Hogyan tudjuk mérni a hirdetés sikerességét?
A Google Analytics megbízható statisztikát készít weboldalunkról, de ha nincs minden jól beállítva, akkor a rendszer sem képes mindenre. Hallottál már a paraméterezett url-ről?
A Google Adwords, ha össze van kötve az Analytics fiókkal, akkor azzal már nincs több teendő, a hirdetések eredményei jól jelennek meg az analyticsben. Azokat a forgalmakat, paraméterezés nélkül hivatkozó források közt tüntetni fel a rendszer, amelyek e-mail kampányból, display hirdetésből, fizetett hirdetésből vagy affiliate marketingből származnak. Ha a paraméterezés korábban nem történt meg, akkor több marketingcsatorna hatékonysága is torzulhat az eredmények áttekintésekor.
Mi is az az UTM paraméterezés?
Olyan egyedi url-eket tudunk létrehozni, amelyekkel követni tudjuk az analyticsben, hogy melyik csatornához köthető az eredményesség. Ezzel lényegében be tudjuk azonosítani a forgalmak eredetét.
Ezen a linken érhető el az url készítő: https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/
A következőképpen kell kitölteni, hogy megkapjuk azt a linket, amit majd be kell helyeznünk az adott hirdetés elkészítésénél az erre szánt mezőbe:
Website url: Ezt a mezőt kötelezően ki kell tölteni. Annak az aloldalnak a linkje lesz, amelyet hirdetni szeretnél.
Campaign Source (Kampányforrás): Ez azt jelöli, hogy hol fog futni a hirdetés, például ha facebookon akarjuk a kurzusainkat hirdetni, akkor ide facebookot írunk.
Campaign medium (Kampánymédium): Jelen esetben, mivel facebookon szeretnénk hirdetni, így cpc, azaz cost per click kerül ide.
Campaign name (Kampány neve): ide érdemes egy beszédes, de rövid elnevezést adni, hogy ha később is megnézzük, akkor is tudjuk melyik kampányról volt az korábban.
Campaign term (Kampánykulcsszó): kulcsszavaakt adhatunk meg fizetett hirdetésekhez.
Campaign content (kampántartalom): A/B tesztelések és tartalmi célzású hirdetésekhez ajánlott. Az utóbbi kettőnek a kitöltése már nem szükséges.
Tippek
- Logikusan nevezzük el és használjuk a paramétereket, hogy a későbbiekben is értelmezni tudjuk majd őket.
- Ha a Campaign mediumnál a cpc elnevezést használtuk, akkor ennek a mintájára a későbbiekben is ezt használjuk a fizetett hirdetéseknél és ne ppc-t.
- Gépelési és helyesírási hibák elkerülésére érdemes figyelni.
- A Google Analytics érzékeli a kis és nagybetűk közti különbséget, így egységesen használjuk ezeket. Az olyan url-eknél, ahol megegyezik a forrás, kampány vagy a médium egységesen használjuk a kezdőbetűk méretét.
- A kampányok nevét inkább alulvonással (_) válasszuk el, mint szóközzel.
- Ne használjunk ékezetes betűket, ezzel elkerüljük a hosszú url-eket.
Ahogy a blog bejegyzés elején írtuk is, az Adwords-el nincs dolgunk, ha össze van kötve az analyticsal, azonban a facebooknál be kell szúrni ezt a paraméterezést a hirdetésekbe. Elegendő csak a ?-jel utáni részt beszúrni. Ezt követően nincs más dolgunk, mint az Analyticsban nyomonkövetni az eredményeket.
Ezt itt lehet megtenni: Ügyfélszerzés / Minden forgalom / Forrás/médium
Sok sikert!