2021. ápr 09.

Újabb változás jön a legnagyobb közösségi média felületen!

írta: K.Klarissza
Újabb változás jön a legnagyobb közösségi média felületen!

pexels-thought-catalog-2228555.jpg2021.06.30-tól megszűnik a Facebook Analytics, a hirdetések elemzésének egyik legfontosabb eszköze. Ha még nem használtad, akkor gyorsan nézz rá, mert hasznos egy felület!

Az ok, ami miatt megszűnik ez a rendkívül fontos funkció, még nem került nyilvánosságra. Rengeteg hirdető számára okoz fejtörést ez a döntés, hiszen szinte az egyetlen olyan eszköz (volt), amellyel rengeteg adatot elemezhetünk pl.: konverziók, kattintások, megtekintések, az oldalon töltött idő és számos egyéb hasznos információ, amelyet egyszerű volt elérni és elemezni. Az Analytics-et már nem lesz ennyire egyszerű elfelejteni.

2021. június 30-ig ugyan még hozzáférhetünk a jelentésekhez, statisztikákhoz, valamint exportálhatunk diagramokat és táblázatokat is, de ezen határidő előtt érdemes ezeket mindenképpen exportálni számítógépünkre, ha meg akarjuk tartani a jelenleg elérhető és a már összegyűjtött adatainkat.

Amit mindenképpen ajánlanánk megtekintésre, az az aktivitási mérőszámok, amely pontosan megmutatja, hogy melyik nap, hány órakor van a legtöbb felhasználónk.
analy.png

De ugyanígy hasznos a legtöbb reakciót kapó bejegyzések sorrendi listája, ahol nem csupán kattintás, elérés vagy megjelenésszám alapján rendezhetjük sorrendbe adott oldal bejegyzéseit hanem csatorna, életkor, készülék típusa és még számos mutató szerint egy részletes bontási táblázatot is kinyerhetünk a felületből.

Mi lesz ezután? Mi jön az Analytics helyett?

Az Facebook Analytics megszűnése után a hirdetők alternatív eszközökkel követhetik növekedési, elkötelezettségi és bevételszerzési tevékenységeiket a Facebookon és az Instagramon, többek között a Facebook Business Suite, az Ads Manager és az Eseménykezelő eszközök segítségével.

A Facebook Business Suite használatával könnyen kezelhetjük az üzleti Facebook- és Instagram-fiókjainkat és részletes elemzési adatokhoz juthatunk a célközönségünkről, a tartalmainkról és a friss trendekről.

Hirdetéskezelőben megtekinthetjük és módosíthatunk számos facebook-os kampányunkat, hirdetéssorozatunkat és hirdetésünket, valamint láthatjuk ezek eredményeit.

Az Eseménykezelő segítségével beállíthatjuk és kezelhetjük a Facebook Business-eszközöket, köztük a Facebook-képpontot és a Konverziók API-t, továbbá jelentéseket kaphatunk a webhelyünkön, az alkalmazásunkban és a fizikai boltunkban végrehajtott műveletekről.

Te felkészültél már a módosításokra?

 

Források:

https://www.adexchanger.com/analytics/facebook-analytics-will-shut-down-on-june-30-heres-why-that-is-and-isnt-a-big-deal/

https://www.somagnews.com/facebook-analytics-discontinued-as-of-june-30/

https://www.digitalinformationworld.com/2021/04/facebook-analytics-to-go-away-for-good.html

https://www.facebook.com/business/help/966883707418907

Szólj hozzá