2020. aug 20.

Van az AIDA-modellnél jobb választás?

írta: Szaller Nikolett
Van az AIDA-modellnél jobb választás?

ke_p3_2.pngAz AIDA-modell és az értékesítési tölcsér kapcsolatáról előző cikkünkben már beszámoltunk, azonban a mobiltelefonok esetében a marketingstratégia kivitelezése során ez a módszer nem mindig alkalmazható. Ennek oka az, hogy a hagyományos, lineáris modellel ellentétben a fogyasztói élmény egyre összetettebbé és személyre szabottabbá válik a vélemények által uralt online térben.

A mobil értékesítési tölcsér szintjei

Exposure & Awareness – reklám & tudatosság: A mobil marketing a tartalommarketing, a közösségi média, a fizetett hirdetések és az organikus keresések mellett él például a pay per click hirdetések által kínált lehetőségekkel is a potenciális ügyfelek figyelmének felkeltése érdekében.

Consideration – megfontolás: az érdeklődők döntése elősegíthető app értékelésekkel, felhasználók által írt ismertetőkkel, valamint pozitív véleményekkel az adott termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban. Ezek szerepére egy 2017-es tanulmány is rávilágít: az alkalmazások felhasználóinak 85%-a nem töltene le átlagosan két vagy annál kevesebb csillaggal értékelt alkalmazást.

Conversion – ,,megtérés”: ebben a szakaszban válik az érdeklődőid egy része vásárlóvá. Az ügyfeleid ,,elpártolását” például meg tudod előzni űrlapok kitöltésére vagy fiók létrehozására történő felhívással.

Building customer relationships – a vevőkkel való kapcsolat kiépítése: az ügyfélszolgálat megfelelő módon történő működése mellett nagy hangsúlyt érdemes helyezned a személyre szabott alkalmazáson belüli üzenetekre, a push értesítésekre és a termékkel kapcsolatos gyakori frissítésekre is.

Retention – megtartás: ezen szakasz jelentőségét támasztja alá, hogy egy vevő megtartása egy új szerzésének mindössze ötödébe kerül. A pozitív tapasztalatokért cserébe a terméked iránti hűség lehet jutalma cégednek. A visszatérő vásárlók meggyőző erejükkel szintén gyakrabban élnek közeli ismerőseik körében. A megtartás érdekében számos dolgot tehetsz: gyakori frissítéseket, hűségprogramokat, illetve push üzeneteket is bevezethetsz.

Tippek a kivitelezéséhez

Reklám & tudatosság szakasza: organikus találati pozíciód javítására, valamint a színes ikonok és a megfelelő kulcsszavak megválasztására érdemes hangsúlyt fektetned. A felhasználói véleményekből és az értékeléseikből szintén hasznos következtetéseket lehet levonni. A közösségi médiában a hirdetések, a rajongói közösségek és a Play áruház által kínált lehetőségekkel is fontos élned.

Megfontolás: az appod esetleges negatív értékeléseire kulcsfontosságú válaszolnod a hitelesség és a bizalom megőrzése szempontjából. A megosztási lehetőség egyszerűsítése is jelentős szerephez jut, hiszen ezáltal az elkötelezett felhasználók közeli ismerősei is könnyen az ügyfeleiddé válhatnak.

,,Megtérés”: a feliratkozás elérésével jelentős előrelépést teszel a sikerhez vezető úton. A felhasználói élmény optimalizálásával, továbbá a cselekvésre történő felszólítással tudod ezt elérni. Az alkalmazás funkcióinak használatához érdemes alapos magyarázatokat készítened. Az appon belüli vásárlások esetében figyelned kell arra, hogy kínált szolgáltatásaid komoly értékkel bírjanak, illetve a felhasználók élményét nagyban növeljék.

A vevőkkel való kapcsolat kiépítése: Az alkalmazáson belüli visszajelzések által nemcsak Te tudsz fejlődni, hanem a felhasználók bizalmát és elkötelezettségét is növelheted, így pedig eljuthatsz az értékesítési tölcsér megtartási fázisába.

Megtartás: a köszönetnyilvánítás push értesítések és e-mailek segítségével történhet meg. Játékok esetében az alkalmazás frissítését végrehajthatod új funkciók, termékoldalak vagy pedig karakterek segítségével.

Ezért alkalmazd az új mobil értékesítési tölcsér modellt

A felhasználók útja a közösségi média befolyásának köszönhetően sok esetben eltérhet a hagyományos értékesítési modellben foglaltaktól. Az információ (például közösségi médiában használt ismertetők) instant elérése miatt általában nem a tölcsér elejétől kezdve lesznek az értékesítési rendszer részei. Ha viszont már megtették vásárlói döntésük által az első lépést vállalkozásod felé, kulcsfontosságú stratégiát kidolgoznod a megtartásukra is. Rendkívüli egyediségre is szükséged lesz a mobil appod értékesítési rendszerének kiépítéshez, amely áldás és átok is egyben, de ezen modell megfelelő alkalmazása segítségével sok időt fogsz tudni megspórolni.

Források:

https://clevertap.com/blog/marketing-funnel/

https://www.businessofapps.com/data/app-statistics/

https://www.mycustomer.com/experience/loyalty/infographic-customer-acquisition-vs-retention-costs

https://www.pexels.com/hu-hu/foto/iphone-okostelefon-internet-kapcsolat-193003/

Szólj hozzá

mobil ötletek értékesítés vásárló aida értékesítési tölcsér