2025. júl 25.

Bíznak még az emberek a reklámokban?

írta: Sáringer Viktória
Bíznak még az emberek a reklámokban?

nevtelen_terv_54.pngNapjainkra a reklámok mennyisége és elhelyezési lehetősége drasztikusan megnőtt, ami ellenállást váltott ki az emberekből. Reklámok az út melletti plakátokon, az újságban, a közösségi oldalakon, a televízióban és a rádióban… Szinte mindenhonnan ömlik ránk az információ és minden márka akar tőlünk valamit: elérést növelni, eladni, bevonni és így tovább. Ez természetesen fárasztó, amit a marketingeseknek és vállalkozóknak is el kell ismerni, hiszen ők is szembesülnek ugyanezzel a mindennapi élet során.

Épp ezért felmerül a kérdés, hogy vajon van-e még értelme reklámokra költeni? Az emberek foglalkoznak a reklámokkal és hirdetésekkel? No és vajon megbízhatónak találják-e ezeket? Mik a legfontosabb elvek a reklámozásban 2025-ben?

Ne találgassunk, inkább nézzük a tényeket és a számokat a válaszok megtalálásához!

Javuló tendencia

Jelenleg a reklámokba vetett bizalom folyamatosan növekszik: 2025-ben a fogyasztók 39%-a számolt be bizalomról, ami javulás az előző évekhez képest. Ez a nagy változás annak tulajdonítható, hogy a hirdetők egyre inkább az átláthatóságra és a fogyasztói értékekkel való összhangra összpontosítanak. Különösen a fiatalabb generációk bíznak meg jobban azokban a márkákban, amelyek a fenntarthatóságot, a hitelességet és az etikus gyakorlatokat helyezik előtérbe. Ahogy ez a tendencia folytatódik, azok a márkák, amelyek sikeresen építik ki a bizalmat az átláthatóság révén, valószínűleg nagyobb fogyasztói lojalitást és elkötelezettséget fognak tapasztalni.

Tehát a fordulatot, hogy újra elkezdtek bízni az emberek a reklámokban, elsősorban az okozza, hogy változott a hirdetői hozzáállás és másfajta stratégiával közelítenek a márkák, amely sokkal elfogadhatóbb a közönség számára.

Épp ezért kulcsfontosságú, hogy a hirdetők eltávolodjanak a hagyományos és sok esetben igencsak manipulatív technikáktól, és az értelmes, valóságos kapcsolatok kiépítésére összpontosítsanak. Ez valószínűleg a társadalmi felelősségvállalás nagyobb és jobb hangsúlyozásához vezet a reklámkampányokban. Azok a márkák, amelyek nem tudnak zökkenőmentesen alkalmazkodni, kockáztathatják a fiatalabb, társadalmilag tudatosabb fogyasztók bizalmának elvesztését. És ez bizony így működik a marketing világában: folyamatosan változnak az elvárások, és a cégeknek adaptálódni kell, különben hátrányba kerülhetnek a versenytársakhoz képest.

Fontos megemlíteni, hogy mielőtt fejest ugrunk egy teljesen új irányba, nézzük meg alaposan célközönségünket, ugyanis nem minden célcsoport vall hasonló elveket és nézeteket, a marketingnek pedig mindig a megcélzott közönség igényeihez kell alkalmazodnia.

A hitelesség a lényeg

A lehetőségekkel teli világban a fogyasztók olyan márkákat keresnek, amelyek tükrözik személyes értékeiket és akik betartják ígéreteiket. Mivel oly sok márka verseng a figyelemért, a bizalom kulcsfontosságú, megkülönböztető tényezővé vált. Ahogy a fogyasztói szkepticizmus növekszik, a márkáknak átláthatónak kell lenniük a gyakorlatukban, legyen szó akár a termékbeszerzésről, akár a hirdetési technikákról.

A bizalomépítés képessége különösen fontos lesz a márkák számára a későbbiekben is, mivel az olyan új technológiák, mint a mesterséges intelligencia és a hirdetések személyre szabása, folyamatosan fejlődnek. Azok a márkák, amelyek a bizalomépítési stratégiákat helyezik előtérbe, hosszútávú kapcsolatokat tudnak majd kialakítani a fogyasztókkal.

Bizalom és ügyfélközpontúság

Az a tény, hogy a bizalom a vásárlási viselkedés ilyen erős mozgatórugója, arra utal, hogy a lojalitás is kulcsfontosságú tényező lesz egy márka sikerében. Ennek kihasználása érdekében a vállalatoknak az ügyfélközpontú stratégiákat kell előtérbe helyezniük, biztosítva, hogy tevékenységük összhangban legyen az általuk hirdetett értékekkel. Ahogy a fogyasztók egyre igényesebbek lesznek, a hagyományos, tolakodó hirdetési taktikák valószínűleg kimennek a divatból. A bizalomalapú marketing nagyobb teret nyer, mint például az influencer partnerségek, az átlátható beszerzés és az ügyfél-első megközelítés. Ahogy a piac fejlődik, a bizalmat erősítő márkák nemcsak az ügyfél-elégedettséget növelik, hanem hosszú távú érdekképviseletet is építenek.

