2024. sze 19.

Hogyan találd meg a tökéletes influencert?

írta: Sáringer Viktória
Hogyan találd meg a tökéletes influencert?

blog_5_1.pngAz influencer marketing világa izgalmas lehetőségeket kínál, de a megfelelő partnerek megtalálása nem mindig egyszerű feladat. Ha úgy érzed, elveszel a végtelen lehetőségek tengerében, ne aggódj!

Összegyűjtöttünk néhány hasznos tippet és trükköt, amelyek segítenek abban, hogy rátalálj azokra az influencerekre, akik igazán passzolnak a márkádhoz!

Lássuk, hogyan találhatsz rá a megfelelő véleményvezérre:

1. Néha jól jön a külső segítség

Ahogy terjed a közösségi média sikere és az influencerek száma is nő, egyre több marketingügynökség alakul, akik a véleményvezérekkel való közös munkában nyújtanak segítséget a márkáknak. Általában vannak regisztrált influencereik, akik között megtalálhatod a megfelelő partnert és az ügyintézést is megkönnyítik. Azonban ennek ára van, hiszen időt és munkát spórol neked a közvetítő cég.

Ha nagyon kezdő vagy a véleményvezérek és a közösségi felületek területén, légy óvatos az ügynökségekkel is, mert ha nem tudod, mire kell figyelni, akkor könnyebben meg tudnak téveszteni és sajnos mint minden iparágban, ez itt is előfordulhat. Érdemes venni pár leckét, amivel megtanulod a közösségi média alapjait és az influencer marketinget is közelebbről megismered, így magabiztosan tehetsz fel kérdéseket és felmérheted, mennyire profi és tapasztalt egy ügynökség.

2. Irány a közösségi média!

Az iparági trendek figyelése remek módja az influencerek felfedezésének. Ha látsz egy virálisan terjedő bejegyzést, nézd meg, ki posztolta, és van-e jelentős, aktív követőtábora. A népszerű bejegyzések kommentszekciójában is kutakodhatsz, hogy megtudd, mi az általános vélemény az adott alkotóról és a tartalmairól, illetve kiket érdemes még megnézni.

Átlagos felhasználás során, a közösségi média hírfolyamok görgetése közben is találhatsz nagyszerű potenciális partnereket az együttműködéshez. Ha szimpatikus Neked a látott tartalom és alkotó, nézz utána kicsit alaposabban is, majd ha itt sem találsz bökkenőt, akkor nyugodtan vedd fel vele a kapcsolatot ajánlatoddal!

Akár a LinkedIn-en is keresgélhetsz kulcsszavakkal. Például a „SEO” kifejezés egyszerű tartalomkeresése a LinkedIn-en Danny Aslinghez vezetett, aki több mint 30 000 követővel rendelkező marketingszakember. Ugye, hogy nem is olyan nehéz?

3. Kutatás hashtagekkel

Használd a közösségi média platformok keresési funkcióit egy kicsit másként is: ezúttal hashtageket használj! Ezek lehetnek termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatos keresőcímkék. Mivel a legtöbb influencer is használja őket, hogy elhelyezze tartalmát az algoritmus számára is és releváns érdeklődőket szerezzen a tartalom megtekintésére, így rálelhetsz a korábbi munkáikra és tartalmaikra.

Például egy etikus ruházati márka TikTok influencereket kereshet a #sustainablefashion hashtag alatt. Ha Instagramon keresel influencereket, próbálj ki helyspecifikus hashtageket, hogy a közeledben lévő influencereket találj. Használd a városod, az iparágad és olyan szavak kombinációját, mint például „influencer”, „blogger” vagy „vlogger” – de akár specifikusabb is lehetsz és számodra releváns szavak kombinációját is beütheted a keresőbe, mint #atlantamomblogger.

4. Mit csinálnak a többiek?

Versenytársaid influencerekkel dolgoznak együtt? Bár érdemesebb új tehetségeket keresni, nézd meg a versenytársaid influencereinek közönségét, és azt is, hogy kit követnek, hogy hasonló alkotókat találj. Ugyanazokkal nem feltétlen jó együtt dolgozni, hiszen az influencer hitelességén ronthat, ha versenytársakat ajánl követőinek, ami pedig az együttműködés megítélésére is rányomhatja a bélyeget.

5. Keresőmotorok

Az általános keresőmorokkal is próbálkozhatsz, amilyen a Google is. Olyan kifejezésekre kereshetsz rá, mint például az adott régió és stílus, amiben tartalomgyártót szeretnél találni. Akár újságcikkekre és interjúkra is bukkanhatsz a közösségi média profilok mellett, ami segít egy kicsit jobban megismerni az alkotót, még mielőtt személyesen is konzultáltok.

6. Ismerősök ismerősei?

Az egyik legegyszerűbb módja az influencerek megtalálásának, ha ajánlásokat kérsz. Lépj kapcsolatba a hálózatoddal – kollégákkal, alkalmazottakkal, barátokkal, iparági kapcsolatokkal, üzleti partnerekkel stb. –, és kérdezd meg, ismernek-e olyan influencereket, akik megfelelnek az elképzeléseidnek.

A közösségi médiában is közzéteheted, hogy influencert keresel. Ösztönözd a hálózatodat, hogy javasoljanak vagy jelöljenek meg influencereket a kommentekben, és osszák meg vagy lájkolják a bejegyzésedet, hogy növeld az elérést.

Sok esetben az ismerősök ismerősei, ajánlásai jelenthetik a tökéletes megoldást!

7. Kilépés a virtuális világból

Bár az influencerek online dolgoznak, rendezvényeken és konferenciákon akár személyesen is találkozhatsz velük. Próbálj részt venni olyan eseményeken, mint például a videós találkozó, hogy új influencereket fedezz fel, és inspirációt szerezz a következő kampányodhoz.

Ha nincs költségvetésed az ilyen eseményekre, nézd meg az iparágadhoz kapcsolódó konferenciákat, és figyeld, kik az előadók. Van, hogy a szervezők influencereket kérnek fel előadónak, így ilyen módon is szerezhetsz ötleteket.

Te is megteszed az első lépést?

Az influencerek megtalálása bizony igényel egy kis kutatást, de ez elengedhetetlen a sikerhez. Akár online keresel, akár személyesen találkozol velük, a lényeg, hogy mindig olyan partnereket válassz, akik hitelesen képviselik márkád értékeit.

300217154_2888258884652747_2479846417993718281_n_1.jpgNavigálj profin a közösségi média világában! Sok éves, napi szintű közösségi média kommunikációs tapasztalattal és díjnyertes megoldásokkal a hátunk mögött tisztában vagyunk vele, hogy mik a legfontosabb és legaktuálisabb tudnivalók. Tanulj személyesen vagy online, és fedezd fel az online tér nyújtotta lehetőségeket céged sikerének maximalizálásához! ISMERD MEG KURZUSAINKAT ITT!

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/how-to-find-the-right-influencers/

Szólj hozzá

marketing ötletek tippek tanácsok közösségi média influencer hogyan csináld influencer marketing influencer együttműködés