Kifogytál az ötletekből, hogy mit posztolj? Segítünk!
Közösségi média tippek (nem csak) kezdőknek - 1. rész
A tartalomgyártás egy idő után nehézkessé és monotonná válhat. Valljuk be, nem egyszerű mindig valami újjal előállni és bármilyen jól ismerjük is márkánkat, néha már úgy érezzük, mindent elmondtunk és minden oldalról megközelítettük a témát. Rengeteg időbe kerül folyamatosan kreatív közösségi média tartalmakat kreálni, de kifizetődő a rászánt idő és a felhasználók rendkívül hálásak egy-egy jól sikerült bejegyzésért. Az is sok esetben probléma, hogy nincs elég képi anyagunk, így most olyan módszereket is megmutatunk, hogy milyen módon tudod újrahasznosítani a már felhasznált képeket.
Hogyan dobd fel posztjaidat?
1. Használj sablonokat és montázsokat!
Ha már kezdesz kifogyni a fotókból, jó ötlet, ha ugyanazt a képet különböző formában használod fel újra. Ehhez remek eszköz, ha sablonokkal és effektekkel változtatsz a fotón, de az is szuper, ha más képekkel vágod össze. Ne feledd, hogy ha montázst készítesz, akkor a fotók passzoljanak egymáshoz és a megfogalmazott üzenetedhez!
2. Készíts diavetítést!
Fényképfelhasználásnál akár diavetítés is szóba jöhet, amit gyorsan és egyszerűen, a Facebook felületén belül is megvalósíthatsz. Ennek a lényege, hogy a kiválasztott képeket sorba rendezed, megadod, milyen arányúak legyenek a videóban a képek (érdemes a négyzeteset választanod), kijelölöd, hány másodpercig szeretnéd az egyes képeket láttatni, mielőtt a következőre ugrik a vetítés (2-3 másodperc elengedő szokott lenni) és a megadott, ingyenesen elérhető dallamok közül is választhatsz aláfestésnek egyet. Ha nem vagy elégedett a zenékkel, akkor sajátot is feltölthetsz, azonban a szerzői jogokról ne feledkezz meg, mert a Facebook le fogja tiltani a hangot, ha olyan zenét töltesz fel, amire nincs jogosultságod. Érdemes kiválasztani az Áttűnés lehetőséget is, ami jobban mutat, mintha csak egymás után váltakoznának élesen a fotók.
3. Próbáld ki a rövid videókat!
Napjainkban nagyon menő a közösségi médiában a rövid, pár másodperces videók felhasználása. Nem is meglepő rohanó világunkban, hogy sokan preferálják a gyorsan megtekinthető tartalmakat. Ha már készítettél videót a Facebookra és megnézted az elért eredményeket, magad is láthattad, hogy általában pár másodperces a megtekintési idő. Ezért is érdemes a legfontosabbakat a videó elején egyértelművé tenni, mert kevesen jutnak el a közepéig is, nemhogy a legvégére. A Facebookon és az Instagramon a 15-30 másodperces videók is bőven elegendők, hogy megragadják a felhasználók figyelmét és ha elég érdekes, előbb is nézik végig, ha látják, hogy nem hosszú.
4. Dobd fel tartalmaidat GIF-ekkel, animációkkal!
Szerencsére nem kell grafikusnak lenned, hogy Te is részese legyél ennek a klassz trendnek, amiben a fotókat, videókat érdekes, humoros kis mozgó matricákkal dobjuk fel. Már rengeteg weboldal és alkalmazás áll akár ingyenesen is a rendelkezésedre, hogy kicsit felfrissítsd videóidat. Erről bővebben itt olvashatsz.
5. Hozz létre szavazást!
Mindenki szereti, ha megkérdezik a véleményét. Ezzel követőid sincsenek másképp! Találj ki egy témát és egy kérdést, ami márkádhoz, kínálatodhoz tartozik és hozz létre szavazást, hogy a felhasználók állást foglalhassanak. Nem kell ördöngösségre gondolni, ha például egészséggel és sporttal foglalkozol, kérdezd meg, hol végzik követőid szívesebben a napi testmozgást: bent, edzőteremben vagy kint, a friss levegőn? A szavazással remekül aktiválhatod követőbázisodat!
6. Játék
Bár már nem vagyunk gyerekek, mégis szívesen játszunk és nem csupán nyereményekért! A tudásra alapozó játékok szerfelett népszerűek a közösségi médiában. Nem kell nyereményt hirdetned, anélkül is remek interakciót tudsz kiváltani követőidből, ha egy márkádhoz, termékedhez vagy szolgáltatásodhoz releváns kérdést teszel fel nekik. Tanácsos megadni válaszlehetőségeket is, mondjuk A-tól D-ig jelölve az opciókat, így valószínűleg többen fognak hozzászólni, mert csupán egy betűt kell beütniük. A játék megosztása után pár nappal azért érdemes hozzászólásban is felfedned a helyes választ, de az is szuper taktika, ha válaszolsz a beérkező kommentekre! Amennyiben úgy vetted észre, hogy követőbázisod nem igazán aktivizálja magát és nem szívesen kommentel, az is jó ötlet, ha reakciógombokat adsz meg az egyes válaszlehetőségekhez és arra buzdítod a felhasználókat, hogy reagálásaikkal fejezzék ki véleményüket.
7. Aktualitások
Jól felhasználható a közösségi médiában, ha lecsapsz egy-két márkádhoz passzoló aktualitásra. Legyen szó évszakváltásról, időjárásról, hírről, aktuális botrányokról, nemzetközi ünnepekről, világnapokról… Bármit remekül alkalmazhatsz, a lényeg, hogy üzeneteddel egyértelműen kapcsold márkádhoz vagy kínálatodhoz, hogy miért osztasz meg ebben a témában tartalmat! Ha például házias lekvárokat forgalmazol, akkor egyértelmű, hogy Neked kapnod kell a palacsinta világnap alkalmán.
8. Infografikák
A hogyan csináld videók trendik napjainkban, így az infografikák is virágzanak. Persze meg kell válogatnod, hogyan készíted el ezeket és mely közösségi oldalakon osztod meg. A Facebookon például a sok szöveggel rendelkező bejegyzéseknek az elérése rosszabb, így az itt megosztani kívánt infografikákon tanácsos a grafikai elemekre helyezned a hangsúlyt. Infografikákat már egyszerűen alkothatsz meglévő sablonokra is telefonos alkalmazások és weboldalak segítségével.
Forrás: https://sociallysorted.com.au/march-social-media-ideas/