2025. feb 09.

TikTok SEO lépésről-lépésre

írta: Sáringer Viktória
TikTok SEO lépésről-lépésre

nevtelen_terv_3_1.pngTudtad? A TikTok algoritmusa nem veszi figyelembe a követők számát a SEO szerinti rangsorolásban. Vagyis bárkinek esélye van jó eredményeket elérni csupán a keresőoptimalizálás segítségével, még frissen létrehozott profillal is! A TikTok elég fair lehetőségeket kínál, így a milliós követőbázisú alkotóknak és a pár száz követős tartalomgyártóknak, márkáknak is adott az esély, hogy kikerüljenek a Neked (For You) oldalra, vagy bejussanak a kereséseknél az első pár találat közé.

Ez az, ami alapjaiban megkülönbözteti a TikTok-ot más platformoktól, például az Instagramtól. Így könnyebben és gyorsabban növelhető a megtekintések és kedvelések száma, az elérés és a követőbázis. Miért ne használnád ki Te is ezt a lehetőséget?

Máris eláruljuk, mely lépésekkel tökéletesítheted SEO stratégiádat a felületen, hogy maximalizálhasd az eredményeket!

1. Ismerd meg a célközönséget!

Ha már aktív a TikTok-on, akkor már rendelkezésedre állnak adatok, hogy mit kedvel a közönséged. Amennyiben még csak most szeretnél belevágni a TikTok-ozásba, az alapoktól kell kezdened a megcélzott közönség megismerését.

A TikTok célközönségének meghatározása kulcsfontosságú a sikeres tartalomstratégia kialakításához, így ezt a lépést nem szabad kihagyni. Ez fogja meghatározni, kiknek is készíted a tartalmakat, ami pedig befolyásolja, hogy milyen tartalmakra és kulcsszavakra lesz szükséged.

Ha már van aktív TikTok-fiókod, nézd meg az Elemzések menüpontot és nézd át a demográfiai adatokat (életkor, nem, földrajzi elhelyezkedés), az aktivitási idősávokat (mikor a legaktívabbak a követőid) és az elköteleződésre vonatkozó adatokat (például mely videók váltottak ki a legtöbb interakciót).

Ha nincsenek saját adataid, érdemes megnézni, mi a helyzet a versenytársaknál: kik követik őket? Ha nem találsz hasonló, aktív márkákat, akkor keress a témakörödben kommunikáló influencereket!

Fel kell tenned pár kérdést a márkáddal és céljaid kapcsán:

  • Milyen problémát old meg terméked/szolgálatásod?
  • Kik azok az emberek, akiknek erre szükségük lehet, illetve miért?
  • Hogyan pozícionálja magát márkád a versenytársakhoz képest? Mik az erősségeid?
  • Mit szeretnél elérni a felületen: növelni a márka ismertséget, közösséget építeni, vagy felpörgetni az eladásokat?
  • Ki az ideális vásárlód? (korosztály, igények, fájdalompontok, érdeklődési körök…)

Ezekkel a kérdésekkel közelebb kerülhetsz a pontosabban meghatározott célközönséghez, akiket el akarsz érni a TikTok-on keresztül.

Ne feledd: a TikTok egy gyorsan változó platform, ezért érdemes tesztelni különböző típusú tartalmakat, figyelni az eredményeket, és ezek alapján finomítani a célzási stratégiát!

2. Kutatás: kulcsszavak és hashtag-ek

A kulcsszókutatás a hagyományos SEO elengedhetetlen része. Ez a folyamat nem csupán segít azonosítani az emberek által használt releváns és értékes keresési kifejezéseket, de azt is megtudhatod, mekkora a kereslet és a verseny az adott kulcsszavak kapcsán. Az általánosabb kulcsszavakat sokkal többen használják, ami miatt tartalmad elveszhet a tömegben, míg a túlságosan specifikus kulcsszavak nem annyira keresettek és nehezebben értelmezhetők az algoritmus számára.

kepkivagase.JPG

Tudd meg, milyen szavakat vagy kifejezéseket használ a célközönség a TikTok-on, amikor a Tiédhez hasonló típusú tartalmakat keres! Ebben olyan eszközök segíthetnek, mint a Google Ads kulcsszótervező vagy a SEMrush.

