2021. okt 31.

Milyen gyakran posztolj az Instagramra?

írta: Sáringer Viktória
Milyen gyakran posztolj az Instagramra?

jonas-leupe-wlrmqa7hli8-unsplash.jpgA posztolás egy rendszeres feladat közösségi média kommunikációnk során, ám platformoktól és célközönségtől függően változhat, mikor, mit, milyen gyakran osszunk meg. A Later 81 millió Instagram feed posztot vizsgált meg (a Reels-eket és az IGTV videókat most nem soroljuk ide), hogy megtalálja a választ arra, milyen rendszerességgel érdemes tartalmakat közzétenni.

Heti hányszor posztoljunk az Instagramon?

A kutatás eredményeként kiderült, hogy egy héten belül minél többször posztolsz az Instagramon, annál jobb lesz az általános elérésed. A több poszt és magasabb elérés pedig hozza magával a több kedvelést és kommentet, vagyis az emelkedett aktivitást is.

Ám azt észben kell tartanunk, hogy az elérés nagyban különbözhet a megosztott posztok között. Ezt a változást pedig a követőszám is befolyásolja.

  • Az ezer követőnél kevesebbel rendelkező profilok számára a heti 14 bejegyzés eredményezte a legmagasabb elérési arányt posztonként.
  • Az 1000-250.000 követővel rendelkező profiloknál a heti 14-20 bejegyzés hozta a legmagasabb elérést posztonként, de a heti egy bejegyzés eredményezte a legmagasabb elérést és aktivitást.
  • A 250.000-nél nagyobb követőtáborral büszkélkedő profilok esetében a heti egy bejegyzés bizonyult a legeredményesebbnek.

Az elérési arány értékes mutatója a márka ismertségének, terjedésének, míg az elköteleződési arány, az aktivitás mértéke azt jelezheti, hogy a tartalom mennyire rezonál a közösséggel. Tehát a magas elérés mellett az aktivitás kiváltása is fontos.

Hogyan hat a követők száma és a posztolási gyakoriság a bejegyzések eredményességére?

Ha az adatokat összességében nézzük, akkor a bejegyzésenkénti elérési és elköteleződési arányok optimálisak, ha hetente 14 bejegyzést osztunk meg (vagy átlagosan naponta kétszer).

Ha azonban az adatokat a követők száma szerint szegmentáljuk, néhány érdekes tendencia merül fel. Az ezernél kevesebb követővel rendelkező fiókok esetén a legjobb ha valaki minél több feed bejegyzést oszt meg hetente az Instagramon.

bloghoz.PNGMind az elérés, mind a bejegyzésenkénti aktivitási arány javul, mivel a közzétételi gyakoriság hetente növekszik, és az átlagos elköteleződési arány a heti egy bejegyzés 3,1%-áról 4,9%-ra emelkedik heti 20 bejegyzésnél.

Tehát, ha egy fióknak 500 követője van, akkor az elköteleződések száma 15-ről (heti egy bejegyzésnél) 500-ra (heti 20 bejegyzésnél) nőhet. Ez elég jelentős növekedés.

Ez valószínűleg azért van, mert ezeknek a profiloknak az elérési és aktivitási eredményeiért elsősorban nem a saját, hatalmas közösség felel, hanem ők az új közönségekre támaszkodnak, és tőlük várható, hogy hozzászóljanak, kedveljenek. Ezeket a profilokat hashtag-ekkel érhetik el és minden plusz poszttal nagyobb az esély a megjelenésekre.

bloghoz1.PNGAz 1000-250.000 közötti követőbázis elég nagy réteget ölel fel, de a kutatásban az eredmények szerint egészen a megjelölt felső határig ugyanazok az elvek vonatkoznak a terjedésre és így ugyanazokat a tanácsokat érdemes megfogadnia annak is, akinek 1100 követője van és annak is, akinek 210.000. Ezeknél a fiókoknál is jól működik a poszt dömping, mert a feed-ben megosztott minél több bejegyzéssel magas marad az elérés, ám az aktivitás jelentősen csökken, emiatt nem javasolt túl sok posztot kitenni.

Ennek az oka az is lehet, hogy a követőbázis már nem tudja követni a rengeteg posztot és emiatt az érdeklődésük is csökkenhet. Így nem is csoda, ha még nagyobb követőbázisnál fokozódik ez a helyzet.

bloghoz2.PNGA 250.000-nél magasabb követőszámmal rendelkező profilok esetében az elérés és az aktivitás aránya is jelentősen visszaesik, ha túl sok bejegyzést osztunk meg a héten.

Ezek a fiókok már jórészt nem alkalmaznak hashtag-eket, vagy nem annyit, mert nem erre fektetik a hangsúlyt, hogy új emberekhez ezáltal eljussanak, hanem meglévő követőikkel kommunikálnak. És bizony ha csak a már meglévő követőinkre koncentrálunk, akkor nem jó ötlet elárasztani őket tartalommal, inkább osszuk be és fokozatosan tegyük közzé mondandónkat.

A teljes képhez tartozik, hogy az ekkora követőbázisú profilok már sok esetben elsősorban az Instagram történetek funkcióját használják, hogy kapcsolatot építsenek követőikkel, a feed posztok pedig háttérbe szorulhatnak. És ne feledjük el, hogy a kutatás a feed posztokat vizsgálta, így a leírt információk erre a megosztási formára vonatkoznak.

Hogyan hatnak a megosztott bejegyzések a követőszámra?

A Later 917.000 profilt vizsgált meg és azt tapasztalta, hogy a felhasználók, akik hetente többet posztolnak, általában több követővel is rendelkeznek.

bloghoz3.PNGA rendszeres posztolás és az átlagos követőszám között bizony összefüggés van.

Azt érdemes megemlíteni, hogy a fiókok típusa is lehet az ok emögött az eredmény mögött. Ugyanis például egy véleményvezér vagy ismert márka valószínűleg gyakrabban oszt meg feed tartalmakat, mint egy átlagos felhasználó.

Egyes tartalomgyártók számára ez egy főállás, nem csak egy hobbi, így több, kidolgozottabb bejegyzés kerülhet ki, aminek hála könnyebben nőhet a követőszám.

Szóval milyen gyakran osszak meg tartalmakat az Instagram feed-ben?

A válasz: attól függ, mi a célod. Ha új közönségeket szeretnél elérni, akkor posztolj rendszeresen és sokat, de ezt kösd össze egy hatékony és folyton tesztelt és ha szükséges, időnként módosított hashtag stratégiával. Mindenkinek ajánlott a keresőcímkék aktív használata, akik még nem érték el a 250.000-es követőbázist.

bloghoz4.PNGAz elemzések szerint ez az ajánlott posztolási rendszeresség:

  • Ha ezernél kevesebb a követőd: heti 14 poszt.
  • Ha 1000-250.000 közötti követőbázisod: heti 14 vagy 20 poszt.
  • Ha 250.000-nél több követőd van: heti 1 poszt.

Ha az aktivitást növelnéd, akkor ez a következőképpen módosul:

  • Ha ezernél kevesebb a követőd: heti 14 poszt.
  • Ha 1000-nél több követőd van: heti 1 poszt.

Forrás: https://later.com/blog/how-often-post-to-instagram

Szólj hozzá

kutatás feed megosztás követő gyakoriság hashtag követők posztolás hashtag marketing Insta követőbázis követőszám feed posztok megosztási gyakoriság követőbázis építése Instagram feed