2023. jan 04.

Mit posztolj az Insta történetekhez? Segítünk! - PÉLDÁKKAL II. rész

írta: Sáringer Viktória
Mit posztolj az Insta történetekhez? Segítünk!  - PÉLDÁKKAL II. rész

brooke-cagle--uhvrvdr7pg-unsplash.jpgCikksorozatunkban a közösségi média marketing egyik legtrendibb funkcióját vizsgáljuk meg közelebbről. Ez pedig nem más, mint a történetek. Ezek a 24 óráig látható, gyors, kreatív és izgalmas tartalmak sokak kedvencévé váltak és bizony marketing szempontjából sem vehetjük őket félvállról.

Az első részben már röviden átvettük, miért is érdemes történeteket posztolnunk és megnéztünk néhány egyszerű, de kreatív ötletet, milyen posztokkal érhetnek el sikereket a vállalkozások az Instagramon. Ebben a részben további tippeket és ötleteket osztunk meg, milyen sztorikat hozhatsz létre, hogy kiemeld márkád a többi közül!

Vágjunk is bele:

Oszd meg a jó véleményeket!

A valódi vásárlói vélemények számítanak – nagyon is! A fogyasztók 39%-a azt mondja, hogy szívesen látja a márkák vásárlói beszámolóit. Ez nem is meglepő, mert az olyan felületek, ahol az emberek véleménye és személyes tapasztalata van központban, szárnyalnak napjainkban. Ilyen például az árukereső. Illetve az influencerek követése is virágkorát éli, ami szintén egy hitelesnek tartott személy véleményét, befolyását, termékekről való meglátását foglalja magában. Az emberek szívesen követnek általuk megbízhatónak tartott személyeket, hogy az ajánlásukra termékeket vásároljanak, vagy negatív vélemény esetén elhatárolódjanak egy-egy terméktől, szolgáltatástól vagy cégtől.

5_11.pngA történetekben szereplő vélemények megosztása nemcsak a potenciális vásárlók bizalmát erősíti, hanem az ügyfeleket is ünnepli, akik időt szántak véleményírásra. Így ez mindig mindenki számára előnyös. Sőt, ha megosztod a vásárlói értékeléseket, lehet hogy a felhasználók szívesen írnak majd újabb véleményeket, annak reményében, hogy ők is kikerülhetnek sztoridba.

A véleményeket akár egy Highlightba is mentheted, hogy az oldaladra tévedők egyből megismerhessék mások pártatlan, pozitív véleményét rólad és kínálatodról.

Engedj bepillantást a színfalak mögé!

Gondoltál már arra, hogy megoszd napi rutinodat, az aznapi irodai feladatokat? Úgy gondolod, hogy senkit sem érdekelne? Azért ezzel vitatkoznánk. Az ilyen jellegű tartalmak közelebb hoznak az emberekhez, segítenek a kapcsolatépítésben és belecsempészhetsz egy-két hasznos tippet, ötletet vagy termékajánlást is ezekbe a sztorikba.

Alapvetően elmondható, hogy az emberek szívesen belelátnak mások mindennapjaiba – gondoljunk csak a celebekre és influencerekre! Ugyanígy az is érdekes lehet sokak számára, hogy kik rejtőznek egy-egy cégnév mögött és vajon ők hogyan is töltik a mindennapjaikat, mi történik az irodában, milyen az idei karácsonyi dekor, hogy néz ki a raktár, milyen új áru érkezett, kik vesznek részt a brainstroming-ban az új termékről és így tovább.

Ez különösen hatékony olyan magánszemélyek, alkotók vagy cégek esetében, amelyek szolgáltatást nyújtanak, segítséget ajánlanak fel vagy oktatásokat, továbbképzéseket promótálnak.

Mutasd be csapatod!

Az előző pontból éppen tökéletes az átvezetés ide, hiszen ez az ötlet is az emberek kíváncsiságát használja ki és egy kicsit emberibbnek mutatja márkádat, közelebb hozva a felhasználókhoz.

Az emberek látni akarják az arcokat egy márka mögött. Valójában az elkötelezett közösségi média felhasználók 76%-a szerint fontos, hogy a vállalatok tegyenek közzé bejegyzéseket alkalmazottaikról.

sajat_kep.PNG

Habár nem biztos, hogy könnyű lesz vállalkozó szellemű alkalmazottakat találnod, de ha mégis van, aki szívesen szerepelne a céges közösségi oldalon, ne szalaszd el ezt a lehetőséget!

Akár egy sztori sorozatot is létrehozhatsz, ahol egy-egy fotó mellett pár sorban bemutatod a csapat tagjait, majd ezeket a történeteket Highlightba mented, így az érdeklődők bármikor megnézhetik, kik alkotják kedvenc márkájuk szupercsapatát.

