Milyen trendek fogják uralni a 2023-as évet? – II. rész
Úgy érzed, itt az ideje, hogy egy kicsit felfrissítsd közösségi média stratégiádat? Az új év mindig új lehetőségeket hoz – és persze új trendeket is. Most megmutatjuk, mit várhatsz 2023-tól!
TikTok reklám
Előfordulhat, hogy a TikTok megelőzi a Facebookot, mint a marketing szempontjából legjelentősebb közösségi hálózat?
Az elmúlt néhány évben az Instagram uralkodott a legtöbb közösségi marketinges szívében. Ez volt a leggyorsabban növekvő platform, a legjobb ROI-val rendelkezett (az iparágtól függően persze) és azt sem tagadhatjuk, hogy nagyon szórakoztató felület.
A TikTok növekedése azonban mindent túlszárnyal. A TikTok keresési kereslete 173%-kal nőtt az elmúlt évben, miközben az Instagram Reels iránti kereslet csak 22%-kal nőtt.
Ám a hálózat gyors bővülése ellenére a legtöbb cég még nem hajlandó beruházni. Érdemes jobban utánanézni a TikTok marketing lehetőségeinek, megvizsgálni az elérhető célközönségeket, hogy megtudd, érdemes-e cégeddel elgondolkoznod a felületen való hirdetésen.
E-kereskedelem a közösségi médiában
A járvány előtt a közösségi kereskedelem még nem volt olyan populáris, ám a közösségi média növekvő használata és a kötelező otthon töltött idő ideális körülményeket teremtett a közösségi vásárlás hirtelen elterjedéséhez. És ha valami már kipróbált és bevált, azt nem felejtik el a felhasználók, így ennek hatása még most is érezhető és vélhetően még egyre népszerűbb is lesz ez a lehetőség.
Az eMarketer szerint a közösségi kereskedelem 80 milliárd dolláros piac lesz 2025-re. Te rendelkezel már bolttal a Facebook vagy Instagram felületén?
A rövid formátumú videók a legértékesebbek
Vajon miért olyan népszerű a felületek történetek funkciója? Miért kedvelik ennyien a TikTok videókat? Miért igyekszik minden közösségi platform az álló formátumú, rövid videók felé elmozdulni?
A válasz egyszerű: amire van felhasználói igény, annak a népszerűsége ugrásszerűen fog növekedni és bizony a platformok is eszerint formálják majd kínálatukat. Az emberek pedig kedvelik a rövid videós tartalmakat. Ez nem meglepő annak tudatában, hogy általában a nézés idő elég rövid és sokan szeretik görgetni a videókat vagy sztorikat egymás után.
A fenntarthatóság is fontos szempont a vásárlási döntés meghozásakor
A fenntarthatóság és az éghajlatváltozás egyre nagyobb szerepet játszik a vásárlási döntésekben, és befolyásolja a közösségi média kereskedelmet is. Egy felmérés kimutatta, hogy a Z generációs fogyasztók 28%-a aggódik a klímaváltozás miatt, ami tükröződik a márkákkal kapcsolatos véleményükben is. Az internethasználók 89%-a szerint a vállalatoknak többet kellene tenniük öko lábnyomuk csökkentése érdekében, és 88%-uk úgy véli, hogy a fenntarthatóságnak általános vállalati gyakorlatnak kell lennie.
Az e-kereskedelmet a Livestream vásárlás átalakítja
Az élő közvetítés a közösségi médiában mára már egy e-kereskedelmi gyakorlat, amely egyre nagyobb teret hódít. A járványhelyzet természetesen itt is közbeszólt, hiszen a kiskereskedelmi egységek kevésbé voltak elérhetők, kellett egy megoldás az értékesítésre – és miért ne lehetne élőben eladni?
Kínában, ahol az élő közvetítés nagyon népszerű, az e-kereskedelem élő közvetítésének bruttó áruértéke (GMV) a 2017-es teljes online vásárlás GMV-jének 4,5%-áról 2022-re 20,3%-ra nőtt.
Az Egyesült Államokban azt jósolják, hogy az élő kereskedelemből származó bevétel 2024-re megháromszorozódik, elérve a 35 milliárd dollárt.
Bizonytalan vagy, melyik új trendek és felületek illenének márkád stratégiájába?
Tudj meg mindent az újgenerációs felületekről könyvünkből, hogy tudatos döntést hozhass a további lépésekről.
Forrás: https://theenterpriseworld.com/most-important-social-media-trends-for-2023/