2020. dec 05.

Milyen tartalmakat fogyasztunk Covid alatt?

írta: K.Klarissza
Milyen tartalmakat fogyasztunk Covid alatt?

cover_9.jpgA COVID-19 járvány gyökeres változásokat hozott életünk minden területén, melyben a média egyre fontosabb szerepet vállal.

A megnövekedett otthon töltött idő nagyobb tartalom iránti kereslethez és a rajongóbázisok bővüléséhez vezetett. Az egész világon új napi rutinok jelentek meg, melyekben a média és az online szórakozási lehetőségek kerültek előtérbe a kialakult probléma megoldása érdekében. Valójában a globális fogyasztók 77% -a állítja, hogy a szórakozást keresve streaming szolgáltatások felé fordultak, vagyis az emberek nagy százaléka a médiára támaszkodott ebben a kilátástalan helyzetben.

Előtérbe került az online szórakoztatás

Így az online szórakoztatás 2020 márciusban szárnyalt: a globális fogyasztók 82% -a videojátékokkal ütötte el az időt, az Egyesült Államokban a fogyasztók egyharmada, valamint a Z és Y generáció azt állítja, hogy a videójátékok segítették őket át a járvány egy-egy nehezebb időszakán.

A járvány kihatott az emberek zenehallgatására is, sokkal inkább előtérbe kerültek a nosztalgikusabb, lágyabb zenék. A globális zenehallgatók 81%-a főként hangulat alapján választ zenét, míg 50%-uk a mindennapi stressz elengedésért és lazításképp hallgat zenét.

Azonban nem csak a digitális média segített abban, hogy az emberek megbirkózzanak a járvány miatt kialakult helyzettel. A karantén idején előtérbe került a sütés, főzés, a kézműveskedés, valamint a kertészkedés. Mindenki valami kézzelfogható hobbit választott, mely jótékony hatással volt mentális egészségükre is. A globális fogyasztók 19%-a fejezte be kézműves vagy barkácsolással kapcsolatos projektjét a világjárvány kezdete óta, és az első alkalommal barkácsolók 50%-a azt vallotta, hogy valószínűleg folytatni is fogja ezt a hobbit a jövőben is.

2020 április 17. és május 17. között a festéssel kapcsolatos lejátszási listák 90%-kal, a sütéssel kapcsolatos lejátszási listák 120%-kal, a kertészettel kapcsolatos lejátszási listák létrehozása pedig 430%-kal nőtt a Spotify-on.

Új rutinok megjelenése

Mivel sok ember dolgozik és tanul otthonról, sok eddigi napi rutin, mint például a mindennapi ingázás eltűnt, a médiafogyasztási szokások megváltoznak. Mivel a szórakozás bármikor igény szerint elérhető, a „főidő” gondolata is eltűnt. A szórakoztatás már nem elsősorban munka utáni vagy iskola utáni tevékenység.

Ugyanakkor az emberek keresik a már jól ismert kedvenceiket. A félelem és a bizonytalanság globális légköre közepette ugyanis egyre inkább előtérbe kerül a nosztalgiázás. Világszerte a fogyasztók azt állítják, hogy az általuk nézett tartalom 38%-át már legalább egyszer látták, míg az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban a fogyasztók csaknem 40%-a állítja, hogy hajlandóak lennének többet fizetni egy streaming szolgáltatásért, ha ezáltal olyan régebbi tartalmak kerülnének hozzá, amelyeket máshol már nem tud megnézni. Az emberek tehát hajlamosabbak bizonyos ételeket, zenéket, filmeket vagy márkákat választani, amik hasonlítanak azokra a dolgokra, amelyeket már kipróbáltak. Ezért a média- és szórakoztatómárkáknak lehetőségük nyílik arra, hogy erősebb hosszú távú kapcsolatokat építsenek ki, felhasználva ezt az időszakot olyan karakterek, tartalomtípusok kiemelésére, amelyeket az emberek már ismernek és szeretnek.

Újfajta társadalmi lehetőségek

A szüneteltetett kulturális eseményekkel a társadalmi lehetőségek és beszélgetések új formát öltöttek. Az emberek a digitális terek felé fordultak, hogy biztonságosan kapcsolatba léphessenek másokkal. A média és a szórakozás pedig a járvány mozgatórugójává vált, a világon a fogyasztók alig fele (47%) szerint a film, a tévé és a zene előtérbe került a járvány kezdete óta.

A filmekkel, tévéműsorokkal és videójátékokkal foglalkozó csoportok a leggyorsabban növekvő Facebook-csoportok közé tartoztak 2020 első félévében.

1_12.png

Ahogy az emberek a médiára és a szórakozásra vágynak, hogy valamilyen szinten pótolják eddigi társadalmi életüket, a tartalmak köré épülő közösségek fellendültek, hiszen segítenek megőrizni a társadalmi kapcsolatokat, és lehetőséget adnak a márkák számára a közönség elköteleződésére.

A globális fogyasztók fele (53%) részt is vesz az érdeklődésükkel megegyező közösségek valamelyikében. A világszerte bezárt mozik következtében az emberek új lehetőséget keresnek a filmnézés közös társadalmi tapasztalatainak megélésére. A világjárvány előtt a globális filmnézők 77%-a egy másik személlyel nézett filmeket, 61% pedig két vagy több emberrel együtt, ami arra utal, hogy ez a tevékenység természeténél fogva társadalmi.

A mozik, színházak hiánya pedig arra ösztönzi az embereket, hogy felfedezzék az online prémium szolgáltatásokat. Azon felhasználók 32%-a, akik havonta 19,99 dollárt fizetnek egy prémium filmszolgáltatásért, azért teszik, mert szeretnének azonnal hozzáférni egy adott filmhez, és ezért hajlandóak is magasabb árat fizetni.

Azáltal, hogy kapcsolatokat hoznak létre az érdeklődésen keresztül, és mélyebb társadalmi szerepvállalást kínálnak, a márkák értelmesebb szerepet játszhatnak az emberek életében. Példaként említsük meg a Patreon tagsági platformot, amely a pandémiában a felhasználók körében megugrott. A platform ugyanis lehetővé teszi a rajongók számára, hogy közvetlenül fizessenek íróknak, zenészeknek és más alkotóknak, hogy cserébe exkluzív tartalmakhoz, termékekhez jussanak és betekintést nyerhessenek a kulisszák mögé. Azáltal, hogy új módszereket kínál a rajongók és kedvenc alkotóik közötti kötelékek megerősítésére, lehetőség nyílik arra, hogy a márkák hosszú távú hűséget teremtsenek a fogyasztók körében.

A jövőre nézve az emberek valószínűleg továbbra is használják a digitális élményeket, amelyek kényelmesek, de valószínűleg visszatérnek az élő eseményekhez és koncertekhez a közösségi élmény érdekében, amennyiben mindezt biztonságosan megtehetik.

Miközben az emberek keresték a módját, hogy szervesen kapcsolatba léphessenek másokkal, az élőben közvetített szórakozás kielégítette a közös élmények iránti igényüket. A válság kiemelkedő növekedést eredményezett az élő közvetítések körében. Ez a viselkedés valószínűleg meg is marad a jövőben, a globális fogyasztók 42%-a, aki a világjárvány miatt először nézett élőben közvetített koncertet vagy bármi mást, azt állítja, hogy ezt az online formát választja majd az elkövetkező években is.

Rád és a vállalkozásodra milyen hatással van a Covid?

 

Forrás:

https://www.facebook.com/business/news/insights/content-consumption-and-culture-perspectives-from-the-entertainment-industry

 

Szólj hozzá

videó filmek videójáték koronavírus