Idézetek, hétköznapi tartalmak, kérdések és válaszok, tippek és felhasználási ötletek a termékekhez – tényleg csak a kreativitás szab határt, hogy milyen témába csempészed bele a márkád mögötti arcokat.

Történetek, amiket egyből meg is lehet venni? Naná!

Mi lehet jobb módja annak, hogy az Instagramot üzleti célokra használd, mint hogy a történeteidből értékesíts?

Két fő módja van az árucikkek közvetlenül a történetéből való értékesítésének:

  • Használj link matricát!

A gombra klikkelők azonnal a webshopba, vagy az adott termék adatlapjára juthatnak, majd ott folytathatják a vásárlást.

Ha az Instagramon szerkesztjük a sztorit, akkor szó szerint egy matrica gombról van szó, amire egyedi szöveget (például CTA-t) írhatunk, de ha a Meta Business Suite segítségével időzítünk be vagy osztunk meg sztorit, a link eléréshez a felhasználóknak lentről felfelé kell húzni a képernyőt a megnyitáshoz. Ne aggódj, ezt a rendszer is jelzi nekik, de ettől még felhívhatod erre pluszban is a figyelmet.

Fontos, hogy a Meta-n keresztül csak 10.000 követőnél többel rendelkező profil helyezhet el felhúzós linket, míg a link matricát bármelyik Insta profil használhatja!

  • Vásárlási matrica használata

6_6.pngA fő különbség, hogy a linkmatrica elviszi az érdeklődőket a platformról, vagyis egy külsős weboldalon kell folytatni a vásárlást, a vásárlási matrica azonban lehetővé teszi, hogy közvetlenül az Instagramon keresztül vásároljanak.

Példaként nézd meg a Nisolo történetét!

Fontos, hogy ehhez be kell állítani az Instagram Shopping szolgáltatást és ez még nem mindenkinek, nem minden régióban elérhető.

Hozz létre egy játékot!

Ne felejtsd el, hogy az Instagram algoritmus előnyben részesíti a népszerű történeteket, amelyek az interakciós előzményeken alapulnak. És mégis hogyan lehetne egy kicsit felpörgetni az aktivitást? Hát játékokkal!

Nem feltétlen kell, hogy nyereményt is sorsolj, bőven elég, ha egy kreatív és szórakoztató játékkal örvendezteted meg követőidet.

Ha rendszeresíted, hogy mondjuk a karácsonyi időszakban minden adventi hétvégén kvízzel készülsz a felhasználóknak, akkor szívesen vissza is térnek majd hozzád, hogy újra és újra részt vegyenek a játékon.

Igazából ebben a helyzetben nincsenek vesztesek: a felhasználók jól érzik magukat, valami kicsit kirántja őket a sztorik monotonitásából és valami interaktívban vehetnek részt, míg a márkád számára nő az aktivitás és ez az Instagram algoritmusa számára is jó jel.

A Crumbl Cookies játéka jó példa erre. A tényleges játék arra készteti a nézőket, hogy maradjanak a képernyőn, vagy koppintsanak vissza, hogy közelebbről is megnézzék. Ezt pedig egy matricával követik, amelyre a nézők rákoppintva elküldhetik tippjüket. (Spoiler: egy lila esernyős emoji-t kell keresni.)

crumbl_1.png

Kezdj bele az izgalmas sztorik gyártásába még ma!

Hitelesség és játékosság - ebben a cikkben ezek a fő kulcsszavak. Mint láthatod, a felhasználók akár fontos részét is alkothatják kommunikációdnak, például a vélemények megosztásakor vagy az interaktív játékok során.

Mindig vedd figyelembe, hogy mit látnának tőled szívesen! Ha pozitív reakciókat kapsz a színfalak mögé való bepillantásra, akkor rendszeresítheted is ezt. Ha úgy tapasztalod, szívesen játszanak a történeteken keresztül, akkor ezt is beépítheted közösségi média stratégiádba. Mindig ügyelj rá, hogy a visszajelzések fényében alakítsd kommunikációd!

316537135_513770500767494_8954493929307557985_n.jpgA semmiből jelent meg az új oldalélmény? Eddig sem lelkesedtél a Business Suite-ért? Te csak kezelnéd a Facebook oldalaidat, de már semmit sem találsz?

Csak semmi pánik, segítünk! Kattints és válaszd online oktatásunkat, ahol a következő témák kerülnek fókuszba:

  • Új oldalélmény
  • Creator Studio
  • Meta Business Suite
  • Mit és hogyan kezelj gyorsan és hatékonyan a Facebookon?

 

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/instagram-story-ideas/

Szólj hozzá

tartalom történet ötletek sztori tippek történetek tanácsok stories hogyan csináld tartalommarketing példákkal