Kezdődik a fesztiválszezon!
A nyári szezon közeledtével megkezdjük az érdeklődést, hogy hova, merre, s főleg milyen nyári rendezvényekre, fesztiválokra érdemes mennünk. A döntésben nagy segítségre lehetnek a közösségi média felületek, valamint jó barátunk, a Google is. A keresőbe írt szavakat azonban a Google megőrzi, amely a marketingesek számára kiváló szekunder kutatási terepet jelent.
Megnézhetjük például azt, hogy a "fesztivál" kulcsszó és néhány konkrét fesztivál nevének keresettsége az idő függvényében hogyan változott. Általánosságban elmondható, hogy mindegyik esetben nagyon szépen megfigyelhető a szezonális hatás, tehát a nyári időszakban kiugróan magas a keresés a többi hónapokhoz képest. A fesztivál szó keresettsége stabilnak mutatkozik két kirívó évet (2005. és 2011.) leszámítva.Amíg a VOLT Fesztivál Google-ban történő keresettsége folyamatosan és stabilan növekedni látszik, addig az EFOTT és a Balatonsound csökkenő tendenciát mutat. A Balatonsound 2008-ban, míg az EFOTT 2005-ben és 2006-ban tetőzött keresettség tekintetében.
A keresők megyéinek időbeli változásait 2004-től napjainkig videóban is megszemlélhetjük, így például a Sziget keresőszóra rákeresők regionális változásait is.
Te milyen fesztiválokra szoktál rákeresni?