Hogyan használjuk a hangulatjeleket az online marketingben?
Gyakran felmerül a kérdés, hogy mi a helyes protokoll a hangulatjelek használata esetében, amikor online tartalmat készítünk.
A hangulatjelek használatának köszönhetően a tartalommarketing sokkal kifejezőbbé és személyesebbé válhat. Számos hangulatjel teszi az ügyfelet boldogabbá, és persze ösztönzi vásárlásra, ha azonban nem megfelelően használjuk őket, súlyos károkat okozhatunk vele cégünknek.
E-MAIL MARKETING
E-mail marketing esetében az emojik nagyszerű módjai a személyre szabásnak, nem mellesleg szép számban növelik az üzenetek megnyitási arányát is, ha megfelelő kontextusban használjuk őket. Célszerű azonban olyan emojikat alkalmaznunk, melyek kötődnek az adott tartalomhoz, illetve az aktuális évszakhoz is passzolnak. Például gondoltad volna, hogy az ajándékok és a karácsonyfák használata a novemberi, decemberi hónapokban megnövekedett bevételt eredményezhet?
Az ügyfeleknek küldött e-mailek 2%-a jellemzően tartalmaz is hangulatjeleket a tárgymezőben. Az emojik azonban nem csak a tárgymezőkben működnek jól, hanem az e-mailek szövegében is. Tehát válassz néhány nagyon relevánsat, és használd bátran! Ha hangulatjeleket helyezünk el a tárgymezőben, a feliratkozók levelünket előnyben részesíthetik, amikor a beérkező leveleik között böngésznek. A hangulatjelek mindenképpen segítik e-mailünk kiemelését a többi közül, ám ügyeljünk arra, hogy az a megfelelő okokból emelkedjen ki, ízléses és minimális emojit használjunk csak!
Abban az esetben, ha a hangulatjeleket az e-mail tárgymezőjében használjuk 56%-nál magasabb megnyitási arányt tapasztalhatunk, tehát ha úgy gondolod, hogy a hangulatjelek beleillenek vállalkozásod profiljába, mindenképpen tegyél egy próbát!
KÖZÖSSÉGI MÉDIA MARKETING
Az érzelmek használata sokkal gyakoribb a közösségi média marketingben, ezáltal valóban személyre szabottabb élményt lehet velük nyújtani az ügyfelek számára. Naponta több, mint 5 milliárd hangulatjelet küldünk a Messenger segítségével, tehát nyilvánvalóan ez egy olyan nyelv, amelyet az ügyfeleink „beszélnek”.
Gondolkodjunk azonban alaposan felhasználóink fejével! Érdekességképpen például a Twitter hangulatjel-használóinak 86%-a 24 éves, vagy annál fiatalabb, és a platform összes hangulatjel-használójának 57%-a nő.
Gondosan mérlegeljük, hogy cégünk profiljába beleillik-e az egyes hangulatjelek használata, megfelel-e, és hogy ügyfeleink szívesen vennék-e, ha használnánk őket. Például, ha cégünk pénzügyi területen mozog, ötleteljünk olyan hangulatjelek használatában, amelyek ezt a tevékenységet fejezik ki, mint például vagy . Figyeljünk továbbá arra is, hogy ne érezzék magukat kényelmetlenül az emojik használata miatt, vagy ne vezessen oda, hogy elrontjuk vele a cégünkbe fektetett bizalmat.
MILYEN HANGULATJELET VÁLASSZUNK?
Ha a célközönségünk fiatalabb, vagy megengedhetjük magunknak - mert már közvetlenebb viszonyban állunk ügyfeleinkkel, hogy bevessük náluk a hangulatjelek használatát, akkor érdekes tényeket kell figyelembe vennünk az egyes emotikonokkal kapcsolatban:
VEDD SZÁMÍTÁSBA A LOKALIZÁCIÓT
Érdemes figyelmet fordítani arra is, hogy egy-egy hangulatjelet másképp használ a közösség attól függően, hogy a világ mely részén él. Időnként a különböző kultúrák és országok nagyon eltérően látják az emojikat, és ebből következik, hogy különbözőképpen és eltérő gyakorisággal is használják ezeket.
Például az átölelő arc hangulatjelet () valójában vicces vállvonogatásnak tekintik Írországban és Kanadában. A „semleges arc” hangulatjelet () pedig a legtöbb országban unottság kifejezésére használják, míg Ausztráliában ez általában elégedettséget, vagy semlegességet fejez ki. Nemzetközi cégként különös fontos ezt figyelembe venni!
Végül néhány a világ legnépszerűbb hangulatjeleiből:
Te mely hangulatjeleket használod a leggyakrabban?