5 tipp a YouTube-közösség jobb kezeléséhez
Az alábbiakban összegyűjtöttünk néhány kulcsfontosságú tippet, amelyek segítségével maximalizálhatod az elkötelezettséget a YouTube-on és amiket alkalmazva a közösségkezelési erőfeszítéseid megtérülnek majd.
Akár a nulláról indítasz csatornát, akár van egy meglévő közösség, amellyel kapcsolatba léphetsz, ezek a tippek hasznosak lesznek számodra.
1. Válaszolj a kommentekre – jól!
Hasonlóan a többi közösségi média platformhoz, a kulcs a reakcióban, a válaszban rejlik. Ha valaki időt szán arra, hogy megdicsérje a tartalmat, véleményezzen vagy kérdést tegyen fel, reagálj rá. Vedd észre a nézők próbálkozásait, hogy kapcsolatba lépjenek veled és értékeld ezeket akár egy kedvelés, akár egy válasz komment formájában. Ez tényleg ilyen egyszerű.
Törekedj arra, hogy túl tudj lendülni a köszönöm és egyéb szűkszavú válaszokon és inkább kezdeményezz beszélgetést. Kérdezz vissza vagy adj olyan választ, aminek értéke és tartalma van, nem csak egy sablonszöveg. Ezzel nem csak azt a nézőt kötelezed le, akinek válaszolsz, hanem a többi, passzív felhasználónak is szimpatikus lesz a nyitottságod és elszántságod, amivel foglalkozol a kommentelőkkel.
És nagyon fontos a passzív személyek elismerése is, mert attól még ők is nézni, vagy akár vásárolni fognak, hogy nem szólnak hozzá vagy nem üzennek neked. És általában a legnagyobb többség a némaságba burkolózó, passzív néző lesz.
Amikor válaszolsz a hozzászólásokra, mutasd meg személyiségedet! Használj bátran emojikat, szlenget, ami illik brand-edhez!
Az is érthető, ha nem tudsz mindenre válaszolni, de azért mindig igyekezz jó pár kommentre reagálni.
2. Rögzített megjegyzés a kommentek felpörgetéséhez
Ha rögzítesz egy kommentet, akkor az a kommentszekció tetején fog megjelenni. Ez lehet a saját írásod de akár egy kommentet is kiemelhetsz. Érdemes olyat választani, amire jó eséllyel reagálni, válaszolni fognak a nézők.
Ez azért is jó, mert könnyű figyelemmel kísérni, ha itt írnak a nézők és könnyen tudod kezelni a kommenteket, amennyiben szükséges.
Néhány ötlet, milyen rögzített bejegyzést érdemes alkalmazni:
- Tegyél fel a videóra vonatkozó kérdést a nézőknek
- Promótáld a közelgő videókat, eseményeket
- Oszd meg a fontos linkeket, információkat
- Hívd fel a figyelmet nyereményjátékokra, lehetőségekre
- Állj hozzá játékosan és kérdezz a követőktől, hogy ők az a vagy b verziót választanák-e (természetesen kapcsolódjon a videó témájához a játék)
- Érdeklődj a nézők tapasztalatairól, ajánlásairól az adott témában
3. A negatív kommentektől sem kell félni
Ne hagyd, hogy a YouTube trollok befolyásoljanak, de meg kell hallgatni őket, mit mondanak. Lehet, hogy nem is troll kommentek ezek, hanem építő kritikaként is felhasználhatod a visszajelzést? Jó, tudjuk, van, ami tényleg csak trollkodásból születik és még csak válaszra sem érdemes méltatni, de minden negatív kommentre ne tekintsünk így. Az igazi trollkodó hozzászólásokat úgysem fogják nézőink sem komolyan venni, hiszen ezek nagyrésze csupán káromkodásból vagy rosszindulatú megjegyzésekből áll, ami a legtöbb esetben nem is a kritika tárgyát minősíti.
Előfordulhat, hogy a „Túl halk a mikrofonod” vagy „Ez a videó túl rövid” nem az, amit szeretnél látni a kommentszekcióban, de az ilyen megjegyzések felbecsülhetetlen értékűek a tartalom jövőbeni fejlesztése szempontjából. Emellett előfordulhat, hogy Te észre sem veszed, hogy nézőid számára nem élvezhető a tartalom, ha nem olvasod a kommenteket. Lehet, hogy Te jól érted mondandód a hangos háttérzene mellett is, de ha már többen megjegyzik, hogy így nehéz kihallani a szavaidat, akkor el kell gondolkoznod azon, hogy változtatsz a nézők kedvéért.
4. Vond be a közönséget a tartalomba!
Gondolkodj el rajta, a kommenteket, a visszajelzéseket hogyan alakíthatod át tartalommá! Kérdezz-felelek élő közvetítésben vagy egy olyan videó, ahol a nézők üzenetei alapján csinálsz valamit. Rengeteg a lehetőség, csak arra figyelj, hogy márkád stílusától ne rugaszkodj el túl messzire, hiteles legyen a tartalom.
5. A YouTube-on túl
Ne feledd: a videó marketingstratégia nem a YouTube-on kezdődik és nem is ott ér véget. Ennél ez sokkal összetettebb.
A promóció és a közösségi platformokon való közzététel elsődleges prioritás kell, hogy legyen. Bármi, amit megtehetsz a forgalom YouTube-ra csatornázása érdekében, előnyt jelent. Hívd meg követőidet mindenhonnan, hogy nézzék meg csatornád, tartalmaidat! Az új videókról posztolj közösségi felületeiden!
Forrás: https://sproutsocial.com/insights/youtube-community-management/