2021. jan 20.

Instagram hashtag-marketing profin! – 2021-es gyorstalpaló

írta: Sáringer Viktória
Instagram hashtag-marketing profin! – 2021-es gyorstalpaló

oliver-dumoulin-lmgoxpfd6ny-unsplash.jpgBizony az Instagram-on alkalmazható keresőcímkék nem mennek sehova, és 2021-ben is nagy hasznukat vehetjük, ha megfelelően használjuk őket. A hashtag-ek segíthetnek, hogy nagyobb elérést produkáljon tartalmad, és több emberhez jusson el üzeneted. Egy Instagram poszt legalább egy címkével átlagosan 12.6%-kal jobb elérést jelent, mint ha nem szerepelne ott egy hashtag sem. Tehát ebből is láthatjuk, mennyire megéri időt szánni arra, hogy megfelelő keresőcímkéket párosítsunk bejegyzéseinkhez.

Az Instagram 2010 óta számtalan változáson esett át, de egy dolog változatlan maradt. Ez pedig nem más, mint a hashtag-ek fontos szerepe. Még 2021-ben is ez a legjobb módja, hogy célzottan eljuttasd bejegyzéseidet vagy történeteidet minél több emberhez. A több eléréssel pedig csak nyerhetsz, hisz növelheted a márkaismertséget, új követőkre tehetsz szert, és ezekből a követőkből pedig akár vásárlók is válhatnak.

Ha használsz egy keresőcímkét, akkor posztod meg fog jelenni az adott hashtag oldalán, keresés esetén. Például, ha rákeresel, hogy #kutya, akkor megjelenik minden bejegyzés, amelynél ezt a keresőcímkét használták. De úgy is eljuthatsz ide, ha rákattintasz egy tetszőleges hashtag-re és így megtekintheted az összes kapcsolódó posztot.

Itt a legkedveltebb és a legutóbbi posztok között válthatsz. Előbbinél azon bejegyzéseket találod meg, melyekre a legtöbb aktivitás érkezett, a legutóbbiaknál pedig kronológiai sorrendben a legújabb közzétett tartalomtól kezdve rangsorolja a képeket, videókat a rendszer.

139491011_756154221774377_2310267094401205276_n.jpg

Tudsz egy keresőcímkét követni is: ebben az esetben az alkalmazás időnként kitesz a kezdőoldaladra olyan bejegyzéseket, amiknek a megosztóit talán nem is követed, de esetleg tetszhet neked a tartalom, és a tartalmat közzétevő profil alkalmazta az adott címkét. Ez egy másik ok, amiért tanácsos keresőcímkéket alkalmazni, mert így akár egy érdeklődő kezdőoldalára is kikerülhetsz, és ha megtetszik neki a tartalom, továbbkattinthat profilodra, bekövethet.

A keresőcímkék lényege tulajdonképpen az, hogy új tartalmakat tudjanak felfedezni a felhasználók kulcsszavak segítségével. Tehát például, ha egy food blogger feltölt egy képet a reggeli smoothie táljáról, és használja a #superfood #vegan #healthyfood keresőcímkéket, akkor jó eséllyel megjelenhet posztja az egészséges életmód iránt érdeklődőknek és azoknak, akik hasonló témákban keresnek az Instagramon.

Néhány dolgot fontos észben tartani:

  • Privát profiloknál hiába alkalmazunk hashtag-eket, bejegyzéseink csak követőinkhez fognak eljutni.
  • Számokat használhatunk a címkékben, de a különleges karakterek, mint mondjuk a & jel, nem fognak működni. És persze helyet sem hagyhatunk ki a szavak között.
  • A kis és nagy betűk nem számítanak, így ha te úgy adod meg a keresőcímkét, hogy #VegánÉtelek akkor az is ugyanúgy rátalálhat, aki kisbetűvel keres rá erre.
  • Egy Feed posztban maximum 30 keresőcímkét engedélyez a platform.
  • A történeteknél is használhatsz hashtag-eket, maximum 10-et.

