A tinik alkalmazása, a legtöbbet letöltött applikáció, a TikTok?
Az utóbbi időben egyre több médiafelületen került szóba a TikTok nevű alkalmazás, hiszen növekedése és népszerűsége folyamatosan felfelé ível. A márkák közül is egyre többen érzik úgy, hogy szükségük van egy olyan marketingstratégiára, ami a TikTok-ra is kiterjed. Az is az alkalmazás komolyan vételére ösztönöz, hogy mióta van velünk: a legtöbb applikáció népszerűsége két év után már jelentősen csökken, míg a TikTok esetében folyamatosan gyarapszik.
Sok márka, aki időben ráugrott a TikTok-trendre, igazi sikersztorikat tudhat magáénak – például ilyen a Chipotle, a Sony Pictures vagy a Too Faced. Direkt módon vagy influencerek segítségével, de ezek a márkák előnyökhöz jutottak a platform segítségével. Ma már akkora a „tömeg” az alkalmazásban, hogy nehéz kitűnni és jó eredményeket elérni.
A TikTok jelenleg a legtöbbet letöltött applikáció
A megjelenése óta a TikTok popularitása folyamatosan és iszonyatos sebességgel nő. Már 2018 novemberében sikerült megszereznie a legtöbbet letöltött fotó- és videómegosztó alkalmazás címét az Apple Store-ban globálisan. Arra számíthatunk, hogy a TikTok erőteljes jelenléte 2020-ban is megmarad, hiszen 2019-ben elérte az egy milliárd letöltőt.
A márkák számára azonban fontos megnézni a részletesebb adatokat is, ha a megfelelő célközönséghez szeretnének szólni. Igaz, az applikáció elképesztő ütemben növekszik, de nem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy az alkalmazás összletöltésének 44%-a Indiában történt.
A TikTok a tinik alkalmazása?
A legutóbbi felmérés szerint, amit a Pew Research Center készített júliusban, a TikToknak még mindig tennie kell azért, hogy egyik legnagyobb vetélytársát, a Snapchat-et megelőzze. A legtöbbek szerint a 18 év alattiak vannak jelen a leginkább ezeken az alkalmazásokon. Ez viszont csupán feltevés, sajnos megerősített, teljesen pontos demográfiai adatokat nehéz találni a TikTok-ról. Egy 2018-as elemzés azt mutatja nekünk, hogy akkor a TikTok felhasználóinak 21.3%-a volt 20 év alatti férfi és 18.6%-a 20 év alatti nő. Persze itt felmerül az a kérdés is, vajon valós életkort adnak-e meg a regisztráció során a felhasználók, hiszen erre nincs semmilyen ellenőrző faktor. Mivel a 18 év alatti felhasználóknak szűrt tartalmakat mutat az alkalmazás, elképzelhető, hogy sok kiskorú hamis adatokat ad meg, hogy minden tartalomhoz hozzáférjen.
A valósághoz legközelebbi adatokat valószínűleg Kínának köszönhetjük, ahol a TikTok Douyin néven fut és hivatalos adatok kerülnek közzétételre a Weibo névre hallgató profilon. Ezekszerint a Douyin felhasználók egyharmada 20 és 24 év közötti, negyede 25 és 29 közötti és 20% a 20 év alatti felhasználók száma. Azonban itt is élnek a kételyek az adatok valóságára vonatkozóan, hisz ez a felhasználók felelőssége, hogy mennyire valósak a megadott információk. A legtöbben a fiatalok, tinik alkalmazásának tartják a TikTok-ot, de a fent említett adatok alapján – amennyiben a valóságnak megfelelnek - ez nem így van. Így a TikTok is megfelelő felület lehet a márkák számára.
A TikTok piaci lehetőségei
A platform számos újításon ment keresztül az utóbbi évben. A márkák szempontjából talán a legfontosabb, hogy már lehetőség van reklámok futtatására az alkalmazásban. Az applikáció nemrég egy TikTok Creator Marketplace elnevezésű újdonsággal is előállt, aminek segítségével márkákat és tartalomkészítőket köt össze. Ez segítheti a márkákat, akik nem igazán értik a TikTok lényegét és nem tudják, hogy milyen tartalmat készítsenek a felhasználóknak, mert így lehetőségük van az alkalmazásban jártas, aktív és népszerű influencerekhez fordulni.
Fontos azt is tudni, hogy az alkalmazásban jelenleg tilos bármilyen politikai hirdetés.
Snapchat vs. TikTok
Számtalan közösségi média oldal létezik egymás mellett. A LinkedIn, a Facebook, az Instagram, a Youtube és a Pinterest között egyértelmű különbségek vannak felhasználói szempontból, míg más platformoknál jobban elmosódik a határvonal. Ilyen a TikTok és a Snapchat is. Mindegyik applikáció az álló kameranézetű, rövid, felhasználók által gyártott tartalmakra épül. Habár az elérhető funkciókban van különbség az alkalmazások között, a felhasználói bázisuk nagyon hasonló. Országonként és régiónként is eltérő lehet, melyik alkalmazásnak van nagyobb népszerűsége, amit a márkáknak figyelembe kell venniük, ha kiválasztják, melyik közösségi platformon szeretnének jelen lenni.
Forrás: https://www.socialbakers.com/blog/tiktok-facts-you-need-to-know