2025. máj 02.

Megéri még Instagram sztorikat posztolni 2025-ben?

írta: Sáringer Viktória
Megéri még Instagram sztorikat posztolni 2025-ben?

xyz_21.pngElgondolkoztál már azon, hogy érdemes-e rendszeresen megosztani Instagram történeteket tartalomstratégiád részeként? Ebben a cikkben most megnézzük, mik az Instagramon megosztott történetek legfontosabb előnyei a márkák számára, mely korosztályt tudod megszólítani a felületen, és mit mondanak a statisztikák!

 

Mit is értünk pontosan Instagram sztori alatt?

Az Instagramon megosztott történeteket, vagyis sztorikat, 2016-ban vezette be a felület és hamar népszerűvé vált globális szinten. Azóta már szinte mindenhol van valamilyen opció a sztorik megosztására a Facebooktól kezdve a TikTokon át a LinkedInig.

A Stories funkció tulajdonképpen azt jelenti, hogy olyan tartalmat oszt meg egy profil, ami 24 óra elteltével eltűnik. Az Instagramon a sztorik a kezdőlap legtetején, kiemelt helyen jelennek meg és közvetlen, gyors közlésmódot tesznek lehetővé alkotó és követő között.

Ez a lehetőség napjainkban is az egyik leghasznosabb módszer a közönséggel való kapcsolatfelvételre és abban is segíthet, hogy a követőkből vagy érdeklődőkből vásárlók váljanak. Nagyban köszönhető ez annak is, hogy már egyszerűbbé vált a linkek megosztása és minden profil kihasználhatja ennek a funkciónak az előnyeit.

Magyar viszonylatban is érdemes jelen lenni az Instagramon?

Hazánkban külön az Instagram mellett szól, hogy a legnépszerűbb közösségi felületek közé tartozik. A Statista adatai alapján előkelő helyet foglal el a magyar felhasználók szívében és bizony gyakran látogatják ezt a felületet, így a márkák jó eséllyel érhetik el a hazai célközönséget.

statista.JPG

A Meta hirdetési eszközeiben közzétett számok azt mutatják, hogy az Instagramnak 2,60 millió felhasználója volt Magyarországon 2025 elején. Az adatok azt sugallják, hogy az Instagram hirdetési elérése hazánkban az év elején a teljes lakosság 26,9%-ának felelt meg.

Nagyobb esély az aktivitásra

Az Instagram más területeitől eltérően, amelyek az új követők vonzására összpontosítanak, a Stories lehetővé teszi, hogy ápold a meglévő kapcsolatokat azokkal az emberekkel is, akik már követnek téged. Ezek az emberek aktívan úgy döntenek, hogy rákattintanak a profiloképedre, hogy megnézzék, mit osztasz meg sztoriban – így máris nagyobb az esély az interakcióra és a konverzióra. És mivel követnek, így nem kell az alapjaiban menően elmagyaráznod mindent, hogy ki vagy, mik az értékeid és mit forgalmazol, mert ezt jó eséllyel már tudják. Ez az érdeklődési szint jelentősen nagyobb valószínűséggel reagál az ajánlataidra és tesz lépéseket is, mint például a linkre való kattintás és az ajánlat alapos átböngészése.

Nézzük a számokat!

Az Earth Web megállapította, hogy szinte minden felhasználó posztol történeteket, míg 36,6%-uk szeret is sztorikat nézni. A millenniumi generáció tagjai pedig egyenesen előnyben részesítik az Instagram sztorikat a más platformokon található történetekkel szemben. No persze ne feledjük, hogy a millenniumi generáció a Facebook legnagyobb felhasználói bázisát is alkotja 30%-kal, viszont ez a korcsoport egyszerre használja a Facebookot ÉS az Instagramot is.

