2024. feb 23.

Hozz létre keresőbarát TikTok tartalmakat!

írta: Sáringer Viktória
Hozz létre keresőbarát TikTok tartalmakat!

nevtelen_terv_2024-02-16t123348_270.pngA keresőbarát tartalom az online térben kiemelten fontos, így természetesen nem kivétel ez alól a TikTok sem! Szerencsére van bőven lehetőség arra, hogy optimalizáljuk a tartalmainkat. Most ezeket vesszük sorra!

SEO a TikTok-on is?

A SEO a Search Engine Optimization angol kifejezés rövidítése, ami annyit tesz, hogy keresőoptimalizálás. A közzétett tartalmaknak keresőbarátnak kell lennie, hogy minél több ember rátaláljon. Igen, az algoritmus az, ami elsődleges szerepet tölt be abban, hogy bemutassa videónkat a felhasználóknak, de nem szabad megfeledkezni a keresésekről sem. A TikTok több lehetőséget is kínál, hogy leírásokkal és kifejezésekkel erősítsük meg, miről szól a videó, kinek szól vagy mit profitálhat az, aki megnézi.

Mutatunk is egy példát, ami egy nagyon hatásos csali, leírás formájában:

an-article-applied-tiktok-seo-will-look-like-this.png

Vegyük sorra ezeket az elemeket:

Kulcsszavak

Optimalizáld a videók címét és leírását releváns kulcsszavakkal a felfedezhetőség javítása érdekében! Használj olyan kifejezéseket, amikre gyakran rákeresnek az emberek és konkrétak.

Hashtagek

Alkalmazz népszerű és releváns hashtagek-et is! A specifikusabb keresőcímkékkel bevonzhatod a célzott nézőket, míg a népszerű hashtag-ek segítenek bekerülni a Neked (For You) hírfolyamba.

Videóleírások

Készíts informatív és lebilincselő leírásokat, amelyek kontextust biztosítanak, és arra ösztönzik a nézőket, hogy végignézzék a tartalmat és aktivitást mutassanak! Sokan beleolvasnak a leírásba, míg elkezdődik a videó és ha nem elég érdekes a szöveg, akkor végig sem nézik. Ha kérdéssel vagy CTA-vel (call to action - cselekvésre ösztönzés) zársz, jó esélyed van a felhasználói aktivitásra.

Feliratok

Adj feliratokat a videókhoz, hogy ezzel is elhelyezd a tartalmat a témák tengerében és mindenki számára elérhető és élvezhető legyen a tartalom! Mivel sokan hang nélkül nézik a videókat, így ennek a csoportnak is jó, ha egy kis kontextust biztosítasz írásban a videón.

Elköteleződés és interakciók

Válaszolj a megjegyzésekre, lépj kapcsolatba más alkotókkal, és ösztönözd arra az embereket, hogy kommenteljenek, így is növelve az elérést! A nagyobb aktivitás jobb lehetőségeket jelent arra, hogy virálissá váljon egy videó és/vagy kikerüljön a főoldalra és sok felhasználónak ajánlja az algoritmus.

Következetesség és gyakoriság

Rendszeresen tölts fel minőségi tartalmat! Ha folyamatosan jelen vagy, akkor növeled annak esélyét, hogy videódat a rendszer a felhasználók figyelmébe ajánlja. A TikTok számára jó, ha minél több időt töltenek az emberek a felületen. Ha pedig Te rendszeresen teszel közzé tartalmakat, akkor segítesz a platformon tartani az érdeklődőket.

Fontos azonban, hogy ne menjen a mennyiség a minőség rovására!

Sok helyen olvasható, hogy a TikTok-on való növekedéshez legalább napi 3-5 videót kell közzétenni. Viszont ha ezek a videók nem elég jók, akkor hiába posztolunk sokat, mivel az első pár száz felhasználó nem fogja végignézni vagy nem fog aktivitást kifejezni, így alul fognak teljesíteni. Ha az a tervünk, hogy egy ideig napi több videót teszünk közzé, akkor mielőtt belevágnánk, tervezzük meg alaposan, hogy milyen témáink és ötleteink vannak, amikből érdekes és releváns tartalmakat készíthetünk a megcélzott mennyiségben.

Együttműködések és duettek

Nem véletlen, hogy az influencer marketing virágzik és a tartalomgyártók már minden közösségi felületen megjelentek. Az emberek szeretik a jó történeteket és a közösen létrehozott tartalmakat. Már az sem kell, hogy a világ azonos pontján legyünk, mert az online térben bárkivel készíthetünk közös videót – a TikTok-on erre talán a legjobb példa a duett lehetősége.

Közös videó megvalósulhat úgy, hogy a képernyőn egymás mellett két TikTok-ot is láthatunk, amiben általában az egyik fél reagál a másik tartalmára valamilyen módon. A másik lehetőség, amikor elkezdődik egy videó, majd pár másodperc múlva jön a vágás, és már a tartalom készítőjét látjuk, amiben szintén valamilyen módon reagál az eleinte látottakra. Hogy egyértelmű legyen, hogy ez egy ilyen típusú videó, sokszor a zöld háttér effektet alkalmazva már a videó kezdeti másodperceiben is láthatjuk az alkotót a képernyőn.

A harmadik népszerű opció, amikor egy videóban váltogat a kép két alkotó között – ehhez azonban az eddigiekkel ellentétben szoros együttműködés kell. Ilyenkor a két alkotó megbeszéli, milyen tartalmat készítenek, mindegyikük leforgatja a saját részét, majd összevágják egy videóvá. A többi esetben viszont nem kell, hogy az alkotók között kapcsolat legyen, mert bárki videójára reagálhatunk, ha engedélyezve van a duett vagy a letöltés opció.

Te már optimalizáltad TikTok tartalmaid?

Lehet bármilyen jó egy videó, ha nem jut el elég emberhez. Sok esetben sajnos nem az határozza meg, hányan látnak egy videót, hogy mennyire érdekes vagy értékes. Ha keresőbarát kulcsszavakat és kifejezéseket használsz a TikTok-on akkor nagyobb esélyed van, hogy nem csak a nézettséget, de az aktivitást is feltornázd.

nevtelen_terv_2024-02-16t123417_704.pngSzeretnéd jobban megérteni a TikTok működését, kiismerni az algoritmust és hasznos trükköket elsajátítani? Válaszd workshop-unkat!

Forrás: https://megadigital.ai/en/blog/tiktok-tips-and-tricks/  

Szólj hozzá

marketing tartalom seo tipp keresés videó tippek tanácsok keresőbarát közösségi média posztok posztolás keresőcímke