Vásárlói vélemények

Megállapíthatjuk, hogy az online vélemények jelentős hatással vannak a fogyasztói viselkedésre: a fogyasztók 54%-a már jobban bízik bennük, mint a személyes ajánlásokban. Ez a változás rávilágít a szakmai vélemények növekvő erejére a döntéshozatali folyamatban, mivel egyre többen fordulnak online platformokhoz visszajelzésért, mielőtt vásárolnának. 2025-ben az online véleményekbe vetett bizalom várhatóan növekedni fog, különösen mivel a fogyasztók egyre inkább a digitális terekre támaszkodnak az információk tekintetében. A márkák számára ez azt jelenti, hogy az online hírnév kezelése minden eddiginél fontosabb lesz.

A véleményekre adott válaszok, legyenek azok pozitívak vagy negatívak, közvetlenül befolyásolhatják a fogyasztói észlelést. Elkerülhetetlen a panasz vagy a negatív megjegyzés, azonban egy jól megfogalmazott válasszal ennek ellenére is növelhető a bizalom.

A vélemények fontossága arra is rávilágít, hogy a márkáknak több ügyfélközpontú tartalmat, például ajánlásokat és felhasználók által generált tartalmakat, véleményeket kell integrálniuk kampányaikba.

Az automatizáció rombolja a bizalmat?

A mesterséges intelligencia ügyfélszolgálatban való alkalmazásával kapcsolatban sok márka bizonytalan, ami nem is csoda, hiszen a fogyasztók 64%-a az emberi interakciókat részesíti előnyben. Emiatt vannak, akik nem szimpatizálnak az automatizálással, azonban ma már olyan jó chatbotok építhetők, melyekkel szinte meg sem lehet mondani, hogy valódi emberrel kommunikál-e a felhasználó.

Bár a mesterséges intelligencia növelheti a hatékonyságot, gyakran hiányzik belőle az empátia és a személyre szabottság érzése. Ennek oka általában a nem megfelelő elkészítés, ami miatt semleges, távolságtartó lehet az ilyesfajta kommunikáció. Kevesen alkalmazzák, pedig például a Messengerbe épített chatbotba is beépíthetők GIF-ek, emojik, kvízek vagy egyéb izgalmas, interaktív lehetőségek, amik által növelhető az ügyfélélmény és nem esik csorba a bizalmon és az elégedettségen.

Az a plusz, amit csak egy valós ember adhat, továbbra is kulcsfontosságú elem a bizalomépítésben, különösen akkor, ha a fogyasztók érzékeny témával vagy összetett kérdésekkel fordulnak a márkákhoz. Épp ezért mindenképp érdemes az automatizáció mellett rendszeres emberi ellenőrzést is tartani, hogy 24 órán belül reagálhassunk azokra a megkeresésekre, amikre a chatbot vagy a mesterséges intelligencia nem tud kielégítő választ adni. Azok a márkák, amelyek magukévá teszik a hibrid ügyfélszolgálatot, versenyelőnyre tesznek szert a bizalom fenntartásában.

Neked hogyan alakul a hirdetési stratégiád?

A folyamatos változás időszakát éljük, ahol nehéz lépést tartani. Viszont elengedhetetlen tisztában lenni a legújabb trendekkel és az aktuális statisztikákkal, hogy online kommunikációnkat a felhasználók elvárásának megfelelően alakíthassuk. A számadatok alapján látható, hogy az emberek nem zárkóznak el teljesen a reklámoktól és a hirdetésektől, viszont a már régóta ismert, hagyományos technikák kevésbé lehetnek sikeresek. Ehelyett inkább az átlátható, hiteles és őszinte, aktuális megközelítés válik egyre népszerűbbé és hatékonyabbá.

xyz_17.pngAz online sikerhez ma már szinte elengedhetetlen a közösségi média jelenlét, ahol az organikus és fizetett tartalmak egyensúlyára kell törekedni, megtalálni az utat a célközönség megszólításához és megcélzásához, illetve folyamatosan optimalizálni és ellenőrizni. Cégünk ebben tud segíteni: legyen szó kezdő vagy újrakezdő vállalkozásról, vagy már gyakorlott marketingesről, a tanulás sosem érhet véget ezen a területen!

Ismerd meg oktatásainkat itt: https://www.kozossegi-media.com/onlineoktatas

 

 

 

Forrás: https://www.amraandelma.com/consumer-trust-in-advertising-statistics/

Szólj hozzá

statisztika hirdetés reklám adatok közösségi média online kommunikáció közösségi média marketing