2020. aug 25.

Aktuális trendek a közösségi médiában

írta: petrapenovac
Aktuális trendek a közösségi médiában

pexels-photo-2422286_1.jpegMár 2020 második negyedévét is a hátunk mögött hagyhatjuk, ami azt jelenti, hogy újabb jelentések és összefoglalók állnak rendelkezésünkre, hogy áttekinthessük a közösségi média trendek alakulását. Az első negyedévben főleg a koronavírus teremtette új helyzethez való alkalmazkodás került a középpontba, aminek a hatása természetesen még a második negyedben is érezhető volt – ugyanakkor voltak olyan jelek is, amik arra utaltak, hogy lassan kezdünk visszatérni a normál kerékvágásba.

Az utóbbi hónapokban különböző mozgalmak jelentek meg világszerte (például a Black Lives Matter, csak hogy egyet említsünk), amik hatással voltak a fizetett hirdetésekre, hasonlóan az amerikai elnökválasztások idején tapasztaltakhoz. Az organikus marketing terén a videók szerepe értékelődött fel látványosan, amihez természetesen a digitális munkára, oktatásra és szórakozásra való átállás is nagyban hozzásegített.

De nézzünk is meg néhány tényezőt részletesebben!

Fizetett hirdetések

q2_2020_ad_spend_by_region.pngA hirdetésekhez kapcsolódó kiadások világszerte látványosan megugrottak, ahogy a legtöbb régióban igyekeztek kilábalni a vírus okozta visszaesésből. A hirdetésekre fordított összeg világszinten 26.2%-kal növekedett az első negyedévhez képest. Júniusban, főleg Észak-Amerikában egy jelentős zuhanás volt megfigyelhető a költések alakulásában, ami az ekkor kezdődő hirdetési bojkottnak volt betudható. Hamarosan azonban újra felfelé szökött a görbe, ráadásul még magasabbra, mint korábban volt. (Kép forrása: SocialBakers)

Facebook interakciók

q2_2020_evolution_of_interactions.pngA Facebook posztokhoz fűződő interakciókban egy igen jelentős ugrás volt tapasztalható az első negyedév végéig, ami mögött valószínűleg az állt, hogy az emberek hirtelen nagyon sok időt töltöttek otthon, a számítógép előtt ülve. Április-május környékén azonban ez szépen visszaállt a korábbi szintre, ahogy a munkahelyek elkezdtek visszatérni a korábbi munkarendre. Instagram-on ezzel szemben az elmúlt 15 hónapban lényegében változatlan volt az interakciók mértéke. Ez arra utal, hogy ezen utóbbi platform használata jóval kiegyensúlyozottabb, ami a marketingesek számára hasznos információ lehet. (Kép forrása: SocialBakers)

A videótartalmak felemelkedése

ke_p5_2.pngA vírushelyzet ideje alatt a videótartalmak aránya nőtt mind a Facebook, az Instagram és a Twitter felületén is, egészen áprilisig. Facebook-on és Instagram-on 14-15% körüli volt ezen tartalmak aránya, Twitter-en pedig még ennél is magasabb! Egész évben 20% fölött mozgott az arányuk, májusban pedig ugrásszerűen megnőtt, júniusra 27% fölé érve. A Twitter-t nagyon sokan tájékozódás, a hírek figyelése miatt használják. Így nem is meglepő ez a magas arány, ha belegondolunk, hogy sok portál a videós tartalmakat kezdte előtérbe helyezni az új helyzetben, mivel az embereknek egyszerűen erre lett igénye. (Kép forrása: SocialBakers)

A közösségi médiában megfigyelhető második negyedéves tendenciák arra engednek következtetni, hogy lassan tényleg kezdünk a régi tempónkhoz visszatérni. Vannak területek, például az imént említett videós bejegyzések, amiknél egyelőre kitart a vírus alatti tendencia is, hiszen ezen tartalmak szerepe az első negyedévben kezdett felértékelődni és ez azóta is tart. A hirdetési kiadások tekintetében több tényező is van, ami hatással bír a számokra. Ha a globális átlagot nézzük, hirdetési költések terén még mindig nem értük el a tavaly év végi értékeket, itt régiónként eltérő a felzárkózás mértéke. Azt talán már láthatjuk, hogy a képernyő előtt töltött idő nagy valószínűséggel csökkeni fog, ahogy egyre kevesebben dolgoznak már otthonról. Kíváncsian várjuk, milyen tendenciákat láthatunk majd a harmadik negyedévben!

Te milyen változásokat figyeltél még meg?

 

Forrás: https://www.socialbakers.com/blog/social-media-trends-report-q2-2020

Szólj hozzá

statisztika változás trend 2020