Mikor érdemes posztolni a Facebookra?
Már van Facebook-oldala vállalkozásodnak, de még nem igazán tudod hogyan használd? Az időzítés kulcsfogalom! Nagyon sok múlik azon, mikor jelenik meg tartalmad, hiszen ez határozza meg, hány emberhez van lehetőséged eljutni. A cél, hogy minél több embert elérjünk, ugye? Vajon létezik tökéletes időpont a posztolásra?
Ha már van Facebook-oldalad, elkezdhetsz tartalmat gyártani és megosztani. Szerencsére már van arra lehetőség, hogy előre beidőzítsük a posztjainkat és így nem kell folyton a számítógép előtt ülni a megfelelő pillanatra várva, hogy megosszuk. Bizony, rendkívül fontos, hogy mikor tesszük közzé bejegyzéseinket! A Facebook felhasználók 74%-a minden nap ellátogat a közösségi oldalra, így rengeteg embert érhetsz el, ha megfelelő tartalmat teszel közzé a megfelelő időben.
Ha követőid számához képest rettentően alacsony az elérésed, lehetséges, hogy nem jó időben osztasz meg tartalmat, így nem jut el követőidhez. Ez nagy probléma a közösségi médiában, hiszen ha nem hallanak Rólad, hamar elfelejtenek és így új felhasználókat is nehezen érhetsz el.
Szóval tényleg létezik a tökéletes időpont a posztoláshoz?
A válasz igen. Azonban nem tudunk Neked egy konkrét időpontot adni, hogy hány órakor ossz meg tartalmat – ez függ követőid aktivitásától.
Találd meg a legalkalmasabb időt, amikor érdemes tartalmat megosztanod!
A hatékonyságodat nagyban befolyásolja, mikor kerülnek ki posztjaid, tartalmaid. Mi értelme van posztolni, ha senki sem látja? Nyilvánvaló, hogy akkor kell megosztanod, amikor közönséged legnagyobb része online tartózkodik, így minél többekhez eljuthat az információ. Az, hogy mikor érdemes megosztani, függ a szektortól és a Te saját, egyedi követőbázisodtól.
Facebook oldaladon, jobb oldalt napról-napra kattintgatva megnézheted, mikor a legaktívabbak követőid az oldaladon, hogy nagyjából legyen ötleted, melyik napszakra érdemes koncentrálnod.
A Facebook segítségedre lesz elemzéseivel is: oldaladon a felső menüsorból válaszd ki az Elemzések pontot, majd a bal oldali menüből a Bejegyzések opciót. Ne feledd figyelembe venni az időzónát!
Ha az egeret az Időpontok kék hullámaira helyezed, láthatod, mely időszakokban voltak a legjobbak az eredmények. Itt lejjebb láthatod azt is, az egyes bejegyzéseid hogy teljesítettek. Itt is megnézheted, mely időpontok hoztak nagyobb elérést oldaladnak.
Általánosságban elmondhatjuk, hogy hétköznapokon a legtöbb ember az esti órákban Facebookozik. Fontos azt is észben tartani, hogy ha egy nap többször is posztolunk, ne legyen egymáshoz túl közel a két megosztási időpont, mert akkor a posztok ütik egymást és valamelyik – vagy mindegyik – gyengén fog teljesíteni. Hagyjunk legalább pár órát eltelni a két tartalom megjelenése között.
A megosztott bejegyzések alatt látható az elérés és az aktivitás, itt is érdemes figyelni az eredményeket, amiket az egyes posztok produkálnak és amennyiben nem vagyunk elégedettek, megkeresni a hibát, amik közül a leggyakrabban ezek fordulnak elő:
- nem megfelelő tartalom: nem célközönségre szabott, nem elég érdekes, nem jól megírt szöveg, nem elég figyelemfelkeltő a kép
- nem jó megosztási időpont: nem aktívak a követők, amikor megosztottuk a posztot vagy két posztot egymáshoz túl közeli időpontban tettünk közzé
Kísérletezz!
Legjobb, univerzálisan meghatározott időpont nem létezik! Ahogyan két egyforma vállalkozás sem. Mindenkinek a saját cégére kell testreszabnia, mi a legmegfelelőbb számára. Az elemzéseket figyelembe véve próbálj ki más-más időpontokat és figyeld az adatokat! Van, ami kiemelkedően jó? Folytasd! Van, ami lehetne jobb is? Kísérletezz tovább! Előbb-utóbb meg fogod találni a tökéletes időpontot a posztolásra és ha rendszeresen ugyanazokon a napokon, ugyanabban az időpontban osztasz meg, követőidnek is megkönnyíted a dolgát. Az érdeklődők tudni fogják, mikor várjanak új cikket, képet vagy videót tőled.
Gondolj bele mások helyzetébe!
Az biztos, hogy az emberek nagy része dolgozik 8 és 5 óra között, így érdemes hétköznapokon a posztokat addigra időzíteni, mire hazaérnek. Akár egy kis felmérést is készíthetsz ismerőseid körében! Általában mikor használják a közösségi média oldalaikat? Mikor van idejük nyugodtan leülni és olvasni, képeket nézni?
Természetesen mindenkihez nem tudsz alkalmazkodni és mindenkinek nem lehet jó, de neked a célközönséged többségét kell figyelned. Ha például terméked és szolgáltatásod elsősorban vállalkozóknak szól, nehezebb dolgod van, hiszen az ő munkaidejük kötetlen. Ha kisgyermekes anyukákat szólítanál meg, ajánlatos koradélután, a picik alvási idejében vagy késő este próbálkozni, hiszen valószínűleg ekkor lesz a legtöbb idejük.
Vedd fel a versenyt!
Befolyásoló tényező, hogy az adott időpontban hány poszttal kell versenyezned. Minél több másik poszt jelenik meg abban az időpontban, annál többel kell ringbe szállnod az emberek figyelméért. Mit tehetsz? Ne csak azt nézd, mikor vannak a legtöbben fent a neten, hanem azt is vedd figyelembe, hogy mikor van kevesebb poszt.
Légy releváns!
Ha az embereket érdekli egy téma, akkor több forrást is szívesen elolvasnak róla. Kövesd az aktuális híreket, ha esetleg történik valami olyan dolog a nagyvilágban, ami bizonyos úton-módon kapcsolható termékedhez vagy szolgáltatásodhoz, ne félj ezt kihasználni!
Nézzünk egy példát: virágboltod van és pár nap múlva kezdődik Debrecenben a Virágkarnevál. Igaz, a te üzleted 100 km-rel odébb van, de nyugodtan posztold ki, hogy: Nem jutsz el a Debreceni Virágkarneválra? Ne keseredj el! Térj be hozzánk, segítünk összeállítani egy gyönyörű csokrot, ami otthonodat karneváli hangulattal tölti meg!
Neked már sikerült kitapasztalni, melyik időpontban a legfogékonyabbak követőid?
Források:
https://www.templatemonster.com/blog/10-internet-marketing-tips-tricks-small-business/#title1
https://blog.hootsuite.com/best-time-to-post-on-facebook-twitter-instagram/