Három dolog, amit minden marketingesnek tudnia kell az AR-ral és VR-ral kapcsolatban
Az AR (augmented reality) és a VR (virtual reality) egyértelműen a jövő. Az AR lehetővé teszi, hogy virtuális elemekkel töltsük meg a környezetünket, a VR segítségével pedig egy teljesen más, valóságosnak tűnő világba csöppenhetünk. Nagyon meggyőző érzelmeket gerjeszthetünk ezekkel a technológiákkal annak érdekében, hogy a potenciális vásárlók még inkább el tudják képzelni a termékünket, így pedig nagyobb eséllyel nyomják majd meg a vásárlás gombot.
Az AR már most is a mindennapi élet része
A vizuális kommunikáció virágzik, ennek bizonyítékai az emojik és a rengeteg vizuális tartalom. Az AR-t pedig most is rengetegen használják - még ha nincsenek is tudatában - gondoljunk csak a népszerű fotóeffektekre.
A legtrendibb formái az AR alkalmazásának az olyan alkalmazások is, mint például a fordító appok, amelyek képesek felismerni a képen látható szöveget, és úgy lefordítani azt. De ott van például az Instagram Stories is. Ahogyan a sztorik népszerűsége nő, úgy nő az AR használata is a mindennapi kommunikáció során.
- 300 millió aktív felhasználó használja naponta a Facebook- és a Messenger Stories-t
- 400 millió aktív felhasználó oszt meg naponta egy Instagram sztorit
>
A VR segíteni fog a távolság leküzdésében
2020-ra körülbelül minden ötödik amerikai internetfelhasználó legalább havonta egyszer használja majd a VR lehetőségeit. Az AR-ral szemben itt nem a létező fizikai valóságunkat manipuláljuk, hanem egy teljesen új világba kerülünk, lenyűgöző élményekkel. A VR manapság a játékok terén terjedt el, azonban számos más előnye is lehet, mint például a fóbiák leküzdése ellenőrzött, biztonságos környezetben.
Az új eszközökkel a VR egyre elérhetőbb lesz akárki számára. Egy hatalmas platform váltás korai szakaszában vagyunk, amely nagyobb, mint az, hogy mindenki kezd webről a mobilokra vándorolni. Itt most arról van szó, ahogyan az emberek kapcsolódni fognak egymással: akár találkozhatnak is virtuálisan.
A megkérdezettek
- 60%-a nyitott rá, hogy a VR segítségével találkozzon messze lévő barátaival, családtagjaival.
- 54%-a egyetért abban, hogy a VR azt fogja jelenteni, hogy sosem kell majd kihagyni egy fontos eseményt sem
- 47%-a egyetért, hogy a VR megítélése ugyanolyan lesz, mint a fizikai világé
Az AR és a VR készen áll, hogy megváltoztassák a vásárlás folyamatát
Az AR és VR kombinációjával például nem lesz szükség rá, hogy elmenjünk a boltokba, otthon ugyanúgy, sőt könnyebben is felpróbálhatjuk a termékeket. Mindkét félnek előnyös, ha a vásárlók magabiztosabban vásárolhatnak az online térben. De nemcsak a ruhapróbálás terén használhatjuk ki ezeket a lehetőségeket, a szállodák például bemutathatják szobáikat, vagy akár az áhított autót is elvihetjük egy tesztkörre.
Amit mindez a marketingesek számára jelent
- a vásárlói élmény új szintre emelése: ugyanolyan biztonsággal, de kényelmesebben megszemlélhetik a terméket, illetve új dimenziók is nyílnak például a szállodák és autószalonok esetében
- ahogyan nő a felhasználói élmény, úgy nő a brand imázsa is
- az új technológiákkal a kommunikációban is új ajtók nyílnak: bátran lehet kísérletezni, hogy hogyan lehet még vizuálisabbá és emlékezetesebbé tenni, például a Facebook és Instagram sztorik segítségével
- a 360 fokos fotókkal és videókkal is még szorosabb kapcsolatot alakíthatunk ki vásárlóinkkal
Te mit gondolsz az új lehetőségekről? Mikor fogjuk használni széles körben Magyarországon?
Forrás: https://www.facebook.com/business/news/insights/3-things-marketers-need-to-know-about-ar-and-vr