2020. feb 20.

Így növeld a profilodhoz kapcsolódó aktivitást LinkedIn-en

írta: petrapenovac
Így növeld a profilodhoz kapcsolódó aktivitást LinkedIn-en

photo-1558009250-d3d2229fdf28.jpegRendszeresen teszel közzé tartalmakat LinkedIn-en? Tűnődtél már rajta, hogy hogyan tudnál bejegyzéseidnek nagyobb elérést generálni? Ebben a cikkünkben ehhez szeretnénk egy kis segítséget nyújtani, hogy a lehető legtöbbet hozhasd ki profilodból!

Milyen tartalmak sikeresek a LinkedIn-en?

Ezen a platformon is igaz, hogy az emberek szeretnének megismeri, s szeretnék tudni, hogy miért érdemes figyelni Rád. Meg kell mutatni, hogy olyan dolgokat tudsz, amiket más nem, s ezért csinálod azt a munkát, amit csinálsz. Ha másokkal is megosztod a tudásod, a tapasztalataid és a szakértelmed az oldalon, azzal segíthetsz a többieknek is, hogy sikeresebbek legyenek. Egyértelmű, hogy alapvetően olyan tartalmakat érdemes közzé tenni LinkedIn-en, amelyeket látva az olvasók profilodra kattintanak, s hosszasabb időt töltenek el oldaladon.

Ennyi emberrel kapcsolatban állva könnyen érezhető a nyomás, hogy a lehető legtöbbeknek, sőt, mindenkinek meg kell felelni. A legjobb eredmények azonban akkor érhetők el, ha hűek maradunk önmagunkhoz, s azt mutatjuk meg, amitől egyediek és különlegesek vagyunk. Éppen ezért nem is érdemes arra törekedni, hogy hatalmas tömegeknek ragadjuk meg a figyelmét. Sokkal hatásosabb, ha egy szűkebb, 500-1000 fős csoportra koncentrálunk, akik valóban hatással lehetnek vállalkozásunkra.

Gyűjts ötleteket a tartalmakhoz!photo-1574974560650-985fb5c87e3c.jpeg

Mielőtt belevágnál a bejegyzések, cikkek készítésébe, érdemes ötleteket, témákat gyűjtened, amik aktivitást válthatnak ki olvasóidból.

Quora

Ha szeretnél utánanézni az aktuálisan felkapott témáknak, a Quora hasznodra válhat. Itt a felhasználók által feltett kérdéseket lehet megválaszolni, s így tudást átadni egymásnak. Ha valami olyasmit találsz (esetleg egy kérdést, amit több ízben is feltettek), amit érdemes hosszabban is kifejteni, ne habozz! Készíts belőlük bejegyzéseket, s tedd közzé LinkedIn-en.

HARO

A HARO (Help a Reporter Out) azt a célt szolgálja, hogy forrást biztosítson az újságíróknak adott témákban, amikről éppen írnak. Az oldal számodra is hasznos lehet, ha írásodat felkapja egy újságíró, s esetleg részletesebben is kifejti a témát, ezzel Téged is népszerűsítve. Ha regisztrálsz, naponta e-maileket kapsz az adott témákról, amelyekkel kapcsolatban az újságírók és riporterek éppen források, hozzászólások, vélemények után kutatnak. Lehetőséged nyílik válaszolni az általuk feltett kérdésekre, s ha nem választják ki a kommentjeidet az adott cikkhez, később közzé teheted őket LinkedIn posztokként.

Reddit

A Reddit is arra szolgál, hogy különböző témákat lehessen kötetlenül megvitatni. Itt érdemes olyan tartalmakhoz hozzászólnod, amelyek terén rendelkezel némi szakértelemmel. Így ezen a platformon is fel tudod mérni, hogy mennyire felkapott az adott téma, amelyben jártas vagy, illetve, hogy az emberek mivel kapcsolatban vágynak még több információra, amiben esetleg segíthetsz nekik. Az előző példákhoz hasonlóan az itt szerzett tapasztalataidat is fel tudod használni a LinkedIn-tartalmaidhoz.

A „Tovább” gomb ereje 

Ez a taktika magáért beszél: Írj hosszabb bejegyzéseket, képek és olyan linkek hozzáadása nélkül, amik a LinkedIn-en kívülre mutatnak. A dolog kulcsa, hogy a teljes szöveg ne látszódjon, hanem megjelenjen a „See more” (azaz „Tovább”) opció, ami arra biztatja az olvasót, hogy kattintson és a teljes bejegyzést megnézze. Ez kattintásként jelenik meg a statisztikákban, ami növeli az adott poszt népszerűségét. LinkedIn-en a bejegyzések 1300 karakter vagy 170 szó hosszúságúak lehetnek, ami elegendő egy hosszabb írás közzétételére is. 

photo-1531845116688-48819b3b68d9.jpegOssz meg 6, vagy több képet egy posztban!

