2020. okt 07.

Pénzt keresni Facebook-os élő adással? Lehetséges!

írta: Sáringer Viktória
Pénzt keresni Facebook-os élő adással? Lehetséges!

117852627_3255099294597809_6320677724251076237_o.jpgÉlő adások, videók, zenei műsorok, interjúk, kérdezz-felelek – egyre több különböző típusú online tartalom jelenik meg nap, mint nap és ezek legtöbbje ingyenes a nézők számára. Azonban a tartalomgyártók mindig keresik az újabbnál újabb módszereket, hogy bevételhez jussanak a megosztott tartalmak által és ehhez igyekeznek alkalmazkodni a közösségi felületek is. Ugyanis, ha nincs elég bevétele egy tartalomkészítőnek valahol, akkor könnyedén továbbállhat egy másik közösségi platformra és ha elég elszánt a követőbázisa, oda is utánamennek.

A felhasználók hajlandók fizetni?

pexels-artem-podrez-4492134_1.jpgAzt ugye tudjuk, hogy már mindegyik közösségi oldalon lehet pénzt keresni. Ez a Facebook és az Instagram esetében eddig nagyrészt a szponzorációk által valósult meg – vagyis egy cég fizetett egy ismert embernek, közszereplőnek, influencernek, hogy tartalmat osszon meg a cég termékével vagy szolgáltatásával kapcsolatban. A YouTube felületén pedig emellett még a videó előtt, után és közben megjelenő reklámok és a videók nézési ideje adta a keresetet. A legtöbb oldalon már megjelent az az opció, hogy elő lehet fizetni egy-egy felhasználó tartalmaira, ami általában olyan extra ajánlatokkal jár, mint például a YouTube esetében az ingyenes nézőknél korábbi hozzáférés a videókhoz, esetleg több tartalom, ami csak előfizetőknek jár, a Spotify esetében reklámmentességet és több ugrási lehetőséget kapunk a zeneszámok között. Tehát valamit nyújtani kell a felhasználónak, amiért hajlandó és érdemes fizetnie.

Események az online felületeken

pexels-luis-quintero-3612707.jpgA koronavírus megjelenésével sok esemény került át az online térbe, sok művész és zenész keresett olyan megoldást, hogy a direkt, személyes előadás helyett más módon ossza meg dalait a közönségével. Az pedig csak ráadás, ha ezzel még keresni is lehet. Eddig erre a legnépszerűbb módszer az volt, ha valamilyen támogatói merchandise megvásárlására nyílik lehetősége a rajongóknak, de a Facebook is igyekszik szintet lépni ezen a téren, hogy ne kelljen elhagyni a platformot az adott művész támogatásához.

Nézzünk egy példát!

Marc Rebillet zenész gyakran használja a Facebook-on elérhető élő adás funkcióját, hogy a lehető legdirektebb módon juttassa el zenéjét rajongóihoz. Mivel követőbázisa egyre csak nőtt, természetesen elkezdte foglalkoztatni az a gondolat, hogy hogyan kereshetne az ilyen típusú megjelenések által.

Keep it moving, baby.

Közzétette: Marc Rebillet – 2020. szeptember 9., szerda

A Facebook Stars egy tökéletes megoldás erre: ezeket a csillagokat a rajongók megvásárolhatják, ezzel támogatva egy adott alkotót, művészt, miközben élő adásban van.

 

Ez egyelőre még nem mindenki számára elérhető, de fontos már azelőtt tudnunk a várhatóan hamarosan bevezetésre kerülő trendekről, mielőtt valóban, teljes erőbedobással ideérnek – hiszen így felkészülhetünk rájuk és megtervezhetjük, mi mégis hogyan tudnánk a legtöbbet kihozni az új lehetőségből.

Hogy működik a Facebook Stars?

pexels-cottonbro-4612142.jpgEz egy egyszerű lehetőség rajongóknak és tartalomgyártóknak egyaránt. A rajongók támogathatják kedvenceiket, amiért cserébe nagyszerű, kreatív tartalmakat kapnak élő adás formájában. Kifejezhetik tetszésüket a műsor alatt. Minden csillagért, amit egy rajongótól kap az adott tartalomgyártó, 1 centet kap a Facebooktól. Marc Rebillet karrierje például Facebook-os videómegosztásoknak hála kezdett szárnyalni, hiszen egyre több emberhez jutott el. Rendszeresen tartott élő adásokat is és hogy ezekből egy kis bevételre is szert tudjon tenni, a Facebook Stars-ot is kipróbálta.

A rajongók megvehetik a csillagokat és az élő adás alatt, ha szeretnék, elküldhetik ezeket a tartalomgyártónak, aki így bevételre tesz szert. Marc például 2020. áprilisában és májusában több mint 800 ezer csillagot zsebelt be rajongóitól élő adásai során. Ez volt az első két hónap, amikor ezt a Facebook eszközt használni kezdte. És ebben az esetben valóban igaz, hogy sok kicsi sokra megy…

Ha érdekel, Marc milyen élő adásokkal szórakoztatja követőit, akkor kattins IDE vagy IDE!

Vajon jogosult vagy a használatára?

Nem mindenki számára elérhető még ez a funkció. Irány a https://www.facebook.com/creators/tools/stars weboldal és lefelé görgetve látni fogod oldalaidat és hogy ezek közül van-e, ami megfelel a Facebook Stars elvárásainak, illetve itt tudsz jelentkezni is az Érdekel gombra kattintva.

csillag.PNG

Milyen más lehetőségek vannak?

Ameddig nem elérhető a Facebook Stars, vannak más lehetőségek is, hogy a Facebook-os élő adások alkalmával egy kis bevételre tegyük szert tartalomgyártóként. Például indíthatunk egy Paypal fiókot, ahová rajongóink "borravalót" utalhatnak nekünk, ha nagyon tetszik nekik, amit nyújtani tudunk. Streamelhetünk a Twitchen vagy valamelyik fizetős felületen, vagy a már korábban említett módszer, a támogatói termékek árusítása is jó opció lehet.

 

Forrás: https://www.facebook.com/creators/marc-rebillet-facebook-stars

https://www.facebook.com/creators/tools/stars

https://www.facebook.com/gunhildcarlingfanclub

https://www.facebook.com/marcrebillet

Szólj hozzá

zene tartalom videó zenész újdonság pénzszerzés élő videó facebook stars