2021. jan 14.

8 módszer arra, hogy hogyan ossz meg linkeket Instagram felületeiden

írta: K.Klarissza
8 módszer arra, hogy hogyan ossz meg linkeket Instagram felületeiden

cover_12.jpgKeresed a lehetőségeket, hogy minél több webhely forgalmat szerezz az Instagram felületedről? Kíváncsi vagy arra, hogyan lehet megosztani a linkeket több helyen is az Instagramon?

Ebben a cikkben nyolc különféle módszert mutatunk a linkek megosztásához.

1.: Adj hozzá egy linket az Instagram-profilodhoz!

Kezdjük a legegyszerűbb módszerrel! Az Instagram profil az egyetlen hely, ahol bárki, beleértve a személyes fiókokat is, megoszthat egy kattintható linket. Ez a link mindenki számára elérhető, aki felkeresi a profilodat.

1_15.png

A link legjobb stratégiájáról eltérnek a vélemények. Néhány márka a cég főoldalára mutató linket használ, és mindig ezt a linket hagyja meg. Mások rendszeresen frissítik a biolinket, és a felhasználókat az aktuális bejegyzéseik tartalmához irányítják.

Persze ez utóbbi nem a legjobb megoldás, hiszen akkor hogyan kezeljük a régi bejegyzéseinket? Mi van akkor, ha valaki talál egy érdekes bejegyzést egy fél évvel ezelőtti eseményről, felkeresi a Instagram profilodat, ahol a link már egy teljesen más dologhoz irányítja? Ennek megoldására szolgál a 2. pont!

2.: Használj link szolgáltatást több link bemutatásához!

Amikor az Instagram először vált népszerűvé a marketing szakemberek körében, a link szolgáltatásokat széles körben használták - aztán népszerűségük csökkent. Most azonban visszatértek több tervezési képességgel és egyszerűbb felhasználói élménnyel.

Néhány különböző formátum közül tudunk választani. A klasszikus link szolgáltatás úgy néz ki, mint a Linktree, amely a követőknek kattintható gombokat kínál. Ahogy a fotón is látható a Workspace for Children a Linktree segítségével irányítja a felhasználókat a legújabb blogbejegyzéseikre, tevékenységeikre és az Amazon boltba.

2_11.png

3.: Megoszthatsz a céloldalakra mutató rövid linkeket az Instagram-bejegyzések felirataiban

A normál Instagram fotóbejegyzések szövegrészeibe nem lehet ugyan kattintható linkeket beilleszteni, de ez nem jelenti azt, hogy a bejegyzések feleslegesek lennének! Továbbra is felhasználhatod őket a felhasználók figyelmének felhívására, a tartalom kivonatainak megosztására, és gondosan kiválasztott hashtagekkel bővítheted az elérhetőséget.

4.: Csúsztatható linkek hozzáadása Instagram-történetekhez

Egyes márkák élő linkeket tartalmazhatnak Instagram-történeteikben. Mivel a történetek annyira múlékonyak, ez remek módszer az új vagy időérzékeny tartalmakra mutató linkek megosztására. Gondolj a korlátozott ideig tartó promóciókra és ajándékokra, az évszakos eseményekre vagy a heti kérdezz-felelekre a követőiddel!

Alternatív megoldásként elmentheted a történeteket csúsztatott linkekkel a profil kiemelt részében. Ezek a történetek így rögzítve maradnak.

A Chocolatier Auro profiljában kiemeli a híreket, a közösségi bejegyzéseket, a receptötleteket, az akciókat, az eseményeket, az üzletek helyszíneit és a kiemelt termékeket.

3_10.png

Akár örökre megőrzöd az Instagram-történeteket, akár hagyod őket 24 óra elteltével eltűnni, ne feledd, hogy minden történet csak 15 másodpercig játszódik. A nézők nem kapnak sok időt a reagálásra, ezért tedd kristálytisztává a cselekvésre ösztönzést! Használj matricát, gif-et, nyilakat és hashtageket is történeteidben!

Fontos tény azonban, hogy a történeteket csak akkor tudod linkkel is ellátni, ha több mint 10.000 követője van az oldaladnak.