Íme egy lista a legnépszerűbb keresőcímkékből:

A legnépszerűbb 50 keresőcímke 2021-ben

A legnépszerűbb 50 keresőcímke mindenkor

#beach

#l4l

#blogger

#instadaily

#lol

#blue

#instagram

#model

#nature

#hot

#followme

#pink

#bestoftheday

#night

#blackandwhite

#nofilter

#food

#f4f

#family

#foodporn

#fashionblogger

#black

#me

#gym

#home

#makeup

#photography

#girl

#pretty

#fitfam

#lifestyle

#work

#sky

#love

#amazing

#beautiful

#sun

#luxury

#vsco

#landscape

#cute

#llike4like

#hair

#girls

#london

#tbt

#life

#picoftheday

#beauty

#smile

#love

#instagood

#photooftheday

#fashion

#beautiful

#like4like

#picoftheday

#art

#happy

#photography

#instagram

#followme

#style

#follow

#instadaily

#travel

#life

#cute

#fitness

#nature

#beauty

#girl

#fun

#photo

#amazing

#likeforlike

#instalike

#selfie

#smile

#me

#lifestyle

#model

#follow4follow

#music

#friends

#motivation

#like

#food

#inspiration

#repost

#summer

#design

#makeup

#TBT

#followforfollow

#ootd

#family

#l4l

#cool

#igers

 

Érdemes ezt a listát összehasonlítani a tiltott keresőcímkékről szóló cikkünkben szereplő listával, mert bizony van pár egyezés.

jon-tyson-5kkglnl852a-unsplash.jpgA hashtag-eknek különböző típusai vannak, melyeket vegyítve is használhatsz, céljaidnak megfelelően. A lényeg, hogy hasonló gondolkodású, érdeklődési körű embereket tudjunk elérni.

  • Alkalmazhatsz keresőcímkéket, melyek termékedről, szolgáltatásodról szólnak, például #coffeeshop, #cipők.
  • Megjelölheted a konkrét szektort, tevékenységet, melyben aktív vagy, például #weddingphotographer.
  • Vannak Instagram közösségek is, amik egy közös keresőcímke alá gyűlnek: #bakersofinstagram, #foodiesofinstagram.
  • Az egyes évszakok, alkalmak, események is irányadók lehetnek, mondjuk #NemzetköziPalacsintaNap.
  • A helyszínek is segíthetnek egy adott célcsoport elérésében: #madeinbudapest, #balatonipékség.
  • A napi hashtag-ek feldobják kommunikációdat, mondjuk lehet #mondaymotivation, #tuesdaytip, #wellneswednesday.
  • Egyes kifejezésekkel is konkrét módon targetálhatsz: #légykreatív, #barkácstippek.
  • Divatosak a rövidítések, vagy csak a kezdőbetűk alkalmazása. Ilyen mondjuk az #ootd, ami nem mást takar, mint az outfit of the day.

Egy, a márkádhoz létrehozott keresőcímke mindig jó ötlet. Ez lehet szimplán a céged neve, egy terméked neve, egy trend vagy kihívás, mely közösségi csatornáidon fut. A lényeg, hogy ne bonyolítsd túl, egyszerűen megjegyezhető és alkalmazható legyen.

Mivel követni is lehet a keresőcímkéket, ha arra buzdítod a felhasználókat, hogy használják saját hashtag-edet, amikor márkádról osztanak meg tartalmat, könnyedén láthatod ezeket a posztokat. Így nem maradsz le a felhasználói tartalmakról és azonnal kedvelheted is a remek képeket és videókat, amiket rajongóid készítettek.

Te is használsz hashtag-eket az Instagramon?

Forrás: https://later.com/blog/ultimate-guide-to-using-instagram-hashtags/  

Szólj hozzá

poszt tartalom tipp ötletek tippek elérés posztok hashtag hashtagek keresőcímkék