2021. jan 06.

Mit várhatunk a közösségi médiában 2021-ben? – 9 trend, amivel tökéletesítheted stratégiádat!

írta: Sáringer Viktória
Mit várhatunk a közösségi médiában 2021-ben? – 9 trend, amivel tökéletesítheted stratégiádat!

carlos-esteves-g8wvnzm_fk0-unsplash.jpg2020 egy kihívásokkal teli, nehéz év volt minden vállalkozás számára, legyen szó kisebb-nagyobb cégekről, tartalomgyártókról, influencerekről vagy akár bármelyikünkről magánemberként. Hogy lendületesen vághassunk bele az újévbe, hoztunk néhány tippet, melyeket beépíthetsz 2021-es közösségi média stratégiádba!

A videós tartalom a nyerő!


thomas-russell-dmakxlh0nhg-unsplash.jpg
Mindegy, hogy melyik felületről és milyen formátumról beszélünk, a videós tartalom egyértelműen uralkodó lesz 2021-ben. Az Instagram Reelstől a TikTokon át a Youtube-ig számtalan stílus, videótípus és közönség ad lehetőséget az elérésed felpörgetéséhez. A siker titka pedig nem más, minthogy jól kiismerd a célközönségedet, és nekik megfelelő tartalmat gyárts!

Ha például a Z generációt céloznád meg, akkor bizony fontolóra kell venned a TikTokot is, míg az X generációsok esetében a Facebook vagy a Youtube lehet a jó választás. Azt is vizsgáld meg, hogy mely felületeken van már aktív követőbázisod – ha ez mondjuk az Instagram, akkor kezdj el kísérletezni az IGTV videókkal vagy az Instagram Reels-szel!

Tudjuk, hogy nem egyszerű a videós tartalmak készítése, de ha van egy jó alapanyagod, akkor akár abból több felületre, többféle különböző végeredményt is létrehozhatsz!

A közösségi médiában történő vásárlás megszokottá válik


afif-kusuma-ct7iwrm7g5k-unsplash.jpg
Habár már több lehetőség is rendelkezésünkre áll többé-kevésbé (például Facebook Bolt), de mégis picit idegennek érezhetjük azt, hogy a közösségi oldalon végbemegy egy teljes vásárlási folyamat. És egyre több vásárlási lehetőség érkezik: Instagram Reels Shopping, Instagram Live Shopping… A vásárlók az idő teltével egyre komfortosabban érzik majd magukat. Ahogy az online, webshopokon megvalósuló vásárlás is megszokott lett, úgy hamarosan már a közösségi média sem lesz csak szórakozás, kapcsolattartás és a marketing színtere, hanem már a vásárlás is teljesen természetessé válik a platformokon. Gyors, egyszerű, és még csak el sem kell hagyni az adott felületet.

Hogyan készülhetsz fel erre? Tanácsos ismerkedni a közösségi média felületeken a vásárlási lehetőségekkel, akár olyanokkal is, melyek még itthon nem elérhetők. Így ha berobbannak, nem fog teljesen váratlanul érni az újdonság.

Kell valami plusz


Már egyre jobban haladunk abba az irányba, hogy kell valami plusz a fogyasztóknak, ami a vásárlás felé billenti őket. Annyira telített a piac szinte kivétel nélkül minden szektorban, hogy lehetőségek tömkelege közül választhatnak. Persze, meghatározó az ár és a minőség is, de még így is könnyen előfordulhat, hogy ugyanazon az áron ugyanolyan minőségben több márka terméke is elérhető. No és ilyenkor mi lesz a döntő fontosságú? Egyrészt a megszokás, másrészt az, hogyha valaki esetleg támogatni szeretne egy céget vagy egy jó ügyet valamiért.

the-humble-co-cadflhzzgyo-unsplash.jpgRengetegen vannak, akik még akár többet is fizetnek azért, hogy mondjuk etikus forrásokból származzon az élelmiszer, bio legyen vagy alaposan megnézik hol készülnek a ruhák, és nemet mondanak a fast fashion-re, de igennel voksolnak a fenntarthatóságra. A környezeti problémákra egyre több figyelem irányul és a márkáknak is tartaniuk kell a lépést és változtatniuk kell. Muszáj, mert a vásárlói igények változnak és a környezetvédelem, etikusság is bizony felkerül a listára.

micheile-henderson-03nmnuqhpde-unsplash.jpgA Z generációról például azt tartják, hogy ők bizony olyan cégekbe és termékekbe fektetik a pénzüket, amelyekkel egyetértenek, akiket támogatni akarnak és sok esetben hisznek abban, hogy a márka értékeinek tükröznie kell a saját maguk által fontosnak tartott értékeket.

Csak hogy néhányat említsünk, milyen ügyek fontosak a Z generáció tagjainak: az azonos nemű párok jogai, a különböző rasszok és etnikumok egyenlősége, a társadalmi felelősségvállalás.

Az edukáció kulcsfontosságúvá válik


Bizony, napjainkban nagyon fontos az információnyújtás és a figyelem felhívása a környezeti és társadalmi problémákra. Ezek a bejegyzések segíthetnek, hogy egyértelművé tedd céged értékeit, állásfoglalását és arra használd a platformodat, hogy informáld az embereket, hozzájárulj a változáshoz, melynek első lépése az, hogy leírjuk a problémát, miért is probléma ez, és mit tehetünk.

