2017. máj 19.

Mindent a Snapchatről 2. rész: Így használd jól!

írta: Bohus Dorka
Mindent a Snapchatről 2. rész: Így használd jól!

1.jpg

  1. Közvetíts élőben!: Használd a Snapchatet érdekes események, és különleges alkalmak közvetítésére (pl. 1000. vásárló, új üzletnyitás, stb.)! Követőid értékelni fogják, hiszen "real-time" jutnak hozzá céged izgalmas életének fontos pillanataihoz!
  2. Szolgáltass privát tartalmakat!: Használd a Snapchatet különleges tartalmak közvetítésére, készíts olyan képeket, videókat, melyekhez követőid más platformodon nem juthatnának hozzá! Légy kreatív, és lepd meg őket mindig valami újdonsággal!
  3. Szervezz akciókat, nyereményjátékokat!: A különböző kedvezményekért és promóciós anyagokért követőid újra és újra vissza fognak térni hozzád. Kérd meg őket, hogy készítsenek Snapchat-képet termékeddel, vagy cserébe hogy végignézték Snapchat sztorid ajánlj számukra promóciós kódokat vagy más kedvezményeket!
  1. Vidd be követőid a színfalak mögé!: A színfalak mögötti tartalom kifejezetten erősíti egy termék vagy márka iránti elköteleződést, hiszen a követők így úgy érezhetik, hogy ők is részesei valami létrejöttének! Mutasd be nekik miben vagy más, ismertesd meg velük céged különleges belső értékeit!
  2. Viselkedj partnerként az influencerekkel!: Sok esetben influencerek segítségével könnyedén elérhetőek a társadalom azon rétegei is, akiket hagyományos médiaeszközök által nem lehet megszólítani: egy-egy tehetséges influencer Snapchat sztorijai által akár újabb piaci szegmens érdeklődését is felkeltheted!
  1. Tereld át követőidet a Snapchatre is!: Bizonyosodj meg róla, hogy Snapchat neved egyéb platformjaidon is fel van tüntetve (tehát kösd össze a különböző platformokat, mert így erősítik egymást)! Snapchat neved legyen egyedi és összetéveszthetetlen, illetve készítsd el saját Snapcode-odat is (a szellem alakú logo, a snapchat-es profilképed, mely egyfajta Snapchat specifikus, szkennelhető, egyedi QR kódként működik).
  1. Biztosítsd követőid számára a közvetlen kommunikáció lehetőségét Snapchat sztorik által!: Kiváló lehetőség arra, hogy tartalmaidról azonnali visszajelzést kapj követőidtől (akár fotók, vagy válaszvideók formájában), emellett a kapcsolatot is személyesebbé teszi!
  1. Hozz létre személyre szabható "geofiltereket"!: Céges vagy privát rendezvény? Mi sem lehetne jobb alkalom vállalkozásod népszerűsítésére? Már 5 dollárért saját filtert tudsz létrehozni (természetesen méret és idő függvénye, mely lehet egy óra, vagy akár 30 nap is).
  2. Kínálj exluzív kedvezményeket!: Kínálj követőidnek olyan speciális kedvezményeket, melyekre csak a Snapchaten keresztül tudnak szert tenni (mivel a Snapchat sztorik 24 órán belül eltűnnek, ezért kiválóan alkalmas ez a felület a last minute értékesítésre)!
  3. Célozd meg tartalmaidat közvetlenül a kiválasztott követőnek!: Küldj promóciós tartalmakat egy meghatározott csoportnak követőiden belül (pl. nőnap előtt a férfiaknak), így biztos lehetsz benne, hogy üzeneted célba ér!
  4. Használd a Snapchat Stories funkciót!: Figyelj rá, hogy Snapchat sztoridnak legyen eleje, közepe és vége, valamint nyugodtan lehet meríteni ötleteket más márkáktól, akár konkurenciáktól is! Igyekezz mindig friss történeteket feltölteni, így követőid mindig értesülnek újdonságaidról!

  5. Legyen mit várni!
    : Közelgő rendezvény? A Snapchat kiválóan alkalmas az információk szivárogtatására és az előkészületek bemutatására!
  1. Támogasd marketing kampányaidat Snapchat reklámokkal!: Hazánkban még kevésbé elterjedt, mint a Facebookon vagy az Instagramon való reklámozás így kisebb az esélye annak is, hogy reklámod eltűnik a reklám-vakság süllyesztőjében.

how-do-you-snap.jpgÖsszességében annyi elmondható, hogy érdemes a Snapchaten tartanunk a szemünket, hiszen több lehetőség rejlik, mint ahogyan azt legelőször gondolnánk, azonban fontos figyelembe venni azt is, hogy ezen a platformon elsősorban akkor lehet vállalkozásunk befutó, ha megtaláljuk a célcsoportunkat, ami jelenleg nagyrészt a fiatalabb korosztályra korlátozódik.

Szólj hozzá

snapchat