerültek. A #CHALLENGE-el ellátott posztok arra buzdították a követőket, hogy videó formájában, különféle feladatokban mutassák meg kreativitásukat és bátorságukat, hiszen a teljesített kihívásokat videós formában kellett elküldeniük a hotel számára. A felhasználók által készített és beküldött videók szintén megosztásra kerültek a hotel Facebook oldalán, ezáltal is ösztönözve a többi követőt. Ez meg is hozta az eredményét, hiszen egyre többen csatlakoztak a játékhoz és küldték be a saját videóikat.

A #HOMEHOTEL kampány során a hotel követői elsőkézből tudhattak meg minden aktuális információt a hotel életéről és az újranyitásról. A kreatív tartalmak nagyszámú elérést és aktivitást váltottak ki, a sok megosztásnak hála pedig olyan emberekhez is eljutottak a hotel bejegyzései, akik előtte nem ismerték a szállodát. További sikerként könyvelhető el, hogy az elviteles étlap szolgáltatás szintén a korlátozás alatt lett bevezetve, de hatalmas sikerének köszönhetően kibővült az étlap kínálata, a házhozszállítási területek listája, és mai napig működik ez a szolgáltatás a szállodában.

Jó példa tehát a Hotel Wellamarin kampánya arra, hogy sosem szabad elzárkóznunk, és abbahagynunk a kommunikációt, hiszen ennek hatására akár el is veszíthetjük követőinket. Továbbá sokkal jobb, ha bármilyen, cégünkkel kapcsolatos tényeket mi osztunk meg a felhasználóinkkal, mielőtt még találgatásokba kezdenének és hibás információk birtokában lennének. Többet ártunk tehát azzal, ha nem kommunikálunk és ilyen krízis helyzetekben inkább csendben maradunk.

Neked mi erről a véleményed? A Te céged hogyan kommunikált a kijárási korlátozás idején?

Szólj hozzá

kreatív poszt kommunikáció hotel ötletek hotelmarketing posztok posztolás koronavírus