Az Instagram felhasználói jól reagálnak a sztorikba épített funkcióra is, ami jó hír a márkáknak, hiszen ide tartoznak a kattintható linkek is, amikkel vásárlási felületre irányítható az érdeklődő. Az emberek 15–25%-a él a lehetőséggel, hogy megnyissa a linkeket az Insta sztorikból. Ez remek, mivel egyébként csak a bemutatkozásnál lehet elhelyezni egy linket, a posztoknál nem, tehát a sztori marad az egyedüli opció az aktuális, témához kapcsolódó hivatkozások közzétételére.

A sport tartalmakat közzétevő alkotók kiemelkedő módon használhatják ki az Insta sztorikat, hiszen az adatok szerint az ebben a témában megosztott történetek végignézési aránya 90 %-os. Ezt úgy kell érteni, hogy a felhasználók általában végiglapozzák az összes történetet, nem csak továbbugranak a következő felhasználó megosztásaira.

Az Elf Sight 2024-es statisztikái szerint a cégek 36%-a használja arra a sztorikat, hogy promótálják a termékeiket. Ez nem is csoda annak fényében, hogy az Instagram sztorik nézőinek 66%-a nem követi az adott márkát, de érdeklődik a termékek vagy szolgáltatások megismerése iránt. Az Embed Social ehhez a képlethez még azzal az információval is hozzájárul, hogy a vállalkozások felelősek a legnézettebb történetek egyharmadáért. Ráadásul minden ötödik történet közvetlen üzenetet vált ki egy nézőtől a márka felé!

Kik nézik a sztorikat?

A felmérésekből az is kiderült, hogy a sztorikat néző felhasználók 70%-a a Z generáció tagjai teszik ki. Tehát ha célcsoportod főleg a Z generációból áll, akkor ez egy nagyszerű lehetőség, amit kár lenne veszni hagyni!

Általánosságban a demográfiai adatok kapcsán elmondható, hogy a 35 és 44 év közötti felhasználók alkotják a harmadik legnagyobb korcsoportot az Instagramon: egészen konkrétan a platform aktív felhasználóinak 15,3%-át teszik ki. A második helyen a 45 és 54 év közöttiek állnak 8,2%-kal, őket követik a 13 és 17 év közötti tinédzserek 8,1%-kal, és az 55 és 64 év közöttiek mindössze 4,2%-kal. Az Instagram felhasználóknak mindössze 2,6%-a 65 éves vagy idősebb. Ezek az adatok is segíthetnek eligazodni, hogy a márka célcsoportja mekkora eséllyel érhető el az Instagramon, a sztorik által.

No és mi az, ami pontosan leírja a hazai helyzetet? Lássuk: 2025 márciusában a hazai Instagram felhasználók egyharmada 25 és 34 év közötti volt. Ugyanakkor a 18 és 24 év közöttiek alkották a platform felhasználóinak második legnagyobb csoportját.

Te már használod az Insta sztorikat?

Az Instagram történetek továbbra is kulcsfontosságú eszközt jelentenek a márkák számára, különösen, ha célcsoportjuk aktívan jelen van ezen a platformon. A történetekkel nemcsak a már meglévő követőkkel lehet szorosabb kapcsolatot kialakítani, hanem új érdeklődőket is elérhetsz velük. 2025-ben tehát nem az a kérdés, hogy érdemes-e használni az Instagram történeteket, hanem inkább az, hogy hogyan tudod a lehető leghatékonyabban beépíteni őket a tartalomstratégiádba!

juqahzd.JPGJól jönne egy kis segítség közösségi média stratégiád tökéletesítéséhez? Ismerd meg, mit nyújtunk ahhoz, hogy sikeres légy a digitális térben: https://www.kozossegi-media.com/

Forrás: https://www.socialmediaexaminer.com/instagram-stories-strategy-for-2025/

https://twicsy.com/blog/instagram-stories-statistics

https://datareportal.com/reports/digital-2025-hungary

https://www.statista.com/statistics/1401610/hungary-social-media-usage-frequency-by-platform/

https://www.statista.com/statistics/1024788/instagram-users-hungary/

Szólj hozzá

statisztika történet aktuális ötletek sztori adatok hazai vállalkozás márka stories insta adatokfriss