2024. már 06.

Hogyan hozz létre szórakoztató közösségi média tartalmakat?

írta: Sáringer Viktória
Hogyan hozz létre szórakoztató közösségi média tartalmakat?

blog_27.pngMa már a hatékony közösségi média kommunikáció egyik elvárása, hogy ismerni kell a trendeket és ezeket össze kell hangolni a márka értékeivel. No és persze az sem árt, ha mindez szórakoztatni is tudja a közönséget.

A közösségi média sokak számára sokféle szerepet tölt be, de napjainkban az egyik legfontosabb a szórakoztatás. A közösségi médiában való szórakoztatásnak nincs mindenkire érvényes megközelítése. Ez a szabadság lehetőséget ad arra, hogy különböző tartalomtípusokkal és formátumokkal kísérletezz!

Most néhány ötletet is megosztunk, ami hasznos lehet a szórakoztató közösségi média tartalmak létrehozásában!

Előtérben a személyiség

Minden márka egyedi személyiséggel rendelkezik, amely megkülönbözteti a versenytársaktól.

A hang minden márkaszemélyiség számára kulcsfontosságú, de egy folyamatosan változó társadalmi környezetben, ahol a márkák versengenek a fogyasztók figyelméért, túl kell lépni a hagyományos megközelítésen. Egy kicsit fel kell rázni a dolgokat!

Vegyük például a fapados légitársaságot, a Ryanairt. Önmarcangoló humorával és szellemes válaszaival a márka nagy sikereket ér el a TikTok-on. Tartalmuk nem csak egy újabb marketingeszköz, hanem leköti ügyfeleiket, és közösségi érzést hoz létre, ahol a közönség a légitársaság kalandjait megismerve együtt szórakozhat.

@aerovidsgermany I will always love Ryanair 🫡 #ryanair #landing #airline #fy #ryanairlanding ♬ son original - xybvz

Alkotók segítségével

Ahelyett, hogy alkalmanként együttműködnél az alkotókkal, gondolj rájuk úgy, mint a közösségi média csapata kiterjesztésére!

A legtöbben csak a szponzorált bejegyzésekig jutnak az influencerekkel, ám ennél nagyobb potenciált is rejthetnek az együttműködések. Ha egy fizetett megjelenése van a márkának az influencer oldalán, akkor fontos, hogy ne egy előre megfogalmazott reklámszöveget kapjon a véleményvezér, amit közölnie kell, hanem a kép- és szövegalkotásba belevihesse személyiségét, hiszen ezáltal lesz hiteles és megfogó egy hirdetés. És ez az, amit akár saját oldalán is megjeleníthet egy márka, bevonhatja a márkanagyköveteket és influencereket a csatornák menedzselésébe is.

Ha a költségvetés nem engedi, hogy nagyobb influencer projektekbe is belefogj, akkor a csapatnak kell felvállania ezt a szerepet és megmutatni a közönségnek, hogyan telnek a mindennapok, mi van a színfalak mögött.

Ezenkívül az is jó ötlet, ha az ügyfeleket, vásárlókat buzdítod arra, hogy osszanak meg közös képeket a márka termékeivel, így ajánlva a céget és nagyszerű felhasználói tartalmat létrehozva.

Az Old Navy arra ösztönzi ügyfeleit, hogy a közösségi médiában használják az #OldNavyStyle hashtag-et, amikor megosztják videóikat vagy fotóikat a termékekkel. Ez a stratégia több mint 500 000 bejegyzéshez vezetett az Instagramon és a TikTok-on, amelyek több mint 15,5 ezer kedvelést kaptak.

@bradylockerby ok @Old Navy Official 👏🏼👏🏼 liinked everything over on LTK 🫶🏼✨ #oldnavy #oldnavystyle #oldnavyhaul #tryonhaul #summerhaul ♬ Chill Vibes - Tollan Kim

Mindig csak hitelesen

Mivel a közösségi média egyre szélesebb körben terjed el, a közönség egyre jobban kezdi átlátni az online tér értékesítési taktikáit. A profibbak már messziről kiszúrnak egy-egy hirdetést vagy felszínes tartalmat.

