Instagram hackek
Készen állsz rá, hogy még jobbá tedd közösségi média stratégiádat? Most néhány Instagram hack-et gyűjtöttünk, amik segíthetnek, hogy közelebb kerülj a kitűzött célokhoz!
Néha az a megoldás, hogy keményebben dolgozzunk, máskor pedig az, hogy okosabban – most ez utóbbit helyezzük fókuszba.
Gyakran ismételt kérdések
Ha van egy céged, akkor nagyon gyakran találkozhatsz ugyanazokkal a kérdésekkel, problémákkal. Például ha nincs egyértelműen, könnyen megtalálhatóan kiírva minden webes felületeden a honlaptól kezdve a TikTok profilig a nyitvatartási idő, cím, telefonos elérhetőség és árlista, akkor bizony ezeket a dolgokat nagyon sokan meg fogják kérdezni.
Az idő múlásával már akár fejből is tudjuk, hogy mik azok a központi kérdések, amik újra és újra előjönnek. Ezeket érdemes jól láthatóan közzétenni, hogy az emberek anélkül is megtalálják a választ, hogy külön üzenetet kéne írniuk. Erre remek lehetőség, ha készítünk egy külön Highlightot, ami kiemelt helyen látszik Insta profilukon és ide kiírjuk a leggyakoribb kérdéseket és válaszokat. Úgy is csinálhatjuk, hogy a kérdezz-felelek sztorik közül a leghasznosabbakat elmentjük ide.
Ha pedig üzenetben szeretnénk minél gyorsabban válaszolni, akkor érdemes beállítani előre üzeneteket, amiket kulcsszó használatával előhívhatunk. A beállítás módjáról itt tudhatsz meg többet!
Időzítsd a tartalmakat!
Ha mindig aznap akarod kitalálni, mit is posztolnál, akkor bizony ez rengeteg időt elvehet. Lehet, hogy már nincs kedved ezzel foglalkozni vagy aznap már elfogy az időd, ezért elmaradsz a posztolással. Jó megoldás, ha előre időzíted a posztokat. Ezt már a Creator Studiobol is megteheted és azt is megmutatjuk itt, hogyan!
Az időd beosztásában is segít, ha van egy terved, melyik nap és mennyi időt szánsz arra hogy az egész hétre előre beállítsd a tartalmakat. Feed-posztok, sztorik is előre időzíthetők.
Üzenetek kezelése gépről
Az Insta üzeneteket is tudod kezelni a Facebook Business Suite-ból, számítógépről, így ha nem szeretsz a telefonnal bíbelődni, ez akkor is remek megoldás lehet számodra. Plusz ha a számítógépről bejelentkezel a céges Instagram fiókba, akkor is meg tudod tenni az alapvető fontos lépéseket.
Légy kreatív a sztoriknál!
Már rengeteg Insta történeteket szerkesztő ingyenes és fizetős app áll rendelkezésünkre, de a platform által kínált szerkesztési opciókkal is feldobhatjuk a posztokat. Például megoszthatjuk egy posztunkat a történeteknél, így kattinthatóvá válik az embereknek és profilunkra irányítja őket. Ilyenkor néha nem túl esztétikus a háttér, ám ezen is segíthetünk: változtassuk egyszínűre a hátteret!
Mutatjuk, hogyan csináld:
- Válaszd ki a megosztani kívánt posztot a feedből, majd klikkelj a kép/videó alatti harmadik ikonra, ami egy nyíl.
- Válaszd ki a ’Bejegyzés elhelyezése a történetedben' opciót.
- A történeteknél a felső menüsorból válaszd ki az utolsó előtti kis ikont. Itt válassz ki egy színt az alsó körökből. Ha nem találsz megfelelőt, tartsd ujjaddal hosszan lenyomva az egyik színt és máris nagyobb színpalettából választhatsz ujjad mozgatásával. A pipettával a képről is vehetünk színmintát.
- Ha elégedettek vagyunk a színnel, akkor ujjunkkal nyomjunk a kép mögötti háttérre és addig tartsuk ott, míg a háttér színe a választottra nem változik.
Az is jó ötlet, ha szöveggel, rajzokkal dobjuk fel a történetet. Például készíthetünk szivárványos feliratot és háttérként pedig az ecsettel, szövegkiemelővel mintákat rajzolhatunk.
Adj hozzá linket akkor is, ha nincs 10.000 követőd!
Az Instagramon nem sok lehetőségünk van olyan linket közzétenni, amire rá tudunk kattintani. Azonban a történeteknél lehet linket hozzáadni, amit ha felhúznak az emberek, akkor az adott weboldalra érkeznek. Viszont a platform ezt ahhoz kötötte, hogy legalább 10.000 követővel kell rendelkeznie profilunknak, amit bizony nem könnyű összegyűjteni.
Ezt a szabályt úgy kerülhetjük meg, ha IGTV videót linkelünk – ugyanis ezt bárki megteheti profiltípustól és követőszámtól függetlenül. Tegyük be a történetekhez az IGTV linket. Az IGTV leírásába pedig elhelyezhetünk klikkelhető linket, így végülis elirányíthatjuk az embereket honlapunkra, webshopunkba.