Egyre több a hiba a Meta felületein!
Ha Te is rendszeresen használod a Meta menedzselési felületeit, akkor bizony jó sok hibába belefuthattál az utóbbi időben. Nem egyszerűsíti meg a közösségi média menedzserek dolgát a felület és bizony sok plusz időt jelenthet a vállalkozóknak, akik saját maguk kezelik az oldalaikat.
A következőkben a teljesség igénye nélkül felsorolunk pár hibát, amivel az utóbbi időben találkoztunk a Meta felületein.
Nincs lehetőség módosításra!
Alaposan át kell gondolnunk a tartalmakat, mielőtt időzítjük, ugyanis ha közben változik a véleményünk, akkor plusz munkára lesz szükség. A Meta Business Suite-ben ugyanis előfordul, hogy utólag nem lehet képet módosítani a már időzített tartalmaknál: hiába a mentés, mégsem változik. A már kiposztolt tartalmaknál pedig semmilyen módon nem lehet módosítani a tartalmat: nem tudunk videót vagy képet törölni, módosítani, csak az egész posztot kitörölni és újat megosztani helyette, így elveszítve az eddigi reakciókat.
Amennyiben jóváhagyás szükséges a bejegyzésekhez, érdemes először elkészíteni egy tervezetet és csak akkor időzíteni, ha már előreláthatóan nem lesz szükség javításokra. Persze ilyenkor is befuthatnak hirtelen döntések és változások, de így nem pazarolunk el annyi időt az újraidőzítésekre.
Most akkor támogatottak a videók vagy nem?
Mindenhol azt hallani, hogy a közösségi média kommunikáció jövője a videókban rejlik. Minden felület új videós lehetőségeket hoz létre, azonban a Business Suite mégis megnehezíti, hogy beidőzítsük a videós tartalmakat.
Sok esetben csak telefonos alkalmazásról lehetséges, számítógépes böngészőből nem, illetve nem minden esetben mutatja az időzített videót, csak órákkal vagy akár napokkal később. Ennek a veszélye, hogy duplikált tartalom jöhet létre, hiszen mivel nem látjuk, újra időzítünk, aztán egyszer csak vagy megjelenik mindegyik poszt, vagy csak pár, vagy egy sem. Nagyon kell figyelni a tartalomtervezőt ilyen esetekben, hogy elkerüljük a kellemetlenségeket.
Személyes tapasztalat szerint az Instagramra nehezebb videót beállítani és már jó ideje csak a telefonos trükk válik be.
A Storyban elhelyezett linkek aranyat érnek – már ha megjelennek…
Az Instagram egyik legnagyobb hibája marketing szempontból, hogy nem lehet a posztoknál linket elhelyezni, csak a Bemutatkozásnál. Ezért elképesztően nagy volt az öröm, amikor megjelent mindenki számára (nem csak a 10.000+ követős profiloknak) a lehetőség a történeteknél linkelni. Viszont az Instán nem tudunk storyt időzíteni, így ha olyan időpontban van jelen a közönségünk a felületen, ami a munkaórákon kívül esik, kénytelenek vagyunk a Business Suite-en keresztül időzíteni.
Ez eleinte remekül működött és felhúzhatós linkeket jelenített meg az Instagram és Facebook történeteknél. Aztán egyszercsak kiírta a felület, hogy az Instagram nem támogatja a linkeket a Business Suite-en keresztül, így időzítésnél csak a Facebook story fogja mutatni a továbbkattintási lehetőséget.
Ezt a mai napig jelzi a rendszer, mégis sok oldalnál Instagramon is működnek ezek a linkek, míg máshol nem mindig. Nem mondhatjuk, hogy ez csupán egy hiba, mivel a felület maga is kiírja, hogy nem fog működni, tehát lehetséges, hogy nemsokára tényleg elveszik tőlünk ezt az opciót.
Káosz az üzeneteknél
Nem elég, hogy rettentően nehézzé vált az üzenetek és hozzászólások kezelése a rengeteg álprofilos és botoktól érkező spam levél, komment és átverési próbálkozás miatt, a Business Suite telefonos verziója sem engedi az üzenetkezelést.
Ha innen kezeltél egy üzenetet, majd számítógépről mégis érintetlennek tűnik, akkor nem Te emlékszel rosszul, hanem a Business Suite viccelt meg. Sajnos telefonról nem engedi törölni vagy jelenteni a bejövő üzeneteket, de még csak azt sem mutatja, hogy már megnyitottuk korábban.
Nagyon vigyázni kell, milyen linkekre kattintunk rá, mert már rengeteg ötletes módon próbálkoznak, hogy átverjenek minket és megszerezzék az adatainkat vagy rosszabb esetben akár az oldalunkat, kártyaadatainkat is.
Te mostanában milyen Meta hibákkal találkoztál?
Ha nem szeretnéd követni a nehézségeket és lépést tartani az újításokkal, szervezd ki a kommunikációt ügynökségünknek! Mi folyamatosan figyelünk a változásokra, kezeljük helyetted oldalaidat és hirdetéseidet, illetve ötletekkel és tanácsokkal látunk el, hogy sikeres legyen közösségi média jelenléted. Tekintsd meg referenciáinkat ITT!