5.: Hozz létre linkeket az Instagram vásárolható bejegyzéseiben és történeteiben!

A megvásárolható bejegyzések a rendkívül specifikus linkek másik példája. Minden bevásárlócímke csak egy termékhez kapcsolódik (és annak fizikai terméknek kell lennie, amelyet az országok egy kiválasztott csoportjának egyikében értékesítenek). A Shopping-címkék a lehető legcélzottabb konverziók.

A vásárlási címkék használatához először hozz létre egy termékkatalógust a Facebookon. Miután feltöltötted a termékek teljes skáláját - vásárlási linkekkel, képekkel és leírásokkal -, elkezdheted a vásárlási címkék hozzáadását az Instagram bejegyzéseidhez.

4_6.png

Ekkor Instagram profilodon is megjelenik egy Shopping fül. A Shopping fül a profilrács, az egyes fotók és a címkézett fotók szokásos fülei mellett jelenik meg. Erre a fülre kattintva pedig elérhető a teljes termékkatalógus.

5_6.png

6.: Hirdess a linkek népszerűsítéséért az Instagram bejegyzéseidben és történeteidben!

Az Instagram üzleti profillal lehetőséged van hirdetni a bejegyzések és történetek népszerűsítéséért. Ez nem csak a közönség szegmentálásában segít, hanem lehetővé teszi a kattintható linkek alkalmazását is. Tehát az Instagram lehetővé teszi a linkek megosztását a posztfeliratokban, mindaddig, amíg fizetsz érte.

6_4.png

7.: Linkek megosztása privát üzenetben

Az Instagram DM-ek sok márka által kihasználatlan funkciónak számítanak. Érdemes naponta figyelnie a beérkező leveleket a vállalkozásodat megemlítő üzenetkérésekre, ügyfélszolgálati kérdésekre és történetekre. Válaszolj, ossz meg újra és építsd ki az ügyfélkapcsolatokat!

Beszélgetést úgy indíthatsz, hogy reagálsz a felhasználó történetére, vagy segítséget nyújtasz neki.

Ugyanakkor aktívabb eszközként használhatod a közvetlen üzenetküldést is. Mivel az Instagramon az üzenetek privátak, személyesebb kommunikációs formák. Ha megkeresed a követőket privát üzenetben, hidd el, értékelni fogják.

Mégis milyen üzeneteket tudunk alkalmazni? Vegyünk egy példát! Egy üzenet az új követők fogadására egy tökéletes kezdet! Természetesen nem lesz időd minden egyes alkalommal új üzenetet begépelni, amikor valaki csatlakozik a közösségedhez, ezért kezdd a gyors válaszok beállításával!

A gyors válaszok beállításához lépj a Beállítások, majd a Vállalkozás fülre! Írj egy üzenetet és válassz egy kulcsszót, aminek a begépelésével már el is tudod küldeni üzenetedet legújabb követőidnek.

Ráadásul ezekben az üzenetekben konkrét linkeket is elhelyezhetsz!

8: Ossz meg linkeket az IGTV leírásaiban!

Az Instagram és a Facebook továbbra is a videós tartalmak megszállottja. Tehát ösztönzésképpen a platform több linkfunkciót kínál az IGTV-n, mint a hírcsatornában található videós bejegyzések számára.

Az IGTV bejegyzéseinek leírásába kattintható linkeket is felvehetsz. A leírás megtekintéséhez a felhasználóknak meg kell érinteniük a nyíl ikont a bejegyzés címe mellett. A történet linkjeivel ellentétben az IGTV linkek pedig minden fiók számára elérhetők, függetlenül attól, hogy elérték-e a 10.000 követőt.

7_3.png

Mit gondolsz? Ezen taktikák közül, Te melyiket fogod alkalmazni linkek megosztására az Instagram felületeden?

Forrás:

https://www.socialmediaexaminer.com/8-ways-to-share-links-instagram/?omhide=true&utm_source=Newsletter&utm_medium=NewsletterIssue&utm_campaign=smenl21-nl-nlworkshops21-nl

 

 

 

 

Szólj hozzá

poszt tartalom hirdetés tipp link linkek ötletek tippek posztok