2017. jan 11.

Snapchat: használni vagy nem használni?

írta: Janni Anikó
Snapchat: használni vagy nem használni?

snapchat.jpgAz emberek többsége regisztrál a Facebook-on, az Instagram-on, esetleg a LinkedIn felületen, de valószínűleg utóbbiak már a többségen kívül állnak. A fiatalok számára azonban már a mindennapi közösségi média használathoz tartozik a Snapchat is.

Mi is az a Snapchat?

Egy szöveg, kép és videó megosztó alkalmazás, de sokkal egyedibb, mint a versenytársai. Az úgynevezett snap-ek csak pár másodpercig láthatóak, olvasás után megsemmisülnek. 2011-óta hasonló utat járt be, mint a Facebook, mivel a Snapchat is rövid időn belül milliók népszerűségét nyerte el, bár legtöbb felhasználója a 35 év alatti korosztályhoz tartozik.

Sokak számára a közösségi média egyfajta színpad, ami lehetővé teszi számukra, hogy a legjobb oldalukat mutassák, vagy a vállalkozásukat felfuttassák. Szelfik, jegyzetek, videók, élő bejelentkezések, idézetek - ezek néha mind csak hamis lenyomatai a való életnek. A Snapchat ebben akar más lenni, hiszen egy önmegsemmisítő rendszerrel nem kell mindig tökéletesen kinézni, lehetővé teszi, hogy az igazi arcodat mutasd meg, és a kínos pillanataidat is felvállald. A beszélgetést is egyfajta természetességre ösztönzi, hiszen az elküldött üzeneteket nem lehet vissza olvasni, hasonlít a valós kommunikációra. Itt az embereknek nem kell aggódni, önmagukat adhatják.

Azonban a sok pozitívum mellett a negatív tulajdonságai is vannak a felületnek...

...mivel a kezdő képernyője azonnal a kamera, a kezelő felülete barátságtalan. A megsemmisülő üzenet lehetővé teszi a közvetlen, spontán interakciót, de a hosszú beszélgetéseket hátráltatja.

Tehát a Snapchat egy olyan felület, amit vagy szeretni lehet, vagy utálni, de úgy tűnik, a fiatal felhasználók nagyon kedvelik.

Vitathatatlan, hogy a Snapchat áttörést hozott az üzenetküldésben, és ha a jövőben újabb funkciókat és frissítéseket tudnak kiadni, akkor a népszerűsége nőni fog. Éppen ezért, ha fiatal célközönséggel rendelkezel, akkor érdemes cégként is jelen lenned a felületen. Miért? Mondunk rá 4 indokot!

  1.  Mert egy új követőbázist építhetsz ki magadnak, akik hosszú távon hűséges fogyasztóid lehetnek.
  2. Nagyszerű megoldásokat találhatsz az applikációban, amelyekkel bemutathatod, hogyan működik a céged, hogyan készül egy-egy termék, vagy háttér információkat nyújthatsz a szolgáltatásaidról. A követőid érezni fogják, hogy ilyen tartalmakat nem láthatnak minden közösségi média felületeden.
  3. Egyszerre használhatsz képeket, szövegeket és videókat, mert a Snapchat egy olyan alkalmazás, ahol lehetőséged adódik ezeket úgy vegyíteni, hogy attól még jobb lesz a profilod.
  4. Használd a matricákat, filtereket és emoji-ket, mert a célközönséged ezt kedvelni fogja.

Sok erőfeszítést igényel kidolgozni egy tervet a Snapchat-hez, de ha a fiatalabb korosztály a célközönséged, akkor megéri. Használd ki a lehetőségeit!

Szólj hozzá

snapchat