2020. dec 28.

Tudj meg mindent az Instagram 2021-es algoritmusáról!

írta: Sáringer Viktória
Tudj meg mindent az Instagram 2021-es algoritmusáról!

pexels-samson-katt-5255206.jpgHogyan is működik az Instagram algoritmusa? Ez a kérdés nagyon sokakat foglalkoztat – kit kíváncsiságból, kit pedig azért, hogy tökéletesítse marketingstratégiáját. Az Instagram napjaink egyik legnépszerűbb közösségi média platformja, így most az algoritmus működésének titkait igyekszünk cikkünkben felfedni.

Ha már valaha is használtad az Instagramot, akár magáncélra is, tudhatod, hogy az algoritmusa néha igazán érthetetlen tud lenni. De ha egy picit közelebbről megvizsgáljuk, már átláthatóbbá válik – és ha átlátjuk és értjük, akkor tudunk olyan tartalmakat, olyan időpontban és módon közzétenni, hogy sikereket érjünk el.

Feed posztok

Az Instagram szerint 6 kulcsfontosságú faktor van, ami befolyásolja az algoritmus működését:

  • Érdeklődés,
  • kapcsolat,
  • idő,
  • gyakoriság,
  • követés
  • használat.

Fejtsük ki, melyik fogalom, mit takar a felületen!

Érdeklődés

Az Instagram feed-ed nem csak azon múlik, kiket követsz, hanem hogy milyen típusú posztokat kedvelsz, milyen felhasználók bejegyzéseire reagálsz. Az alkalmazás megjegyzi, hol mutatsz érdeklődést és igyekszik Neked abból többet mutatni, amire reagáltál.

Ezt le is tesztelheted, ha például pár órán át csak mémeket kedvelsz, akkor valószínűleg a feed-edben a korábbinál jóval több mém fog feltűnni kiemelt helyen, hiszen az app észreveszi, hogy erre vagy vevő és akkor még többet akar mutatni Neked.

smartphone-1701096_1920.jpgLényegében az, amit látsz a feed-edben, az egy lenyomat az Instagramon mutatott viselkedésedről. A profilok, akiknek leginkább reagálsz a posztjaira, akikkel megjelöltek közös tartalmakon és persze amiket kedveltél, mentettél, kommentáltál.

Pontosan emiatt fontos, hogy aktívan és rendszeresen megjelenj az Instagramon! Az Instagram algoritmusának pozitív, ha rendszeresen osztasz meg tartalmat és így több lehetőséget is adsz a közönségednek, hogy aktivizálják magukat tartalmaid kapcsán.

Kapcsolat

Az Instagram arra törekszik, hogy a családoddal, barátaiddal, ismerőseiddel kapcsolatos posztok élvezzenek prioritást. Olyan profilokon van a hangsúly, akikkel foglalkozol.

Thomas Dimson, az Instagram egyik munkatársa megosztotta a titkot, hogy mi alapján igyekszik az app kitalálni, hogy kikkel törődsz:

  • Olyan felhasználók, akiknek a tartalmait nézed és kedveled, reagálsz rá (élő adás, Sztori, feed).
  • Akiknek üzensz privátban.
  • Akikre rákeresel.
  • Akiket ismersz a valódi életedben is.

Az Instagram próbálja megfejteni a kapcsolatokat és az érdeklődés szintjét az egyes felhasználók iránt már rögtön akkor, amikor bekövetsz valakit. Ekkor többször láthatod a posztjait és a reakciód vagy figyelmen kívül hagyásod sokat elárul az algoritmusnak.

Idő

Az Instagram algoritmusa nem csak arra figyel, hogy mekkora elérést tud produkálni a posztod, hanem az is mérvadó, hogy milyen régen osztottad meg. A cél az, hogy a legújabb, legfrissebb tartalmakat lássák a felhasználók, így egyre fontosabb tényezővé válik az idő.

Jó ötlet, ha megpróbálsz rájönni az elemzések segítségével és próbák, tapasztalatok útján, hogy mely időben tudsz a legjobb eredményeket elérni. Ha a megfelelő időben posztolsz, akkor máris sokkal nagyobb sikered lehet!

Gyakoriság

Milyen gyakran használod az applikációt? Ha gyakran görgeted a feed-ed, akkor a posztokat a kronológiai sorrend szerint fogod látni nagyrészt, mivel az Insta a legújabb tartalmakat akarja majd mutatni, amik azóta kerültek fel, hogy utoljára nézted.

Ha ritkábban nézed az Instagramot, akkor sokkal erőteljesebb lesz az érdeklődés szerinti sorolás, mint a kronológia.

