2020. ápr 04.

Közösségi média kommunikáció a koronavírus helyzetben

írta: Sáringer Viktória
Közösségi média kommunikáció a koronavírus helyzetben

komm.jpgA koronavírus egy olyan globális jelenség, ami alapjaiban változtatta meg mindennapjainkat. Így rengeteg cégre, márkára hatással van és főleg a szolgáltató szektor szenved a jelenleg kialakult helyzetben. Most hoztunk néhány tippet, hogyan próbálj meg a víz felett maradni!

1. Alkalmazkodj!

Ha kilátástalannak is találod mostani helyzetedet, igyekezz kreatív megoldásokat keresni, a Te vállalkozásod hogyan tud alkalmazkodni a kialakult helyzethez. Egyes szektorokban az átállás megoldható azzal, ha házhozszállításra váltanak a cégek, de például hotelek, rendezvények esetében ez nem megvalósítható. Gondolkozz olyan megoldásokban is, amikkel részt vehetsz a társadalmi felelősségvállalásban, s ha ebből nem is most azonnal lesz hasznod, a járvány után megítélésed pozitív marad. Hidd el, az emberek nem felejtik el a jó cselekedeteket!

Egy pár ötlet:

  • Ajánlj fel egyészségügyi dolgozóknak pár napot szállodádban / egy finom ételt éttermedből / néhány terméket webáruházadból, hála gyanánt a kemény munkájukért, amit értünk végeznek!
  • Ossz meg pozitív dolgokat követőiddel! Igyekezz felidéztetni velük szép emlékeiket, amik márkádhoz kapcsolódnak.
  • Jótékonykodj! Segítsd a rászoruló családokat! Itt nem kell óriási dolgokra gondolni, az alapvető termékektől kezdve (tisztítószer csomag, tartós élelmiszer, tisztálkodási szerek) a számítástechnikai eszközökig (laptop, tablet az online oktatáshoz) minden jól jöhet.
  • Tégy jelképes gesztust! Erre sok példát láthattunk már, például a szív alakot megjelenítő, kivilágított szállodák képében vagy a taxisok akciójában.
  • Válts online verzióra! Már több zenekar is elérhetővé tett korábbi koncertfelvételeket vagy egyes előadók élő adásban adtak koncertet követőik számára. Egy elmaradt rendezvény esetében is kárpótolhatod követőidet, ha legalább egy előadást ingyenesen elérhetővé teszel számukra.

Fontos: Ne hagyd veszni közösségi platformjaidat! Ha teljesen abbahagyod a kommunikációt és eltűnsz követőid szeme elől, a baj elmúltával nehéz lesz visszaszerezni pozíciódat. Ha csak fenntartó jelleggel is, heti 1-2 alkalommal ossz meg tartalmakat! Ráadásul ilyenkor felértékelődik a közösség, az összefogás és a segítség szerepe, így nem veszi ki jól magát, ha Te teljesen eltűnsz a színről, magára hagyva az embereket.komm_4.jpg

2. Csatlakozz a kezdeményezésekhez!

Biztosan találkoztál már a mostanában terjedő új kezdeményezésekkel, például #NeMonddLeASzállásod és #MentsdMegAzÉttermeket. Ezeknek lényege az, hogy az emberek a jövőre gondolva segítsék a vállalkozásokat. A ne mondd le a szállásodat kezdeményezés arra buzdít, hogy ahelyett, hogy a vendégek lemondanák szállásukat, inkább módosítsák az időpontot későbbre, ezzel megmentve a magyar turizmust. Az éttermek között elindult indítványozás arra bíztatja az embereket, hogy ajándékutalványokat vásároljanak, amiket a járvány elmúltával beválthatnak kedvelt éttermeikben. Ugyanígy a kisvállalkozók a helyi üzletek támogatására motiválják az embereket.

3. Kerüld az érzékeny témákat!

Megfontoltnak kell lenned közösségi média kommunikációd során és ismerned kell az aktuálisan érvénybe lépő állami korlátozásokat. Igen, sajnos előfordul, hogy napi szinten, vagy egy nap többször is változtatni kell az időzített bejegyzéseken. Rendkívül fontos, hogy ne kerüljön ki oldaladra olyan tartalom, ami ütközik a szabályokkal vagy bántó lehet követőid számára. Például a #MaradjOtthon és izoláció idején rosszul veszi ki magát, ha Te épp csoportos túrákra invitálod az embereket. Kétszer is gondold át, mielőtt bármilyen tartalmat is megosztasz. Az is jó módszer lehet, ha a kollegákkal közösen átbeszélitek az egyes bejegyzéseket, így segítve egymást.

komm_2.jpg4. Adj tippeket!

A tanácsokat mindenki kedveli. Minden szektorban, minden márka kapcsán lehet szuper tippeket adni otthonra.

Mondunk pár példát:

  • Ajánlj szabadidős tevékenységeket! Könyvek, társasjátékok, filmek, sorozatajánlók – bármi jöhet, ami kapcsolódik kínálatodhoz valamilyen módon.
  • Ossz meg recepteket, főzési tippeket! Ezt alkalmazhatod, ha éttermed van vagy akár olyan hoteleknél is, ahol van étterem. A séftől származó tanácsok igazán különlegesek – még akkor is, ha a fogás otthon készül és nem az étterem konyháján. Egyes pékségek saját jól bevált receptjeik közül is megosztanak néhányat a nagyközönséggel, ezzel is segítve a felhasználókat.
  • Állíts össze követőidnek otthoni edzésterveket, hogy a lakásban vagy az udvaron is átmozgathassák testüket, ha diéta, fitness, sport vagy egészséges életmód témában vagy aktív.
  • Ossz meg motiváló tippeket! Nem egyszerű az átállás az otthoni tanulásra és munkára, egészségesen étkezni, elegendőt mozogni – ezért nagyon jó, ha biztató szavakat intézel a felhasználók felé és segíted őket ebben a nehéz időszakban is.

5. Maradj változatos!

Ilyenkor is légy kreatív és készíts változatos tartalmakat!

  • Váltogasd a fotók, videók, diavetítések, animációk sorát!
  • Találj ki követőidnek feladványokat, kérdéseket, kvízeket, különféle játékokat!
  • Tarts élő adásokat! Hagyd, hogy a felhasználók kérdezzenek Tőled vagy mutasd be nekik, mi zajlik a színfalak mögött, például milyen a raktárhelyiség, ahonnan kiszállítjátok a rendelt termékeket vagy kik dolgoznak a kulisszák mögött.
  • Építs közösséget! Ehhez remek módszer, ha létrehozol egy csoportot vagy rendszeresen Videópartikat indítasz, ahol a felhasználók egymással beszélgethetnek.komm_3.jpg

6. Találd meg az arany középutat!

Természetesen nem jó, ha ugyanúgy folytatsz mindent, mintha semmi sem történt volna, de az sem jó, ha folyton szóbahozod a vírust. Igyekezz rátalálni az arany középútra! Mivel már tényleg minden irányból özönlenek a hírek, cikkek, mémek, bejegyzések a koronavírus kapcsán, sokan inkább elterelnék a figyelmüket erről a közösségi platformokon. Fontos, hogy figyeld követőid reakcióit bejegyzéseidre és a visszajelzések alapján határozd meg, milyen formában érdemes folytatnod a kommunikációdat.

Szólj hozzá

tipp kommunikáció tippek koronavírus