2020. már 09.

Szerezz új, aktív Instagram követőket!

írta: Sáringer Viktória
Szerezz új, aktív Instagram követőket!

ujkovetok1.jpgMindenki örül a követőbázis növekedésének és annak is, ha a felhasználók aktívak Instagram profilunkon. Végülis minden új követő egy potenciális ügyfél és jó benyomást kelt, ha nem alvó, inaktív profilok veszik körül márkánkat. Azt persze ne feledjük el, hogy nem a mennyiség, hanem a minőség a mérvadó: célközönségedet igyekezd meggyőzni arról, hogy kövessék profilodat! Abszolút terméked, szolgáltatásod típusától függ, egyáltalán megéri-e Neked jelen lenned az Instagramon – például egy ránctalanító krémmel nehezebben éred el az Instagram felületén a piacodat, mint mondjuk a Facebookon. Ha mérlegeltél és szeretnéd, hogy márkád Instagramon is jelen legyen és releváns követőket szerezzen, akkor cikkünk hasznos lesz számodra, hisz összegyűjtöttünk pár módszert, amivel aktivizálhatod követőidet és egyúttal új rajongókat is szerezhetsz.

1. Trendi keresőcímkék

Használj megfelelő, menő keresőcímkéket, hogy az érdeklődők könnyen rátaláljanak profilodra! Ha nehezen jut eszedbe, milyen hashtageket használhatnál, a neten elérhetők generátorok, ahol egy megadott szóhoz további szinonimákat, hasonló kifejezéseket találsz. Ügyelj arra, hogy elsősorban magyar hashtageket gyűjts össze. Az is jó ötlet lehet, ha arra kéred követőidet, hogy írják le egy pár szóval, mik az első dolgok, amik eszükbe jutnak márkádról! Így hozzászólásra ösztönzöd rajongóidat, megtudod, mit gondolnak márkádról és a legjobb ötleteket fel is használhatod keresőcímkeként!ujkovetok4.jpg

2. Kihívások

Alkoss egy kihívást és találj ki hozzá egy keresőcímkét, amit a résztvevők használhatnak! Így a hashtagre kattintva egy helyen láthatod (és a felhasználók is), ki milyen bejegyzéssel vett részt a feladatban. A kihívás lehet évszakhoz, új termékhez, szokásokhoz kötődő, ami a legjobban illik termékedhez, szolgáltatásodhoz!

ujkovetok2.jpg3. Kövess másokat!

Jó benyomást kelt, ha hasonló témájú profilokat, akár hasonló cégeket is követsz az Instagramon! Így a felhasználók, akik betekintenek a követett profiljaid közé, láthatják, hogy tényleg érdeklődsz a téma iránt, amit képviselsz és nem keserűen küzdesz konkurenciád ellen, hanem támogatod a hasonló vállalkozásokat! Keress keresőcímkék segítségével olyan bloggereket, hírességeket, influencereket, akik abban a témakörben aktívak, ami márkád főprofilja. Ha például női táskákat árulsz, kutass fel divattal foglalkozó véleményvezéreket, ha gluténmentes termékeket forgalmazol, akkor gasztobloggereket.

4. Oszd meg a felhasználók tartalmait is!

Feldobja profilodat, ha a felhasználók által készített tartalmakat is megosztod. Persze ehhez engedélyt kell kérned a tartalom feltöltőjétől és meg is kell jelölnöd, mint forrást. Sokan úgy is oszthatnak meg fényképeket, videókat cégedhez kapcsolódóan, hogy nem jelölnek meg rajta Téged és nem is követnek az Instagramon. Ezekre úgy lelhetsz rá, ha megfelelő keresőcímkékre vagy helyszínekre keresel rá. Ha mondjuk szállodád van, akkor a szálláshely helyszínmegjelölései között vagy a település megjelölései között kutakodhatsz. Ha helyhez nem követhető márkád, akkor próbálj keresőcímkéket kitalálni, amiket esetleg használhattak az emberek, például terméked, szolgáltatásod, eseményed nevét beírva a keresőbe.ujkovetok.jpg

5. Tegyél szert követőkre interakció által!

Ha már megtaláltad a profilokat, akik tartalmat osztanak meg márkád kapcsán, kedvelj párat tartalmaik közül, kommentelj, írj üzenetet – lehet, hogy mindeddig nem is tudták, hogy Instagramon is van profilod, de ha így észreveszik, követni kezdenek! Mindenki szívesen veszi, ha a márka veszi a fáradtságot és kapcsolatot teremt vele, akár csak egy kedvelés erejéig is. Természetesen az interakciós módszert bevetheted akkor is, ha valaki nem osztott meg tartalmat márkáddal kapcsolatban, de úgy vetted észre, hogy érdeklődhet kínálatod iránt.

Forrás: https://ecommercetrainingacademy.com/5-ways-increase-instagram-followers-online-store/

Szólj hozzá

tipp tippek követő