TikTok SEO lépésről-lépésre
Tudtad? A TikTok algoritmusa nem veszi figyelembe a követők számát a SEO szerinti rangsorolásban. Vagyis bárkinek esélye van jó eredményeket elérni csupán a keresőoptimalizálás segítségével, még frissen létrehozott profillal is! A TikTok elég fair lehetőségeket kínál, így a milliós követőbázisú alkotóknak és a pár száz követős tartalomgyártóknak, márkáknak is adott az esély, hogy kikerüljenek a Neked (For You) oldalra, vagy bejussanak a kereséseknél az első pár találat közé.
Ez az, ami alapjaiban megkülönbözteti a TikTok-ot más platformoktól, például az Instagramtól. Így könnyebben és gyorsabban növelhető a megtekintések és kedvelések száma, az elérés és a követőbázis. Miért ne használnád ki Te is ezt a lehetőséget?
Máris eláruljuk, mely lépésekkel tökéletesítheted SEO stratégiádat a felületen, hogy maximalizálhasd az eredményeket!
1. Ismerd meg a célközönséget!
Ha már aktív a TikTok-on, akkor már rendelkezésedre állnak adatok, hogy mit kedvel a közönséged. Amennyiben még csak most szeretnél belevágni a TikTok-ozásba, az alapoktól kell kezdened a megcélzott közönség megismerését.
A TikTok célközönségének meghatározása kulcsfontosságú a sikeres tartalomstratégia kialakításához, így ezt a lépést nem szabad kihagyni. Ez fogja meghatározni, kiknek is készíted a tartalmakat, ami pedig befolyásolja, hogy milyen tartalmakra és kulcsszavakra lesz szükséged.
Ha már van aktív TikTok-fiókod, nézd meg az Elemzések menüpontot és nézd át a demográfiai adatokat (életkor, nem, földrajzi elhelyezkedés), az aktivitási idősávokat (mikor a legaktívabbak a követőid) és az elköteleződésre vonatkozó adatokat (például mely videók váltottak ki a legtöbb interakciót).
Ha nincsenek saját adataid, érdemes megnézni, mi a helyzet a versenytársaknál: kik követik őket? Ha nem találsz hasonló, aktív márkákat, akkor keress a témakörödben kommunikáló influencereket!
Fel kell tenned pár kérdést a márkáddal és céljaid kapcsán:
- Milyen problémát old meg terméked/szolgálatásod?
- Kik azok az emberek, akiknek erre szükségük lehet, illetve miért?
- Hogyan pozícionálja magát márkád a versenytársakhoz képest? Mik az erősségeid?
- Mit szeretnél elérni a felületen: növelni a márka ismertséget, közösséget építeni, vagy felpörgetni az eladásokat?
- Ki az ideális vásárlód? (korosztály, igények, fájdalompontok, érdeklődési körök…)
Ezekkel a kérdésekkel közelebb kerülhetsz a pontosabban meghatározott célközönséghez, akiket el akarsz érni a TikTok-on keresztül.
Ne feledd: a TikTok egy gyorsan változó platform, ezért érdemes tesztelni különböző típusú tartalmakat, figyelni az eredményeket, és ezek alapján finomítani a célzási stratégiát!
2. Kutatás: kulcsszavak és hashtag-ek
A kulcsszókutatás a hagyományos SEO elengedhetetlen része. Ez a folyamat nem csupán segít azonosítani az emberek által használt releváns és értékes keresési kifejezéseket, de azt is megtudhatod, mekkora a kereslet és a verseny az adott kulcsszavak kapcsán. Az általánosabb kulcsszavakat sokkal többen használják, ami miatt tartalmad elveszhet a tömegben, míg a túlságosan specifikus kulcsszavak nem annyira keresettek és nehezebben értelmezhetők az algoritmus számára.
Tudd meg, milyen szavakat vagy kifejezéseket használ a célközönség a TikTok-on, amikor a Tiédhez hasonló típusú tartalmakat keres! Ebben olyan eszközök segíthetnek, mint a Google Ads kulcsszótervező vagy a SEMrush.
A kulcsszókutatásnál érdemes tisztában lenni vele, hogy a keresőmotorok, mint a Google, relevancia alapján is rangsorolják a tartalmakat. Itt jön képbe a keresési szándék fogalma: a tartalom csak akkor kap rangsort egy kulcsszó szerint, ha megfelel a keresők igényeinek. Ezenkívül a tartalomnak a legjobb forrásnak kell lennie a lekérdezéshez – jobbnak, mint a versenytársak vagy a konkurens tartalmak.
Ha konkrétan a TikTok kapcsán szeretnél kulcsszavakat felfedezni és inspirálódni, akkor a platform maga is rendelkezik egy erre alkalmas keresővel.
Itt az egyes kulcsszavakra keresve ehhez kapcsolódó videókat is találhatsz.
3. Tartalom + kulcsszavak
A kulcsszókutatás után kezdd el hozzáadni a választott kulcsszavakat a tartalomhoz: kerülhet a videó címébe, leírásába vagy feliratozásába is. Minden képernyőn megjelenő szöveg számít, illetve az is, ha a videóban elhangzik pár kulcsszó. Ez lehet utólagos narráció is, a lényeg, hogy minél több módon ráerősíts egy-egy szóra, ami meghatározó. A TikTok algoritmusa állítólag előnyben részesíti azokat a videókat, amelyekben a kulcsszavakat valóban ki is mondják.
Habár a SEO helyettesítheti a hashtag stratégiát, nem érdemes erről a már bevált módszerről sem elfeledkezni. A kulcsszavakat megjelenítheted hashtag-ként is, hogy könnyebben megtalálják a tartalmadat! A lényeg az, hogy ne vidd túlzásba, ugyanis a milliónyi keresőcímke és kulcsszó nem mutat túl jól, illetve megzavarhatja az algoritmust is a túl sok opció.
4. Ellenőrzés és javítás
Minden SEO marketing stratégia folyamatos ellenőrzést és módosítást igényel – nem kivétel ezalól a TikTok sem! Figyelni kell az eredményeket és szükség esetén módosítani.
A TikTok maga is kínál elemzéseket, hogy jobban átláthasd, mely tartalmak teljesítenek jól, vagyis kifizetődő-e a SEO stratégia. Ha egyre rosszabbul teljesítenek a videóid, akkor ideje felülvizsgálni, hogyan használod a kulcsszavak és mennyire aktuálisak céljaidhoz és közönségedhez mérten a választott címkék.
Használd ki a SEO nyújtotta lehetőségeket!
A TikTok SEO hatékony alkalmazásával bárki növelheti elérését és felfedezhetőségét a platformon, függetlenül attól, hogy újonnan létrehozott profillal rendelkezik, vagy már jelentős követőbázisa van. A megfelelő célközönség meghatározásával, átgondolt kulcsszókutatással és jól optimalizált tartalmakkal elérheted, hogy videóid a releváns keresések élére és a megcélzott felhasználók For You hírfolyamába kerüljenek.
A TikTok egy dinamikus, folyamatosan változó platform, ezért fontos, hogy rendszeresen figyeld az elemzéseket, teszteld az új trendeket és finomítsd stratégiádat!
Szeretnéd kihozni a legtöbbet közösségi média jelenlétedből? Szakértő csapatunk segít a céljaid elérésben! Ismerj meg minket ITT!
Forrás: https://blog.hootsuite.com/tiktok-seo/
https://searchengineland.com/guide/what-is-seo#h-how-does-seo-work
https://blog.hubspot.com/marketing/how-to-do-keyword-research-ht
https://ads.tiktok.com/business/creativecenter/keyword-insights/pc/en