Így növeld követőid számát a közösségi oldalakon!
Ahhoz, hogy márkádat népszerűsíteni tudd, fel kell keltened az emberek figyelmét. A mai világban ez már nem olyan egyszerű, hiszen egyszerre számtalan dologgal vagyunk elfoglalva, mindenhonnan ömlenek ránk a reklámok, hirdetések és annyi mindent láttunk már, hogy nem egyszerű egy cégnek kitűnnie a tömegből.
A közösségi média marketing egy nagyszerű lehetőség, hogy eljussunk célközönségünkhöz és kapcsolatot teremtsünk velük. Ha tetszik az embereknek mondanivalónk, vizuális megjelenésünk, akkor követni fognak minket és ezzel hosszútávon is konverziót érhetünk el.
Most segítünk, hogyan kezdj bele a követők gyűjtésébe a közösségi média eszközeit alkalmazva!
Válaszd ki a megfelelő közösségi média csatornákat a követőszerzésre!
Számtalan social media felület létezik, de mindenhol nem lehetünk jelen és sokszor értelme sincs ennek. Neked az a fontos, hogy tudd, hol aktív közönséged és Te is ott reklámozd márkádat.
Több módszer is létezik, hogy felderítsd, hol van jelen közönséged:
- Interjú vagy felmérés a potenciális ügyfelekkel
- Social listening, hogy megtudd, hol kerül említésre márkád
- Nézz utána, a hasonló profilú cégek hol aktívak és milyen eredményeket érnek el
- Közösségi média jelentések, szakmai blogok statisztikái, kutatásai eredményei alapján
Fontos, hogy elméletben is tudjuk, melyik közösségi média oldal az, ahol várhatóan fent van az általunk célzott közönség és ellenőriznünk kell, hogy ez a gyakorlatban is megvalósul-e, tényleg aktívak-e az emberek az adott platformon.
Például ha az idősebb korosztályt szeretnénk elérni, akkor az egyes közösségi oldalak ismeretében nem a TikTok lesz az elsődleges választásunk, ami inkább a fiatalok applikációja, hanem a Facebook, mert itt van jelen a korcsoport legnagyobb része.
Ha vizuális tartalmakra fektetjük a hangsúlyt, akkor az Instagram és a Pinterest is jó választás lehet. Ha a fiatalokhoz szeretnénk szólni pörgős, audiovizuális tartalmakkal, akkor a TikTok, Instagram Reels és YouTube a jó irány.
Optimalizáld profilod!
Tudod, hol van a közönséged. Most itt az ideje, hogy kialakítsd és optimalizáld márkád profiljait, hogy vonzza a követőket!
Íme néhány tipp ehhez:
- Tölts fel professzionális fotót, logót vagy videót, hogy első ránézésre máris vonzóbb legyen céged. Győződj meg arról, hogy a megfelelő méretű a platformhoz a választott profilkép, borítókép. Mindegyiknek megvannak a saját képméret követelményei, amit fontos figyelembe vennünk.
- Használd ugyanazt a profilképet mindenhol, hogy közönséged felismerje oldalaidat. Ha például a logód a profilképed, akkor kétségtelenül, piciben is megismerik majd az emberek.
- Felhasználónévnek hasonlót vagy ugyanazt válasszuk a felületeken, szintén azért, hogy minél könnyebben ránk találjanak és meg tudják jegyezni, milyen néven keressenek.
- A közönséged által gyakran használt keresőcímkék használatával legyél felfedezhető kereséssel. Alkalmazz hashtag-eket a bemutatkozó szövegedben is.
- Ne hagyd ki a bemutatkozástól weboldalad címét, további profiljaidat és a márkádhoz tartozó hashtag-eket.
Posztolj jókor!
Melyik a legalkalmasabb idő és nap a közösségi média bejegyzések közzétételére? Ez az iparágtól, a platformtól és a közönségtől függ. Rengeteg bejegyzést és jelentést találhatsz, amelyek lefedik a bejegyzések közzétételének ideális időpontját a különböző közösségi média platformokon. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ez a Te esetedben is működni fog. Hogy pontos adatokat szerezz követőid összetételéről, viselkedéséről, aktivitásáról, fordulj az elemzésekhez.
Forrás: https://sproutsocial.com/insights/get-more-social-media-followers/