A kulcsszókutatásnál érdemes tisztában lenni vele, hogy a keresőmotorok, mint a Google, relevancia alapján is rangsorolják a tartalmakat. Itt jön képbe a keresési szándék fogalma: a tartalom csak akkor kap rangsort egy kulcsszó szerint, ha megfelel a keresők igényeinek. Ezenkívül a tartalomnak a legjobb forrásnak kell lennie a lekérdezéshez – jobbnak, mint a versenytársak vagy a konkurens tartalmak.

Ha konkrétan a TikTok kapcsán szeretnél kulcsszavakat felfedezni és inspirálódni, akkor a platform maga is rendelkezik egy erre alkalmas keresővel.

keyword.JPG

Itt az egyes kulcsszavakra keresve ehhez kapcsolódó videókat is találhatsz.

jshd.JPG3. Tartalom + kulcsszavak

A kulcsszókutatás után kezdd el hozzáadni a választott kulcsszavakat a tartalomhoz: kerülhet a videó címébe, leírásába vagy feliratozásába is. Minden képernyőn megjelenő szöveg számít, illetve az is, ha a videóban elhangzik pár kulcsszó. Ez lehet utólagos narráció is, a lényeg, hogy minél több módon ráerősíts egy-egy szóra, ami meghatározó. A TikTok algoritmusa állítólag előnyben részesíti azokat a videókat, amelyekben a kulcsszavakat valóban ki is mondják.

Habár a SEO helyettesítheti a hashtag stratégiát, nem érdemes erről a már bevált módszerről sem elfeledkezni. A kulcsszavakat megjelenítheted hashtag-ként is, hogy könnyebben megtalálják a tartalmadat! A lényeg az, hogy ne vidd túlzásba, ugyanis a milliónyi keresőcímke és kulcsszó nem mutat túl jól, illetve megzavarhatja az algoritmust is a túl sok opció.

4. Ellenőrzés és javítás

Minden SEO marketing stratégia folyamatos ellenőrzést és módosítást igényel – nem kivétel ezalól a TikTok sem! Figyelni kell az eredményeket és szükség esetén módosítani.

A TikTok maga is kínál elemzéseket, hogy jobban átláthasd, mely tartalmak teljesítenek jól, vagyis kifizetődő-e a SEO stratégia. Ha egyre rosszabbul teljesítenek a videóid, akkor ideje felülvizsgálni, hogyan használod a kulcsszavak és mennyire aktuálisak céljaidhoz és közönségedhez mérten a választott címkék.

Használd ki a SEO nyújtotta lehetőségeket!

A TikTok SEO hatékony alkalmazásával bárki növelheti elérését és felfedezhetőségét a platformon, függetlenül attól, hogy újonnan létrehozott profillal rendelkezik, vagy már jelentős követőbázisa van. A megfelelő célközönség meghatározásával, átgondolt kulcsszókutatással és jól optimalizált tartalmakkal elérheted, hogy videóid a releváns keresések élére és a megcélzott felhasználók For You hírfolyamába kerüljenek.

A TikTok egy dinamikus, folyamatosan változó platform, ezért fontos, hogy rendszeresen figyeld az elemzéseket, teszteld az új trendeket és finomítsd stratégiádat!

melinda_3.PNGSzeretnéd kihozni a legtöbbet közösségi média jelenlétedből? Szakértő csapatunk segít a céljaid elérésben! Ismerj meg minket ITT!

 

 

 

 

 

 

 

Forrás: https://blog.hootsuite.com/tiktok-seo/

https://searchengineland.com/guide/what-is-seo#h-how-does-seo-work

https://blog.hubspot.com/marketing/how-to-do-keyword-research-ht

https://ads.tiktok.com/business/creativecenter/keyword-insights/pc/en

Szólj hozzá

marketing tartalom seo tipp videó kulcsszó ötletek tippek tanácsok közösségi média posztok kulcsszókeresés seo tippek