2020. már 27.

Miért, kinek és hol kommunikálj?

írta: Sáringer Viktória
Miért, kinek és hol kommunikálj?

Közösségi média tippek (nem csak) kezdőknek - 4. rész


tipp_2.jpgA közösségi média marketing minden kis- és nagyvállalkozásnak ajánlott a mindennapok során is, azonban a jelenlegi, koronavírus miatt kialakult helyzetben az ügyfelekkel való online kapcsolattartás jelentősége még jobban megnő. Néhány tippet hoztunk, hogy azok a cégek is sikereket érhessenek el a közösségi médiában, akik erre eddig nem igazán fektettek hangsúlyt.

A közösségi média jelenlét nagyon jó, de nem egyszerű. Időt kell rá szánni, jó minőségű tartalmat készíteni, folyamatosan figyelni a visszajelzéseket és elemzéseket, hogy még jobbak lehessünk. Emiatt fontos, hogy előre tervezzünk és alaposan megismerjük az alapokat, amik hozzásegítenek minket céljaink eléréséhez.

1. Határozd meg a céljaidat!

Mielőtt bármit is megterveznél, tisztázd céljaidat! Határozz meg specifikus célokat, akár részcélokat, amiket el szeretnél érni!

  • Légy specifikus! Az, hogy magasabb profitot szeretnél, nehezen körülírható cél és a megvalósítása sem egy-két nap, így ha ez is a végső célod, találj ki köztes állomásokat, melyeknek a segítségével haladhatsz felé.
  • A célod legyen ellenőrizhető: biztosan sikerült megvalósítani? 20%-kal túlteljesítettél? Olyan célokat jelölj ki, melyeknek az eredményességéről számot tudsz adni!
  • A kijelölt célok legyenek elérhetőek! Persze, mindig kell nagyot álmodni, de ha túl nagyot álmodsz, az demotiválhat és frusztrálttá tehet. Ne válassz olyan célokat, amikről jól tudod, hogy nem igazán elérhetőek a Te vállalkozásod számára!
  • Releváns céljaid legyenek a közösségi médiában és ezek illeszkedjenek az általános marketing tevékenységed céljaihoz! Közösséget építenél? Követőket szeretnél? Megnövelni weboldalad forgalmát? Jelenlétedet és márkanevedet megerősíteni? Menj biztosra, hogy a közösségi médiában elérni kívánt céljaid beleillenek a hosszútávú terveidbe!
  • Állíts fel egy időkeretet! Motiválhat, ha az egyes részcélok megvalósításának időkeretet szabsz, tehát meghatározod, mennyi idő alatt szeretnéd teljesíteni. Ügyelj rá, hogy reális, elegendő időt adj magadnak, viszont törekedj arra is, hogy ne csússz ki a keretből!tipp.jpg

Ha meghatároztad a célodat, már tisztán láthatod, miért akarsz belevágni a közösségi média marketingbe és mit szeretnél elérni vele. A következő lépés azt megállapítani, ki a közönséged.

2. Határozd meg a célközönséged!

Az üzeneted nem lesz effektív, ha nem specifikusan a célközönségednek fogalmazod meg. Ismerned kell az embereket, akik érdeklődhetnek kínálatod iránt és akik vásárlóid lehetnek. Így olyan tartalmakkal állhatsz elő, ami biztosan elnyeri a tetszésüket. Nem mindegy például, hogy magázódó vagy tegező bejegyzéseket teszel közzé, ez nagyban függ attól, milyen korosztályhoz szólsz.

Ha már tudod miért és kiknek akarsz üzenni, ideje megtalálnod a tökéletes helyszínt is.

3. Válaszd ki a megfelelő platformokat!

Rengeteg közösségi média platform létezik, de nem feltétlen szükséges cégednek mindegyiken jelen lennie. Azokra az oldalakra és alkalmazásokra kell koncentrálnod, ahol célközönséged nagy arányban megtalálható. Ha például nyugdíjas korú a célcsoportod, akkor nem valószínű, hogy a Snapchat vagy az Instagram lesz az elsődleges közösségi platform, ahol eléred a megcélzott embereket. Ezért érdemes szelektálnod, melyek azok az oldalak, ahol mindenképp fontosnak érzed a jelenlétedet. Ha túl sok helyen vagy fent egyszerre, akkor könnyen megterhelővé válhat a munka, hogy minden felületen rendszeresen aktív légy és foglalkozz követőiddel.

tipp_3.jpgA Facebook minden cégnek ajánlott, hiszen itt minden korosztály elérhető és ez a legtöbbek által használt közösségi média oldal. A LinkedIn is hasznos lehet üzleti célokra. Amennyiben a fiatalokhoz szólnál, az Instagramon és a TikTokon is megéri elgondolkodni.

Tipp: Az is segítség lehet, ha megnézed, versenytársaid mely oldalakon vannak jelen és ott milyen a követők aktivitása. Vizsgáld meg a jelenlétüket, milyen tartalmakat és üzeneteket osztanak meg, milyen rendszerességgel és kik a követőik általában, illetve kik az aktív követőik!

Forrás: https://www.lyfemarketing.com/blog/successful-social-media-marketing/

Sorozatunkat folytatjuk! Ha nem szeretnél lemaradni róla, iratkozz fel hírlevelünkre ITT

Szólj hozzá

tipp tippek