2021. jún 26.

Tippek kezdőknek, hogyan menedzseld márkád YouTube-csatornáját!

írta: Sáringer Viktória
Tippek kezdőknek, hogyan menedzseld márkád YouTube-csatornáját!

youtube-icon-3478912_1280.jpgA YouTube a második legtöbbet látogatott weboldal, majdnem 2 billió havi aktív felhasználója van és több mint 80 nyelven nézhetünk videókat a felületen. Remek lehetőség márkáknak, hogy a YouTube-on is elérjék célközönségüket, ám ez nem olyan egyszerű, mint ahogy elsőre gondolnánk. Most segítünk, hogyan vágj bele!

Tisztázd, mi a cél!

Egy egyértelmű témára fókuszáló YouTube-csatornára könnyebb feliratkozókat gyűjteni, mint egy olyanra, ahol vegyesen minden téma előfordul. Ez azért van, mert az emberek azt a tartalomgyártót kezdik követni, aki olyan témában oszt meg tartalmat, ami őket érdekli. Ha specifikus a témakör, az sem gond, mert így még biztosabb, hogy követőbázisod valóban célcsoportodból tevődik össze. Például, ha gluténmentes termékekre specializálódtál, akkor gluténmentes receptvideókkal sikereket érhetsz el!

Hozz létre márkafiókot!

Ahhoz, hogy profin tudd használni a felületet és minden kínált lehetőséghez hozzáférj, ne személyes profilként, hanem márkaként légy jelen a YouTube-on. Így például hasznos adatokat tudhatsz meg a platform által kínált statisztikákból és több embert is hozzáadhatsz csapatodból, akik kezelni tudják a profilt.

Hangsúlyos vizualitás

Itt az ideje, hogy gondoskodj róla, profilod profi hatást kelt és kellemes első benyomást idéz elő a látogatókban. Állíts be olyan profilképet, ami reprezentálja márkádat, például logódat. Borítóképnek ehhez illőt válassz, ami árulkodik arról, mivel foglalkozol, visszaköszönnek róla márkád színei, stílusa. Ügyelj rá, hogy a YouTube által megadott ajánlott méretezéseknek megfelelő képeket hozz létre.

Ne feledkezz meg a leírásról!

Sokan feleslegesnek tartják, ám a csatorna leírása bizony fontos. Hiszen, ha valaki megnézi egy videódat és tetszik neki, akkor rámegy csatornádra és ha ott egyértelműen látja, hogy mivel foglalkozol, milyen videókat várhat tőled, mit kell tudni márkádról, akkor nem kell keresgetnie, hogy informálódjon. Ráadásul te magad mutathatod be márkádat, nem egy netes keresésen feldobott cikk.

Kapcsolatfelvétel

Mindig add meg, hol és hogyan vehetik fel veled az emberek a kapcsolatot. Akár több különböző elérhetőséget is megadhatsz a céltól függően. Például együttműködés miatt e-mail címen, kérdésekkel telefonon tudnak megkeresni. Ne hagyd ki többi közösségi profilod elérhetőségét sem, hogy ott is tudjanak követni és ott is tudjanak írni, ha szeretnének.

coffee-3080834_1280_1.jpgIgazold magad!

Hogy 15 percnél hosszabb videókat is közzé tudj tenni, igazolnod kell magad. Ehhez elég telefonszámod megadása, választhatod, hogy hangüzenetet küldjenek neked vagy azt is, hogy sms-ben küldjék az igazoló kódot. Ezt itt tudod megtenni.

Nézd meg versenytársaid csatornáját!

A kutatás, adatgyűjtés rendkívül fontos és bizony versenytársaid YouTube-csatornáját sem tanácsos kihagynod. Olyan profilokat is kereshetsz, akik a te szektorodban, témakörödben tevékenykednek, akár külföldi cégek YouTube-csatornáját is megvizsgálhatod. Olvasd el leírásukat, nézd meg az összképet profiljukon, nézz bele a feltöltött tartalmaikba, olvasd el, milyen kommenteket kapnak, nézd meg, kik a feliratkozóik. Ezekből sokat tanulhatsz és az információkat hasznosíthatod saját fiókod esetében.

Ezekre a kérdésekre keresd a választ:

  • Milyen videók érik el a legtöbb megtekintést, kedvelést, kommentet?
  • Milyen kulcsszavakat használnak, hogy leírják tartalmaikat?
  • Hogyan reagálnak, válaszolnak a negatív hozzászólásokra?
  • Milyen eszközöket, szerkesztő programokat használnak?
  • Hogyan ösztönzik az embereket a feliratkozásra?

Nézd meg, mi működik náluk és mi nem és ez alapján építsd fel saját csatornádat, tartalmaidat.

Légy rendszeres!

Posztolj mindig ugyanazon a napon, ugyanabban az időben. Ha heti egy videót készítesz, akkor mondjuk minden pénteken 18 órakor, ha havi kettőt, akkor például minden második kedden 19 órakor. Így az emberek tudják, mit várhatnak, mikor érdemes visszajönniük még több tartalomért. Törekedj a gyakori posztolásra, ne tűnj el hetekre, hónapokra, mert a YouTube az aktív, rendszeresen tartalmat feltöltő profilokat előnyben részesíti és az algoritmus jobban ajánlja a videókat, mintha csak héba-hóba megosztanál valamit.

Forrás: https://blog.hootsuite.com/youtube-tips/ 

Szólj hozzá

videó tippek videós tartalmak Youtube tippek Youtube-csatorna