A fogyasztók az őszinteséget és a hitelességet keresik olyan tartalommal, amely értéket biztosít és rezonál velük.

A hitelesség egyik legfontosabb lépése, hogy tényleg a valóságot mutasd be. Engedd el, hogy mindig csak a tökéletesre szerkesztett reklámfotókkal posztolsz. Ennél sokkal barátságosabb hatást kelt, ha ezt megtöröd néhány könnyedebb tartalommal is. Ez készülhet akár saját telefonnal is és az sem kell, hogy tökéletes legyen, de azért a jó minőségre ilyenkor is törekedj.

Ez nemcsak költséghatékony, de megmutatja a márka emberi oldalát is, miközben magas megtérülést biztosít.

A TikTokon több mint 2,4 millió követővel rendelkező Fenty Beauty is ezt a tartalomstílust alkalmazza, így közösségük és termékeik a márka értékére koncentrálnak.

@fentybeauty Serving y’all fiyaaa unboxing content by the one & only ✨Muva @Rihanna 🤩☀️ Get into the viral #FentySummatime collection that’s been selling out fast! 😮‍💨⤵️ 🩷#FENTYBEAUTY site exclusive Summatime Water Bottle 🩷#POUTSICLE Hydrating Lip Stains in ‘Gem and I’ + ‘Fuchsia Wife’ 🩷#MATCHSTIX Color-Adaptive Cheek + Lip Stick in ‘Strawberry Pop’ 🩷#FENTYICON ♬ original sound - Fenty Beauty

Lényeges, hogy tartalmad személynek, ne márkának tűnjön. Például színfalak mögötti videók az irodából, gyárból, konyhából stb. Ehhez szükség lesz egy kis kreativitásra, ugyanakkor azt is figyelembe kell venni, mi az, ami érdekelheti a közönséget.

Optimalizált megoszthatóság

A közösségi média algoritmusai inkább a felfedezhetőségre összpontosítanak, és segítik a végtelen szórakozást olyan alkotók és márkák számára, akiket esetleg még nem követ az adott fogyasztó. A megjelenés egyik jó módja a megosztás, hiszen ilyenkor az emberek saját ismerőseikkel osztják meg a tartalmakat. Vannak, akik elsősorban ismerőseik posztjait nézik, így szinte csak így lehet hozzájuk eljutni. Általában relevancia és az ismerős érzés készteti az embereket a tartalom megosztására.

Ahhoz, hogy jól megosztható tartalmat tudj létrehozni, ismerned kell a közönséget és ezen belül is a konkrét közösséget, akit megszólítasz. Ha olyan tartalmat posztolsz, ami összekapcsolja a közönséget a márka értékeivel, nyert ügyed van.

screenshot-2023-08-02-at-12_54_24-pm-1022x1024.pngVegyük például ezt a tweet-et az Uber Eats-től. Az Apák napját azzal ünnepelték, hogy megosztottak néhány viccet a hírcsatornájukon, és finoman arra biztatták a felhasználókat, hogy rendeljenek valami különlegeset az édesapáknak. Kiemelték annak fontosságát, hogy minőségi időt töltsenek a felhasználók szeretteikkel, értékeljék őket.

Az emberek az univerzális igazságokhoz viszonyulnak a legjobban, ennek hála úgy érzik, észrevették őket. Ez építi az összetartozás érzését is. Lehet olyan tartalom, amely megtöri a sztereotípiákat, közös élményekről beszél vagy egyszerűen csak szórakoztató.

 

Te is szívesen fogyasztasz szórakoztató közösségi média tartalmat?

ugyfel_12_1.pngHa érdekelnek még további tippek és hasznos tanácsok, nézz körül kurzusaink között is! KATTINTS!

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/social-media-entertainment

Szólj hozzá

marketing poszt tartalom ötletek felfedezés hitelesség érték optimalizálás személyiség megosztás tartalmak szórakoztató közösségi média posztolás tartalommarketing megoszthatóság