Követés

laptop-3781384_1920.jpgTe hány embert követsz az Instagramon? Ha sokat, akkor a platformnak sok lehetősége van, hogy kiválassza, mit mutasson Neked, tehát nagyon nagy esély van rá, hogy nem fogod látni minden egyes követett profil posztjait.

 

 

Használat

Ha sokat lógsz az Instán, akkor a felület mélyre fog ásni és rengeteg posztot mutat Neked - az is előfordulhat, hogy kifogy a tartalomból, amit mutathat, ha túl sok időt töltesz a képernyő görgetésével.

Amennyiben csak napi pár percet vagy aktív az Instagramon, akkor csak a kiemelten érdekes tartalmakat fogja Neked mutatni a platform. Természetesen ez ugye a korábbi tevékenységeden alapul.

Sztorik

Általánosságban elmondható, hogy azok a sztorik jelennek meg elsőként a sorban, amik olyan profiloktól származnak, akikre a legtöbb reakció érkezik irányodból. Ez lehet kedvelés, komment, rendszeres sztori nézegetés, privát üzenet.

Az idő itt is fontos tényező és habár ma már megnézted kedvenceid sztorijait, ha újra belépsz és azóta van akár csak egy új sztori is, akkor is előre fogja sorolni az adott felhasználót az Instagram, mert iránta mutatsz a leginkább érdeklődést. Esélyes, hogy a legújabb sztorit is meg fogod nézni, hiába kattintottál már oda aznap egyszer. A rendszeres posztolás az Insta sztoriknál is kifizetődő stratégia.

Egyes platformok segítségével akár sztorikat is beidőzíthetsz, hogy ne kelljen éppen akkor, a megfelelő posztolási időben online lenned.

Felfedezés oldal

Az Instagram felfedezés oldala eléggé hasonlít a feed-hez, ugyanis erőteljesen érezhető, hogy a korábbi reakciók alapján mutat tartalmakat. Itt azonban nem csak azok jelennek meg, akiket követsz, hanem azok is, akiket nem, de érdekesek lehetnek számodra. Tehát itt új profilokat is megismerhetsz, ha pedig sikerül ide kikerülnöd, akkor akár kedveléseket, kattintásokat, követőket is bezsebelhetsz olyan felhasználóktól, akik eddig nem követtek az Instagramon.

Itt nem csak feed posztok, de sztorik, élő adások és hirdetések is megjelenhetnek.

women-1209678_1920.jpgA keresőfunkcióval pedig helyszínekre, felhasználókra, keresőcímkékre is rákereshetünk, amit természetesen jegyezni fog az algoritmus és eszerint formálja majd feed-ünket és felfedezés oldalunkat.

Ha szeretnél minél több felhasználónál rendszeresen szerepelni a felfedezés oldalukon, akkor találj ki egy személyre szóló hashtag-et. Így, ha az ehhez tartozó posztokat megnézik, ha rákeresnek a hashtag-re, ha használják, akkor könnyen kikerülhetsz ide.

IGTV videók és a Reels

Ezen két funkció esetében is hasonlóságok fedezhetők fel a feed algoritmusához képest. Prioritást élveznek azok a posztok, amik kapcsán tetszést fejeztünk ki valamilyen módon és azok a posztok, amik általában érdekelnek Téged. Mondjuk ha szeretsz főzős videókat nézni az IGTV-n, akkor jó eséllyel újabb és újabb gasztro témájú tartalmakat ajánl majd Neked a rendszer.

7 módszer, hogy előrébb sorold helyezésed az Instagram algoritmusában

  1. Váltsd ki interakciót a Sztorikban is matricákkal, kérdésekkel, kvízekkel, kattintható tartalmakkal!
  2. Indíts beszélgetést ötletes képleírásokkal és kommentekkel!
  3. Próbáld ki az Instagram legújabb funkcióit!
  4. Tökéletesítsd keresőcímkéidet, hogy még többen találjanak rá posztjaidra!
  5. Promózd több helyen is a posztjaidat! A bejegyzést oszd meg sztoriként is, az IGTV kerüljön ki a feed-be és a sztorikhoz is, hívd fel a figyelmet Insta-oldaladra a Facebook-on is és így tovább! Irányíts minél több látogatót a posztokhoz.
  6. Reagálj a privát üzenetekre! Ez kapcsolatot feltételez és az üzenő felhasználók gyakrabban fognak látni.
  7. Használd az elemzéseket és találd meg, mi az, ami működik!

 

Forrás: https://later.com/blog/how-instagram-algorithm-works/

 

Szólj hozzá

poszt tartalom tipp tippek algoritmus posztok