2020. ápr 14.

Tippek vállalkozóknak a koronavírus helyzetben

írta: Sáringer Viktória
Tippek vállalkozóknak a koronavírus helyzetben

korona2.jpgElőször is nézzük, hogyan reagált a Facebook a koronavírusra: a platform azon dolgozik, hogy globálisan segítse az embereket ebben a nehéz helyzetben. Csak hogy néhány példát említsünk:

  • Mindenki hozzáférjen a számára hasznos, valódi információkhoz és kiszűrjék az ártalmas tartalmakat.
  • Segíti az egészségügyet, kisvállalkozásokat többek között adományokkal is.
  • Kapcsolattartási lehetőséget biztosít az embereknek.
  • Folyamatosan dolgoznak a közösségi felületek stabilitásán a megnövekedett felhasználás ellenére.

Hogyan reagáljanak a vállalkozások a koronavírusra a közösségi oldalon?

A nemrégiben kitört járvány, a koronavírus (COVID-19) a világ minden pontján hatással volt a vállalkozásokra. A Facebook is részt kíván venni a koronavírus elleni harcban és segít a cégeken is. A következőkben tanácsokat foglalunk össze azt illetően, hogyan tudtok továbbra is eredményesen kommunikálni a felhasználókkal, még ebben a globálisan nehéz helyzetben is.

Légy jól informált!

Fontos, hogy mindig naprakész legyél a központi (WHO által kiadott) információkkal és az országos, illetve helyi rendelkezésekkel is, melyek érinthetik vállalkozásodat. Amennyiben olyan változtatást eszközölnek, ami vállalkozásodra is hatással van, reagálj rá minél előbb és ezt kommunikáld követőbázisod felé is!korona3.jpg

Közvetítsd az információkat!

A legfontosabb újításokról tájékoztasd a felhasználókat! Jó ötlet, ha egy bejegyzésbe gyűjtöd a legfontosabb tudnivalókat, ami vásárlóidat érinti, és kitüzöd oldalad tetejére rögzített posztként. Ne bízd a véletlenre, hogy vásárlóid biztosan látják majd bejegyzésedet: sajnos csak követőid alacsony százalékához fog eljutni a posztod, főleg a jelenlegi információdömpingben. Ha meg is hirdeted a bejelentésedet, akkor is tűzd ki felülre, mert lehet valaki érdeklődőként érkezik oldaladra és így egyből tudni fogja, mire számíthat.

Mit érdemes kiírni, hogy tájékoztasd követőidet?

Először is fontos, hogy tisztázd, jelenleg mi a helyzet cégeddel. Rendelhetnek tőled kiszállítással? Teljesen bezártál? Csökkentett a nyitvatartásod? Különös szabályozásokat vezettél be azok számára, akik üzletedbe látogatnának? Megnyílt új weboldalad, ahonnan házhozszállítással is rendelhetnek a vevők? Új szabályozásokat vezettél be, amivel igyekszel biztosítani vásáróid biztonságát, például érintésmentes kiszállítással, munkatársaid védőfelszerelésben dolgoznak? Minden ilyen jellegű információ hasznos lehet az emberek számára, hiszen így mérlegelhetik, hogyan tudják igénybe venni szolgáltatásodat, hogyan juthatnak termékeidhez és eldönthetik, megfelelőnek tartják-e a biztonsági intézkedéseidet. Ha nem határozol új intézkedések foganatosítása mellett, vagy csupán elfelejted ezt közölni a fogyasztókkal, lehet inkább konkurenciád mellett teszik le voksukat, mert úgy érzik, ott nagyobb biztonságban vannak.

korona4.jpgÖsszeállíthatsz egy listát a gyakran ismételt kérdésekből és válaszokból is, hogy ne kelljen az embereknek felesleges köröket futniuk és ugyanazt a kérdést feltenni újra és újra. Ha például edzőtermet üzemeltetsz, készülhetsz olyan kérdésekre, hogy meddig fogsz zárva tartani, mi lesz a sorsa a megváltott bérleteknek, elmarad-e az összes óra, attól még az edzőteremben található étrendkiegészítő bolt nyitvatart-e, és így tovább. Gondold át, a Te helyzetedben milyen kérdések merülhetnek fel az emberekben és ezeket válaszold meg előre, általánosságban, hogy tudják, mire számíthatnak.

További segítség

Tanácsos felajánlani a felhasználóknak, hogy amennyiben további kérdéseik vannak, milyen módon érhetnek el a legkönnyebben. Ha tudod, hogy az egész napos hajtás miatt csak este nézel fel a Facebookra, viszont a telefon egész nap melletted van, akkor biztasd követőidet, hogy ott keressenek. Ebben az esetben állíts be automatikus választ is az oldaladhoz beérkező üzenetekre, amiben közlöd, hogy igyekszel mielőbb válaszolni, azonban sürgős kérdés esetén mely telefonszámon érhetnek el.

Ha hamar tudsz reagálni a Facebookon is, akkor tehetsz a bejegyzésed alá üzenetküldő gombot is, hogy minél könnyebben fel tudják venni veled a kapcsolatot. Amennyiben sokszor ismétlődik egy kérdés, probléma, egészítsd ki követőid felé intézett kiírásodat ennek megválaszolásával. Ha több felületen is jelen vagy, mindenhol figyeld a bejövő üzeneteket, melyeknek a száma valószínűleg meg fog szaporodni a jelenlegi helyzetben. Érkezhetnek vásárlói megkeresések például az Instagramon keresztül, privát üzenet vagy hozzászólás formájában is.

Alkalmazkodj!

Ha esetleg van olyan vállalkozásodhoz kapcsolódó esemény, amit le kellett mondanod, erről minden felületen tájékoztasd az embereket, hogy véletlenül se jelenjenek meg a meghirdetett helyszínen! Próbálj meg alkalmazkodni és amennyiben lehetséges, vezesd át a programot az online világba! Vágj bele az élő adások, videópartik, webináriumok világába. Ne hanyagold el oldalaidat, folyamatosan tartsd fenn követőid figyelmét – még akkor is, ha jelenleg zárva tartasz!

Forrás: https://about.fb.com/news/2020/04/coronavirus/

Szólj hozzá

tipp tippek vállalkozás Facebook Instagram koronavírus KORONAVÍRUS