Az Instagram képgaléria funkciója nagyon jó erre a célra, hiszen itt a felhasználók ujjukkal hajhatják sorba a képeket – nem kell egy képre túl sok szöveget írnunk, hanem szépen eloszthatjuk. Összesen 10 kép vagy videó fér bele egy galériába. Ráadásul könnyen és gyorsan oszthatók is ezek a posztok, gyorsan tudnak terjedni és sok emberhez eljutni.

Ha nem vagy járatos a grafikában, akkor sincs gond! Számtalan ingyenesen letölthető applikáció, mint mondjuk a Canva vagy a Crello tartalmaz térítésmentesen felhasználható sablonokat, melyeket aztán kedvedre formázhatsz: a színeket, formákat, szöveget is testreszabhatod.

A mémek bizony nem mennek sehová!


Sokan most örülnek, míg mások a szemüket forgatják. A mémek megosztók lehetnek és nem csak számodra, hanem követőid számára is, így mielőtt belevágsz a mémgyártásba, derítsd ki, hogy vajon vevő-e erre követőbázisod!

Egy ötletes, humoros mémmel nagyon feldobhatod a közösségi média kommunikációdat, főleg, ha Te magad szerkesztesz egy aktuális, márkádhoz passzoló vicces kis képet. Ám ez visszafele is elsülhet, így először is irány az elemzések, és nézd meg a demográfiai adatokat, kik is a követőid. Ha úgy ítéled meg, hogy jól működnének a mémek, először csak egy-két alkalommal ossz meg ilyen tartalmat, és figyeld a reakciókat! Amennyiben nem igazán reagálnak rá, inkább ne erőltesd.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Ritual (@ritual) által megosztott bejegyzés

Sztorik, sztorik és sztorik!

A Snapchattől indult a 24 óráig elérhető, pár másodperces képek és videók megosztására alkalmas funkció, ami aztán megjelent az Instagramon, a Facebookon, a Youtube-on, sőt, még a LinkedIn-en is. És nincs megállás! Állítólag már tesztelés alatt áll a Twitter Fleets, a Spotify Stories és a Pinterest Story Pin, melyekkel újabb három népszerű közösségi platformon indul el az újfajta tartalomgyártás.

A siker pedig megkérdőjelezhetetlen. Amikor az Instagram 2016-ban először bemutatta a sztorikat, 150 millió ember használta őket. Most már több mint 500 millió ember használja a sztorikat minden egyes nap.

A sztori funkciót Te is könnyen használatba veheted, azonban fontos, hogy itt elsősorban az állókép formátum mutat jól. Így vagy ilyen típusú képekkel kell dolgoznod, vagy szerkesztőprogramok, kollázsok segítségével kell megoldanod, hogy jól mutasson a tartalmad.

Az influencer marketing a TikTokon fontossá válik


Habár hazánkban még nem annyira ismerkedtek meg a márkák a TikTokkal és az ott aktív influencerekkel, de itthon is egyre csak nő a népszerűsége a platformnak, és ha akarjuk, ha nem, számításba kell vennünk. Jelenleg még az influencereket inkább azonosítjuk az Instagrammal és a Youtube-bal, azonban a szakértők szerint ez hamarosan változni fog, és a TikTok sokkal komolyabb szerephez jut majd ezen a téren.

Élő adás mindenek felett


nathan-dumlao-dvrh7hpuyp4-unsplash.jpgZoom, IGTV, Instagram live, Messenger szobák - 2020 a virtuális események éve volt. Várhatóan 2021-ben is kiemelt szerepe lesz az élő adásoknak, és egy központi elemet fog betölteni ez a funkció a közösségi felületeken. Az élő adás egy teljesen új módot ad, hogy közvetlenül interakciót kezdeményezz a követőkkel. Egy valós idejű, vágatlan, őszinte, bizalmat keltő esemény lehet az élőzés, amely segít szoros kapcsolatot felépíteni fogyasztó és márka, követő és influencer között. Nem véletlen, hogy az élő adásokra specializálódott felületek, mint például a Twitch szárnyalnak, de a TikTok, Youtube, Facebook platformjain is lépten nyomon élő adásokba botolhatunk.

Az adatok igenis menők!


Gondoltad volna, hogy eljön az ideje, hogy a statisztikákat, a nyers adatokat is felhasználhatod közösségi média kommunikációd során? Bizony, 2021-ben ez is trendi lesz. Eddig hányat adtál el a legnépszerűbb termékedből? Hány posztot készítettél a kezdetek óta az Instagram oldaladra? Hányan olvasták összesen blogodat az elmúlt egy évben? Hány fát ültetett a céged a társadalmi felelősségvállalás jegyében? Készíts az érdekes adatokból grafikákat, és oszd meg követőiddel, engedj nekik bepillantást a kulisszák mögé!

Forrás: https://later.com/blog/social-media-predictions/

Szólj hozzá

poszt tartalom tipp videó ötletek sztori trend mém tippek online vásárlás posztok influencer élő videó edukálás TikTok