A legrosszabb közösségi média marketingesek
Sokan úgy gondolják, hogy közösségi oldalakat nagyon egyszerű kezelni, hiszen csak felrakjuk a cégünkkel kapcsolatos híreket és ennyi. De mikor érdemes posztolni? Milyen képeket használjunk? Milyen méretben? És miről érdemes írni? Néhány közösségi média menedzser rémálmokat idézően végzi mindezt... Bemutatjuk őket!
A vásárló
Ők azok, akik szerint az elsődleges mérőszám a rajongók száma. Ezért képesek bármit megtenni, akár követőket is vásárolni. Nem számít nekik, hogy az új „kedvelőik” törökök, vagy indonézek és egy szót semmi értenek az oldal kommunikációjából…
A letámadó
Egyszerűen Twitteren csak olyanokat tweetel, mint "Kövess minket a Facebookon!", vagy "Vedd meg a könyvemet!". Ezen kívül pedig csak odabiggyeszt a bejegyzés végére egy linket. Ezen az sem igazán javít, ha hangulatjelekkel spékeli meg a dolgot.
Az antiszociális
Ők azok, akik figyelmen hagynak minden hozzászólást, megosztás és üzenetet csak azért, mert ezzel időt takarítanak meg maguknak. Lehet, hogy időben kevesebb, de hogy rajongóban is, az biztos.
A „mindent egy kaptafára”
Azok, akik teljesen ugyanazt a szöveget dobják fel minden közösségi oldalukra. Gondoljunk csak bele rajongói fejjel: Miért lájkolnánk például Facebookon és Twitteren is ugyanazt az oldalt, ha teljesen ugyanaz a kommunikáció? Senki nem akarja többször megkapni ugyanazt a hírt. Ráadásul ott van még a twitteres karakterkorlát is…
A túlbuzgó
Ők azok, akik minden 5 percben megosztanak valamit, majd 2 napig semmi. A Facebookon erre inkább érdemesebb az időzítés funkciót használni, és kicsit egyenletesebben szétosztani a mondanivalónkat.
Ti milyen típusokat ismertek még? Kihagytunk valamit?