Van az AIDA-modellnél jobb választás?
Az AIDA-modell és az értékesítési tölcsér kapcsolatáról előző cikkünkben már beszámoltunk, azonban a mobiltelefonok esetében a marketingstratégia kivitelezése során ez a módszer nem mindig alkalmazható. Ennek oka az, hogy a hagyományos, lineáris modellel ellentétben a fogyasztói élmény egyre összetettebbé és személyre szabottabbá válik a vélemények által uralt online térben.
A mobil értékesítési tölcsér szintjei
Exposure & Awareness – reklám & tudatosság: A mobil marketing a tartalommarketing, a közösségi média, a fizetett hirdetések és az organikus keresések mellett él például a pay per click hirdetések által kínált lehetőségekkel is a potenciális ügyfelek figyelmének felkeltése érdekében.
Consideration – megfontolás: az érdeklődők döntése elősegíthető app értékelésekkel, felhasználók által írt ismertetőkkel, valamint pozitív véleményekkel az adott termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban. Ezek szerepére egy 2017-es tanulmány is rávilágít: az alkalmazások felhasználóinak 85%-a nem töltene le átlagosan két vagy annál kevesebb csillaggal értékelt alkalmazást.
Conversion – ,,megtérés”: ebben a szakaszban válik az érdeklődőid egy része vásárlóvá. Az ügyfeleid ,,elpártolását” például meg tudod előzni űrlapok kitöltésére vagy fiók létrehozására történő felhívással.
Building customer relationships – a vevőkkel való kapcsolat kiépítése: az ügyfélszolgálat megfelelő módon történő működése mellett nagy hangsúlyt érdemes helyezned a személyre szabott alkalmazáson belüli üzenetekre, a push értesítésekre és a termékkel kapcsolatos gyakori frissítésekre is.
Retention – megtartás: ezen szakasz jelentőségét támasztja alá, hogy egy vevő megtartása egy új szerzésének mindössze ötödébe kerül. A pozitív tapasztalatokért cserébe a terméked iránti hűség lehet jutalma cégednek. A visszatérő vásárlók meggyőző erejükkel szintén gyakrabban élnek közeli ismerőseik körében. A megtartás érdekében számos dolgot tehetsz: gyakori frissítéseket, hűségprogramokat, illetve push üzeneteket is bevezethetsz.
Tippek a kivitelezéséhez
Reklám & tudatosság szakasza: organikus találati pozíciód javítására, valamint a színes ikonok és a megfelelő kulcsszavak megválasztására érdemes hangsúlyt fektetned. A felhasználói véleményekből és az értékeléseikből szintén hasznos következtetéseket lehet levonni. A közösségi médiában a hirdetések, a rajongói közösségek és a Play áruház által kínált lehetőségekkel is fontos élned.
Megfontolás: az appod esetleges negatív értékeléseire kulcsfontosságú válaszolnod a hitelesség és a bizalom megőrzése szempontjából. A megosztási lehetőség egyszerűsítése is jelentős szerephez jut, hiszen ezáltal az elkötelezett felhasználók közeli ismerősei is könnyen az ügyfeleiddé válhatnak.
,,Megtérés”: a feliratkozás elérésével jelentős előrelépést teszel a sikerhez vezető úton. A felhasználói élmény optimalizálásával, továbbá a cselekvésre történő felszólítással tudod ezt elérni. Az alkalmazás funkcióinak használatához érdemes alapos magyarázatokat készítened. Az appon belüli vásárlások esetében figyelned kell arra, hogy kínált szolgáltatásaid komoly értékkel bírjanak, illetve a felhasználók élményét nagyban növeljék.
A vevőkkel való kapcsolat kiépítése: Az alkalmazáson belüli visszajelzések által nemcsak Te tudsz fejlődni, hanem a felhasználók bizalmát és elkötelezettségét is növelheted, így pedig eljuthatsz az értékesítési tölcsér megtartási fázisába.
Megtartás: a köszönetnyilvánítás push értesítések és e-mailek segítségével történhet meg. Játékok esetében az alkalmazás frissítését végrehajthatod új funkciók, termékoldalak vagy pedig karakterek segítségével.
Ezért alkalmazd az új mobil értékesítési tölcsér modellt
A felhasználók útja a közösségi média befolyásának köszönhetően sok esetben eltérhet a hagyományos értékesítési modellben foglaltaktól. Az információ (például közösségi médiában használt ismertetők) instant elérése miatt általában nem a tölcsér elejétől kezdve lesznek az értékesítési rendszer részei. Ha viszont már megtették vásárlói döntésük által az első lépést vállalkozásod felé, kulcsfontosságú stratégiát kidolgoznod a megtartásukra is. Rendkívüli egyediségre is szükséged lesz a mobil appod értékesítési rendszerének kiépítéshez, amely áldás és átok is egyben, de ezen modell megfelelő alkalmazása segítségével sok időt fogsz tudni megspórolni.
Források:
https://clevertap.com/blog/marketing-funnel/
https://www.businessofapps.com/data/app-statistics/
https://www.mycustomer.com/experience/loyalty/infographic-customer-acquisition-vs-retention-costs
https://www.pexels.com/hu-hu/foto/iphone-okostelefon-internet-kapcsolat-193003/