2024. feb 05.

Vezess tartalomnaptárat az Instagram-on! SV

írta: Sáringer Viktória
Vezess tartalomnaptárat az Instagram-on! SV

blog_43.pngAz Instagramon a lendület kiemelten fontos! És hogy ez mit is jelent? Azt, hogy a véletlenszerű posztolás már nem elegendő, ha új követőkre vágysz és növelnéd az aktivitást profilodon, tartalmaidon. Azt is eláruljuk, ez miért van: a tartalom létrehozása és az értékteremtés az, ami építi a közönséget, a közösséget. A következetesség pedig segít megtartani a követőket. Tehát itt az ideje az ötletelésnek, tervezésnek – ne hagyd, hogy Insta oldalad unalmassá és elhagyatottá váljon!

Stratégia

Először is készíts egy stratégiát, hogy a következő időszakban (legyen az kezdetben csupán egy hét vagy egy hónap) milyen témák, akciók, ajánlatok azok, amiket szívesen megjelenítenél követőidnek és a potenciális érdeklődőknek. Ezeket a főként üzleti és értékesítéssel foglalkozó tartalmakat kell megfűszerezni érdekes, értékes, információt átadó, humoros, kedves, rezonáló tartalmakkal.

Ami azt illeti, hogy mikor és mennyit tegyél közzé, nincs egy kőbe vésett, fix megoldás, ami mindenkinél beválik. A legtöbb márka naponta vagy pár naponta posztol. Ez a módszer arra is jó, hogy felmérd, hogyan reagálnak a tartalmaidra és a reakciók, visszajelzések fényében alakíthatod a megosztások számát is.

A cél, hogy megtaláld az arany középutat, mert a túl sok poszt már spam hatású lehet, míg a túl kevés miatt elveszhet tartalmad a többi között, elfeledkezhetnek rólad a követők és bizony az algoritmus is hátrébb sorolhatja az inaktívabb fiókokat. Utóbbinak oka, hogy azok a posztok és felhasználók élveznek előnyt egy-egy személynél, amely bejegyzésekkel vagy oldalakkal interakcióba léptek. Ehhez nem kell kedvelni vagy kommentelni, elég végignézni egy videót vagy átlapozni a történeteket. Azonban ha alig teszel közzé valamit, akkor nagyon nehéz, hogy a közönség aktív maradhasson tartalmaiddal.

Ütemterv

A tartalomnaptár következő lépése az ütemterv összeállítása, vagyis hogy milyen sorrendben tálalod a tartalmakat a felhasználóknak. Ha egyes ajánlatok időhöz kötöttek, akkor ezekkel kezdd, majd az üres helyeket töltsd ki úgy, hogy lehetőség szerint értékesítő és egyéb tartalmak váltogassák egymást, így nem lesz a követőknek az az érzése, hogy csak eladni akarsz.

A legjobb, ha konkrét dátumra írod be az egyes posztötleteket. Ezután elgondolkozhatsz a közzétételi időn is, amihez az Instagram statisztikái segítséget nyújtanak és elárulják, a Te közönséged mikor aktív a felületen. Ebben sajnos nem tudunk nagyobb segítséget nyújtani, ugyanis ahány üzlet, annyiféle célközönség és felhasználási szokás létezik, ami rengeteg tényezőtől függ. Például máskor van ideje Instán lógni egy egyetemistának, egy irodistának vagy egy kisgyermekes édesanyának. Szerencsére az egyes felületek ma már sokat segítenek abban, hogy minél pontosabban meghatározhassuk, hogy mikor is van online az a felhasználói réteg, akiknek szól a tartalom.

Már tudod, miről és mikor szeretnél posztolni, így már csak a tartalmak megvalósítása és beütemezése van hátra!

Létrehozás

Az egyik legnehezebb lépés a tökéletes szövegezés és a vizuális tartalom kiválasztása. A minőségi, vonzó, és kreatív tartalom a siker kulcsa. Figyelmet megragadó és jó minőségű képeket és videókat kell használni a posztokhoz, hogy az emberek megálljanak a görgetésben. Ha már a fotóval megragadtad a figyelmet, akkor jön az érdekes szöveg, aminek a legfontosabb eleme az első pár szó/mondat, ami a „Tovább” gomb megnyomása nélkül is olvasható. Ha ezzel felkelted a kíváncsiságot vagy elég érdekes témát dobsz fel, akkor a felhasználók szívesen továbbolvasnak majd.

A keresőcímkék még mindig hasznosak lehetnek felfedezhetőség szempontjából, így használj releváns hashtag-eket a posztokhoz, amelyek segítenek megtalálni a tartalmadat azoknak, akiket érdekelhet!

