2020. dec 21.

Ezt tette értünk a Facebook 2020-ban

írta: K.Klarissza
Ezt tette értünk a Facebook 2020-ban

social-media-5717067_1280.jpgElérkeztünk 2020 utolsó napjaihoz, és bár a legtöbben örömmel fogják venni a rendkívüli kihívásokkal teli év elmúlását, érdemes elgondolkozni az elmúlt 12 hónap különböző történésein.

Ezekből ugyanis nem volt hiány, amint azt a Facebook legfrissebb áttekintése is kiemelte. Ráadásul a 2020-as eseményeknek az elkövetkező években is komoly következményei lesznek, míg a káosz közepette jelentős kulturális elmozdulások következtek be, amelyeknek szintén hosszan tartó következményei várhatóak.

A Facebook arra törekedett, hogy ez idő alatt kielégítse a felhasználói igényeket:

"2020-ra úgy fogunk emlékezni, mint az az év, amely mindannyiunkat megváltoztatott. Míg izgatottan várjuk, hogy lezárjuk a 2020-as fejezetet, és kezdetét vegye a 2021-es év, szeretnénk megosztani néhány gondolatot arról, ahogyan az emberek termékeinket felhasználva tarthatták egymással a kapcsolatot. "

A Facebook felvázolta azokat a főbb eseményeket, amelyek meghatározták az évet, és azt, hogy miként játszott szerepet mindezekben. Ez jól mutatja a közösségi platformok egyre növekvő befolyását.

Covid-19

A vírus megfékezése következtében a négy fal között maradtunk, melynek hatása a közösségi médiában is megmutatkozott. Az Instagram Stay Home matricát világszerte több mint 100 millió alkalommal használták az első héten.

Minél többen rendszeresen használtuk a videóchatet, a csoportos videohívások ideje pedig márciusban hétről hétre globálisan megduplázódott.

Nagyon sok élő bejelentkezéshez csatlakoztunk, az Instagram és a Facebook Live megtekintései megduplázódtak. Olaszországban, amikor beindultak a lezárások, az emberek az erkélyükön énekeltek, DJ-szetteket játszottak, és mindezt élőben közvetítették a Facebookon és az Instagramon.

Ünnepek

Ünnepeltünk ugyan, de külön-külön. Így nem meglepő, hogy a húsvéti időszakban volt a legnagyobb a Messengeren folytatott csoportos videohívások száma.

Kisvállalkozások támogatása

Több mint 47 millió sztori készült az IG Support Small Business matricáját felhasználva, és globális szinten több mint 10 millió ember csatlakozott új Facebook csoportokhoz, amelyek március óta jöttek létre a helyi vállalkozások támogatása érdekében.

Emellett küzdöttünk az igazságtalanságért, melynek részeként létrejött a fekete vállalkozókat támogató The Blackout Coalition Facebook csoport, amely az elsőszámú legnagyobb csoporttá vált az amerikai felhasználók körében.

Támogattuk a rászorulókat

A Rock for Artsakh Fundraiser a Facebook egyik legfontosabb amerikai adománygyűjtője lett 2020-ban.

Ikonok

Ebben az évben rengeteg legendát elveszítettünk. Kobe Bryant év eleji tragikus halála volt a legtöbbet említett téma a Facebookon.

Emberek talpra állítása

Az ausztrál, kaliforniai, oregoni és washingtoni államokban zajló tűzvészek álltak a Facebook adománygyűjtésének középpontjában ebben az évben. Az elsőszámú adománygyűjtés 2020-ban több, mint 35 millió dollárt gyűjtött az ausztrál tűzvészek elhárítására.

A bolygóval való törődés

Az emberek a Facebook adománygyűjtésein keresztül több mint 80 millió dollárt gyűjtöttek a klímaváltozás elleni küzdelem és a környezetvédelem támogatása érdekében.

Neked mit adott a Facebook 2020-ban?

Forrás:

https://www.socialmediatoday.com/news/facebooks-2020-year-in-review-infographic/591756/

 

Szólj hozzá

poszt tartalom 2020 posztok koronavírus