2021. feb 15.

Vizuális Instagram trendek – 2021

írta: Sáringer Viktória
Vizuális Instagram trendek – 2021

Az Instagramon fókuszban van a vizualitás, az esztétika. A trendek folyton változnak, mindig vannak irányzatok, amik aktuálisak és felkapottak a felületen. Természetesen ne álljunk be a sorba és másoljuk le mások posztjait, de inspirációt meríthetünk belőlük, egy-egy trend megvalósítására rengeteg lehetőség van, csak a képzeletünk szab határt. Az Instagram egy rendkívül kreatív felület, amit érdemes is kihasználni. És most meg is fogjuk mutatni, 2021-ben milyen trendekkel számolhatunk, és ezeket hogyan tudod Te is könnyedén megvalósítani!

Történetmesélés vizuális elemekkel


2021-ben a márkád Instagram-profilja már épp olyan fontos, mint weboldalad. Sokan ezzel nem értenek egyet és úgy érzik, hogy nincs szükségük Insta-profilra. Ám mi magunk hiába nem preferáljuk a közösségi platformot, ha célcsoportunk tagjai aktívak a felületen, hiszen akkor nekünk is jelen kell lennünk. Minden eddiginél gyakoribb, hogy az egyes márkákra már nemcsak a Google segítségével keresnek rá a felhasználók, hanem az Instagramon vagy a Facebookon is. Sőt, az is előfordul, hogy előnyben részesítik a közösségi felületeket a weboldalhoz képest.

Nézd meg alaposan profilképedet, highlight borítóképeidet és a legutóbbi 9-12 posztodat a feedben. Jól mutatnak együtt? Elárulnak valamit arról, miről is szól márkád?

A látvány nagyon fontos, és könnyedén elérhetjük, hogy első blikkre is egyértelmű legyen, mivel foglalkozunk, milyen az arculatunk, mik a legfontosabb értékeink. Hagyjuk, hogy a felhasznált tartalmak – fotók, videók, feliratos képek – beszéljenek helyettünk!

Egy vonzó, szimpatikus összképpel sokat tehetünk azért, hogy a profilunkra látogatókból követők váljanak, majd a követőkből vásárlók!

Központban a közösség


A felhasználók által készített tartalmak (UGC – user generated content) korántsem újak, már jó ideje menők az Instagramon. Most azonban megfigyelhetjük, hogy még inkább nő a szerepük a platformon.

A Lush márka észak-amerikai régióhoz tartozó Instagram-profilja például nagyban a felhasználók tartalmaira támaszkodik:


Forrás: https://www.instagram.com/lushcosmetics/

Ez nemcsak abban segít, hogy változatosak legyenek posztjaid, és jobban megmutasd a közösséget, akik szeretik és használják termékeidet/szolgáltatásaidat, hanem annak is remek módja, hogy szuper tartalmakra tegyél szert, melyeket ha meglátnak a felhasználók, megállnak a görgetésben.

És egyébként is, mi árulkodna jobban arról, hogy jó egy termék vagy szolgáltatás, mint az elégedett használók?

Az sem utolsó szempont, hogy ezzel megmutatod az embereknek, hogy foglalkozol közönségeddel, figyeled a jelöléseiket, posztjaikat és kommunikálsz velük. Tehát ha termékeidből vásárolnak, akkor nemcsak azok előnyeit élvezhetik, hanem egy közösség tagjai is lehetnek.

Fontos, hogy a szerzői jogokról ne feledkezz meg, és egyeztess a tartalom tulajdonosával, mielőtt felhasználod marketing célokra az adott képeket, videókat!

Animált elemek


Ha nem akarsz lemaradni a legmenőbb trendekről, akkor egy picit el kell távolodnod a statikus képektől – ugyanis az animált tartalmak hódítanak! Nem komoly anyagi költségekkel járó videókra célzunk, hanem egyszerű, akár egészen apró, de mégis nagyon hatásos animációkra. Például egy kis különlegességet csempészhetsz fotódba, ha hozzáadsz egy csillogó, mozgó csillagot, egy villogó feliratot vagy valamilyen típusú mozgást a háttérben.

Szerencsére nem kell szakértőnek lenned és nagy összegeket ráköltened, hiszen ma már számos ingyenes applikáció elérhető, ahol akár Te magad is igazán kreatív tartalmakat gyárthatsz! Ilyen például az Adobe Spark, a Motionleap vagy az ImgPlay.

Ez utóbbival könnyedén csinálhatsz gifeket képek és videók használatával, míg az előbbi két app igazán egyszerűvé teszi az animált tartalmak létrehozását.

Ha szeretnél még többet megtudni arról, hogyan készíthetsz kreatív animált Insta-tartalmakat, akkor kattints ide!

Kézzel rajzolt elemek


Bármelyik fotót feldobhatod, ha pár új elemmel gazdagítod. Így akár egy már korábban használt fotónak is új életet adhatsz, és mégsem lesz monoton a kommunikációd.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lucy & Yak (@lucyandyak) által megosztott bejegyzés

Itt csak a képzelet szab határt az ötleteknek. A 3D-s hatás eléréséhez a rajzolt vonalak, minták a képen ábrázolt személyek, tárgyak mögött és előtt is menjenek el.

Ilyesmit egyébként az Instagramon is készíthetsz a rajzoló eszközök és a radír segítségével:

Old school eszközök, felületek


A retro hódít, és nem is kell olyan messzire visszatekintenünk! Neked is volt olyan Nokiád, amit, ha leejtettél, a padló előbb tört be, mint a telefon? Játszottál rajta a Snake-kel? Emlékszel még a régi Windowsra, milyen stílusban jelentek meg az ablakok?

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Storyluxe (@storyluxe) által megosztott bejegyzés

Ez mind felhasználható közösségi média kommunikációd során! A 90-es években és 2000-es évek elején népszerű technológia remek lehetőségeket kínál. Írj például egy régi Nokia kijelzőjére vagy helyezd el fotódat egy retró böngészőablakban!

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Storyluxe (@storyluxe) által megosztott bejegyzés

További kreatív Insta-ötletekért kattints ide!

Különleges sztorik létrehozásához itt adunk tippeket.

Itt pedig a 2021-es fotószerkesztési trendeket ismerheted meg, és azt is bemutatjuk lépésről-lépésre, hogyan csináld.

És végül néhány Instagram-hack, hogy kitűnj a tömegből.

 

Forrás: https://later.com/blog/instagram-aesthetic-trends/

Szólj hozzá

trendek poszt tartalom tipp ötletek trend tippek vizuális posztok 2021