Ne feledkezz meg az olyan tartalmakról, melyek inspirálnak, tanácsot adnak vagy hasznos információkat nyújtanak a követőknek.

Mivel az Instagram-on többféle tartalom is rendelkezésre áll, tanácsos ezeket váltogatni és mindegyiket kipróbálni!

Egy kép, fotó, grafika vagy kollázs:

  • egyszerű, de nagyszerű módszer, amikor csupán egyetlen vizuális, statikus tartalomról kell gondoskodni
  • mivel nem interaktív, ezért nem érdemes kizárólag ehhez ragaszkodni
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

kozossegi-media.com (@kozossegimedia) által megosztott bejegyzés

Egy videó, mozgó grafika vagy boomerang:

  • felkelti a figyelmet, mozog, kitűnik a többi tartalom közül
  • a nézési idő jó üzenetet küld az algoritmusnak, magasabb interakciót eredményezhet
  • számos lehetőség van a formátum és hossz variálására, ezért pl. egy hosszabb videó több különféle részletre vágva rengetegszer felhasználható
  • a létrehozás a legtöbb esetben időigényes és bizony nem is olcsó, ha magas minőségű, profi videókat szeretnél megosztani
  • meg kell említeni a Reels-t is, ez jelenleg a videók megosztására szolgáló eszköz, ami által a videó megjelenhet a felfedezés oldalon is

Galéria

  • több képet/videót lehet egyetlen posztban megosztani, lehetőséget adva a részletesebb történetmesélésre vagy termékismertetésre
  • nagyobb elérést biztosíthat, mivel ahogy haladnak a képek között a felhasználók, az érdeklődést fejez ki az algoritmus számára
  • többször is megjelenhet egy felhasználónak, aki nem reagált rá, a számára a rendszer szerint legérdekesebb tartalmat mutatva elsőként
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

kozossegi-media.com (@kozossegimedia) által megosztott bejegyzés

Instagram történetek (kép, videó, grafika, GIf, link, szavazás…stb.)

  • azonnali és időérzékeny tartalom
  • FOMO: félelem a kimaradástól, csak 24 óráig elérhető
  • lehetővé teszi a követők bepillantását a kulisszák mögé
  • habár itt is jó a magas minőség, de nem muszáj műtermi fotókat és videókat közzétenni, akár telefonnal is készíthető remek sztori
  • sok interakciós lehetőséget rejt, mint például kérdések, szavazások vagy link hozzáadása

Élő videó:

  • előre beharangozható vagy rendszeressé tehető
  • közvetlen kapcsolat a közönséggel, személyes és interaktív
  • lehetőség a közvetlen visszajelzésre és kérdések megválaszolására

Ütemezés

Habár a beidőzítés lehetőségei gyakran változnak, jelenleg a Meta Business Suite kiváló választás az Instagram bejegyzések és történetek időzítésére a következő 29 napra. Néhány felhasználónak már az Instagram alkalmazáson belül is megjelent a posztok beidőzítésének lehetősége, de ez egyelőre még nem mindenkinél aktív és nem tudni biztosan, mikorra vátható.

Te is belevágsz?

Készíts stratégiát, ütemtervet, és váltogasd a különböző tartalomtípusokat, például képeket, videókat és történeteket! Fontos az értékes és kreatív tartalom létrehozása, valamint a megfelelő időzítés a követők online aktivitásának figyelembevételével. A Meta Business Suite segítségével beütemezheted posztjaidat a legjobb időpontra, a minél nagyobb elérésez. Kezdd el a tartalomnaptár vezetését és érj el sikereket az Instagram-on!

mirolunk.PNGAz iWiW óta foglalkozunk közösségi médiával és CSAK AZZAL! 10 különböző témájú, TANKÖNYVKÉNT HASZNÁLT közösségi média könyvünk jelent meg. A turizmus és marketing szakmától 24 szakmai díjat kaptunk, köztük a Magyar Marketing Szövetség Év Marketing Nagykövete díjat. Nem csupán tanítjuk, hanem a mindennapokban csináljuk is a közösségi média kommunikációt / hirdetéskezelést / chatbot-építést / konfliktuskezelést, auditáljuk a cégek közösségi média jelenlétét. Neked hogyan segíthetünk?

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/how-to-get-followers-on-instagram/

Szólj hozzá

marketing poszt tartalom videó stratégia ötletek tippek tanácsok tartalmak közösségi média ütemezés posztolás Instagram tartalomgyártás tartalomformátum tartalomnaptár