Ez a „See more” opció vizuális megjelenése, hiszen több kép megosztása esetén a LinkedIn 5 kép után a +1, +2 stb. megjelenítésével ösztönzi arra a szemlélődőt, hogy megnézze az összes fotót. Természetesen ez is kattintásnak számít, így ez is pozitív irányba mozdítja a statisztikát.

Ötletes lehet, ha például 6, vagy ennél több képpel mesélsz egy történetet, vagy mutatsz be egy eseményt. Mindegyik fotóhoz párosíthatsz egy rövid leírást vagy idézetet, így az olvasóknak a teljes galériát végig kell nézniük, hogy megismerjék a történetet.

Szintén hasznos, ha ingyenesen felhasználható stock fotók helyett a saját képeidet, helyek és épületek helyett pedig arcokat, személyeket mutatsz meg, hiszen az emberek jellemzően könnyebben értelmezik az arcokat a helyszíneknél.

Tégy közzé érdekes PDF fájlokat! 

LinkedIn-en van lehetőség PDF fájlok feltöltésére is saját számítógépünkről. Ez első hallásra talán nem tűnhet olyan izgalmas tartalomnak, azonban valójában nagyon hasznosak. Hogy miért? A PDF fájlok megtekintése minden esetben kattintást generál, ennek a hasznát pedig már ismered.

A leggyakoribb hiba velük kapcsolatban, hogy a felhasználók hajlamosak száraz, tömény, kevés képpel ellátott és kis betűkkel írt dokumentumokat megosztani. Ehelyett törekedj inkább arra, hogy vizuálisan vonzó, érdekes, figyelemfelkeltő fájlokat ossz meg. Használj különböző szövegméreteket, színeket, alakzatokat. Ezzel sokkal könnyebben fogyaszthatóvá válik az adott tartalom. Egy erős központi témával, amit érvekkel támasztasz alá, könnyed, olvasmányos formában, nem nyúlhatsz mellé! Megoszthatsz akár előrejelzéseket, trendeket a jövő évvel kapcsolatban a vállalkozásod szempontjából releváns területen, bármit, amivel felkelted olvasóid figyelmét.

Működj együtt a LinkedIn algoritmusával! 

Ha szeretnéd, hogy tartalmaid minél több emberhez eljussanak, nem árt odafigyelned néhány kulcsfontosságú tényezőre, a LinkedIn-be épített algoritmusok ugyanis ezeket alapján részesítenek előnyben egyes posztokat a többihez képest.

  • Minden bejegyzés esetében tartsd szem előtt a minőséget, akármilyen rövid szöveget is osztasz meg!
  • Ne posztolj túl sokat, mert az algoritmusok ezt nem részesítik előnyben. Hiába teszel közzé sok tartalmat, azok nem fognak sokakhoz eljutni.
  • Maximum 3 hashtag-et használj a bejegyzésekben! Csak a legrelevánsabb kulcsszavakat emeld ki #-tel, így posztod nagyobb eséllyel jelenik majd meg az ezekre irányuló keresésekben.
  • Reagálj a kommentekre gyakran és gyorsan! Minél inkább jelen vagy oldaladon, annál több emberhez érhetsz el.

Játssz a posztokkal!pexels-photo-256514.jpeg

Három egyszerű trükkel a posztjaidból is többet tudsz kihozni:

  • Cseréld le a címet! Nyugodtan oszd meg ugyanazt a tartalmat többször is, csak éppen más címmel. Néha egyetlen szó is hatalmas változást tud elérni.
  • Változtasd meg a formátumot! Tegyük fel, hogy van egy blogposztod, rengeteg adattal a honlapodon. Ragadd ki belőle a legfontosabb információkat, készíts belőle egy LinkedIn-bejegyzést, majd a végén illeszd be a teljes blogposzt linkjét. Ezt akár még egy verzióban, PDF-ként is közzé teheted, szintén az oldalra mutató linkkel.
  • Cseréld le a képeket! Ha nem éred el a kívánt nézettséget egy bejegyzéseddel, próbáld meg ugyanazt a szöveget más képekkel feltölteni. Ez azért is működhet, mert a LinkedIn gyakran más emberekhez juttatja el az adott posztot a különböző képek miatt. Ezzel növelheted a közönséget.

A LinkedIn mindenki számára izgalmas lehetőségeket tartogat az üzleti életben. Tartsd szem előtt a korábban felsorolt pontokat, hogy a legtöbbet hozhasd ki profilodból! A hangsúlyt azokra a tartalmakra helyezd, amelyek kapcsán szakértelemmel rendelkezel, illetve, amelyek iránt közönséged érdeklődik. Kövesd a kommenteket és a reakciókat, amiket tartalmaidra kapsz. A folyamatos visszajelzés kulcsfontosságú!

Te milyen tartalmakat teszel közzé LinkedIn-en? 

Forrás: https://www.socialmediaexaminer.com/how-to-get-more-linkedin-engagement-clicks/

Szólj hozzá

tipp tippek aktivitás